• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Kängu - jag gillar min rengöring, men jag vet förstås inte vad den heter eller om den finns att köpa annat än på "min" salong. Någonting Sensibel... försök googla på det och hitta rätt.

• Fru E

God Morgon!

Har nyss varit och tagit blodprov så nu väntar grubblerier innan jag får svar på dem........vill ju att det ska visa på bra värden. Det jag klurar på är hur dag 21 provet ser ut om man har ÄL på dag 17-18 istället för på dag 14, dvs om värdena hinner stiga tillräckligt mycket på de dagarna.......

Lappis-tur jag bor i Skåne då om du har såna fasoner för dig som blottare

Ikväll ska jag till tjejkompisen som är gravid för att träffa de andra tjejerna och planera en möhippa. Vet inte riktigt om jag ser fram emot det eller inte....

• Fru E

Kängu-jag använder Dermanords produkter och är jättenöjd! De har en rengöring med bla vit lera som är bra, beroende på vilken hudtyp man har förstås. De har även mineralsmink

• Lapinette

EA - jag drar genom Skåne imorgon!!! Så akta dig!

Mugglan - heder åt dig din festprissa! Känner så väl igen det där med bekvämlighet och då tycker jag att det främst är mina vänner som har barn som inte orkar ta sig någonstans.

Ego - sista arbetdagen på ett bra tag som börjar med massage, sen blir det akup runt lunchtid för att sedan tillbaka hit till jobbet för påsklunch med lax och vin. Har jobbat som en toka de senaste dagarna och är så jäkla trött. Ett sista ryck och sen är jag klar!

• nennesjuttioåtta

AAAAAAAAh jag vill OCKSÅ vara ledig i morgon! Fast idag har jag fullt upp på jobbet, så det är ju skoj! Wohooo!

Fick iaf höra av akupunktören angående att jag drack vin i helgen: "fan va gött, det är bra det - njut av livet!" Så tänkte jag på dig, Lappis, vi kanske skulle byta aku?

• nennesjuttioåtta

EA
    Ta tjuren vid hornen och träffa henne, jag har ju stoppat huvudet i sanden och det gör inte saken bättre. Men jag vet inte ... Sen när man ser magen gör det ju ont i en i alla fall. men det är snart vår tur ska du se.

• nennesjuttioåtta

Vänner
    oj, vilken liten illbatting! Vet inte riktigt vilken strategi man ska ta, vill han ha uppmärksamheten eller testar han gränsen... Tur att ni andra är testpiloter så att jag kan plocka russinen ur kakan sen.

• Liten med Mindre

Funderar på det där vad man "ska" och "inte ska" när man vill blir gravid. Vet att jag veckorna när Mindre blev till och fäste inte åt sötsaker alls. Hur jag nu lyckades. Måste varit överskott sen påsken som jag levde på.

Nu är jag här igen - funderar på att försöka låta bli sött efter påsk för att ge immunförsvaret en chans (med mitt krassliga immunförsvar tar jag alla halmstrån) - vilket ju förstås sammanfaller med att vi ska försöka pricka ÄL. Intressant att se resultatet.

Hur som helst blir det inget testande förrän efter helgen på Södertuna.

• Fru E

Lappis-var i Skåne är det ni kör?? Jag kan vinka lite till dig

Nenne-ja klart jag ska träffa henne men vet som du säger att det kommer att kännas i hjärtat när jag ser hennes mage och vet att det det inte var meningen att bebben skulle bli till.
    Vilken skön aku du verkar ha som ordinerar vin

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare