• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

Snaily - och jag kan bara instämma i det där med "skaffa barn".... ännu en kompis hörde av sig idag och nog 17 var hon på smällen hon också...

... men å andra sidan rapporterade mamma om några bekanta som fått söka dispens hos socialstyrelsen för att få göra sen abort pga fostret var missbildat.....

.... så det där med skaffa barn = lika enkelt som att shoppa på ICA... tjaaa.. man får lite perspektiv på det ja....

• kängu

BS, Klokt att vänta med magnetröntgen då jag tror att det inte är att rekommendera om man är gravid.

Tinga, va härligt att ni haft det så bra! Knepigt med Piff och skedmatande, hoppas att det löser sig för er. *kramar* Jag och maken tänker förmodligen tillbringa en månad av föräldraledigheten (hans) i Barcelona, så det är skönt att du tyckte att det var smidigt att ta sig fram med vagn etc. Jag har ju bott där ett kort tag och varit där flera ggr efter det men har aldrig haft anledning att fundera på om det är barnvänligt eller ej

Snaily, trist med ev. utebliven ÄL, men den kanske bara är försenad denna månaden? Håller tummarna!

Själv ska jag få besök av min svärmor, hon kommer imorgon kväll o stannar till måndag. Är ledig imorgon så ska städa pch pyssla lite här hemma. Hoppas på fint väder i helgen så vi kan sitta ute och grilla!
    Nu ska jag hoppa i bingen... God natt på er!

• snaily

Vickan, ja, ibland känns det verkligen som om "alla andra" är gravida... Men det där med sen abort pga missbildning låter ju som en mardröm man kan vara utan, hemskt! Tåååååålamod är nog vad jag behöver en stor dos av, nån som vet var man kan köpa det??

• Tinga

Snaily - vad tråkigt med lång cykel! Själv hade jag mellan 35 och 45 dagar i mina cykler tidigare, så jag vet hur trist det är att vänta. Tiden mellan mens och ÄL är ju improduktiv, och då är det ju skittrist när den är längre än nödvändigt. Konstigt nog har min cykel ändrat sig nu, och sen jag slutade amma och alla hormoner kommit i ordning igen har jag nu haft 28 respektive 29 dagar de senaste två cyklerna! Fast det är ju besvärligt att det ska behövas en graviditet för att få ordning på menscykeln, när det är svårt att få till just det (en graviditet alltså) pga knasig cykel. Moment 22 var ordet!

• Page

Ore, snällt att du undrar över min mamma, och det är som Vickan säger helt ok med henne nu. Exet är galnare än någonsin, men min mamma mår mycket bättre psykiskt nu när hon har flyttat ut. Dessutom så dejtar hon en ny gubbe och det hjälper väl humöret på traven.

Izzie, angående hunden så är det en svart dvärgschnauzer som vi ska ha.

Vickan, hahaha...min telefon var så het att hela jag var svettig efter samtalet! Har förresten nu bokat in mötet med chefen...på onsdag smäller det!

AM, har du alltid varit så rolig? Jag skrattar åt nästan varje inlägg du skriver!

• Telis
    Tinga skrev 2009-04-08 21:31:06 följande:
    Synd bara att skälet till en Stockholmsresa för mig nu är borta! Å andra sidan kanske du köper ett par till i så fall, för vi har ju uppenbart samma smak.
    Nej, nej, tvärtom, du måste komma upp snart!! Optikern körde ju en kampanj just nu där man skulle få ett par glasögon gratis om man köpte ett par över en viss summa. Så nu måste jag ju snart välja ut en båge *till* och eftersom det tog mig åtta år att hitta den där bågen jag länkade till så MÅSTE jag få hjälp att hitta en till!

Vad kul att er Barcelonaresa var så lyckad! Det var ju det jag sa att det är bara jag som inte gillar Barcelona.
  • Telis

Jag kan verkligen rekommendera det där kyckling med parmaskinka och balsamsås som Vickan länkade till, det har jag gjort artontusen gånger och det är precis lika gott varje gång.

• Telis

Åh Page, är det intervju nästa vecka? Då håller jag tummarna!

• Telis

Jag har påsklov, tjohoooo!!! Guuuud, så härligt med lite ledigt.
    Bouncing

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare