• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Fy fabian BS, stackare!!!!
    Hoppas hoppas att du är gravid!
    OCH att det känns bättre i ryggen snart!
    KRAM

• Ore

BS: Lätt att vara efterklok... Men OM du är gravid så kommer de ju inte kunna göra magnetröntgen och ge inflammationshämmande... Vad gör de då? Samma sak måste man ju kunna börja med redan nu...? Och sätta in det tunga artilleriet om det visar sig att du inte är gravid. Och så får du offra litet test på det för att få besked så snabbt som möjligt

Hudvård: Har bestämt mig för Dermanord, ska bara fixa det genom min langare (som köper in till salongspriser...). Har Dermanord mineralsmink också!!! Måste kolla in... Brukar ha mineralsmink, har Isadora men är ute efter något nytt, utan vismutklorid i...

Det där med att låta huden sköta sig själv funkar inte för mig i alla fall, den blir fet på en del ställen och vråltorr på andra... Och nu har jag ändå provat i några månader (sedan årsskiftet), och fortfarande inte bra...

Övrigt: Har fått svar från min kompis... Hon sa att hon var litet avundsjuk, men mest glad. Hon har ätit p-piller läääänge, och har haft mycket besvär med låga progesteronnivåer m.m. nu när hon slutat. Ont i magen, småblödningar och en känsla av att vara sjuk mer eller mindre hela tiden (jag fick associationer till lappis X här...)

• Fru E

Ore-hur vet hon att hon har låga progesteronnivåer????
    Om hon slutade vid årsskiftet så är det kanske inte så konstigt om kroppen strular lite men visst är det tungt ändå

• Ore

Har faktiskt ingen aning om hur hon vet det... Men har hon haft så mycket besvär har hon säkert varit hos läkaren. Hon bor ju inte i Sverige heller, utan i vårt västra grannland... Kanske lättare att få det undersökt där?

Och apropå grannländer, Page - hur har det gått med din mamma och hennes knäppa ex???

• Ore

Usch, här regnar det. Och så sitter jag i möte hela j_a em, som jag måste avbryta för ett annat möte (löneförhandling).

Ligger efter med excel-jobb och måste jobba långdag idag också. SUCK.

Om chefen kunde muntra upp mig med min påskpåse så vore det något på plussidan i alla fall... Har för mig att det var litet ost och kex, och framför allt godis (!!!) i den...

• MSW

Är bara inne som snabbast och läser ifatt, ska iväg på öppen förskola strax!

Lappis (och var det någon mer som skulle iväg??) Ha det så himla bra på semestern!

Har ringt till han som äger huset för att försöka få ett pris, men kom till röstbrevlådan, så jag sa vad jag ville så nu är det bara att vänta på att han ringer tillbaka..

• Liten med Mindre

Sweet - om du får tid att läsa. Vet att jag för länge sedan pratade om ett amerikanskt alternativ till leverpastej, som jag inte kunde stava till.

Nu när jag sökte på lite annat så råkade jag på en ok stavning som du nog kan leta efter i mataffären:

en.wikipedia.org/wiki/Braunschweiger

• Liten med Mindre

Kängu - rengöringen jag pratade om kommer från Dr Belter, och heter Sensi-bel Delicate cleanser.

Fast om det underlättar shopping vet jag inte.

Attans vad mycket saker jag minns nu efter lunch.

• Fru E

Hmm....visar sig att vi bra blir 3 ikväll till möhippeplaneringen.....lite lite och det blir bara vi tjejer som umgås tätt sedan innan vilket innebär mer tid att snacka "privat" *får stärka mig med lite lyxchoklad nu som jag handlade på lunchen*

• Fru E

BS-kan du inte höra med dem vilken behandling som du skulle fått om du var gravid och sen påbörja den nu och sedan i så fall justera behandlingen om tanten kommer?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare