• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Jag hade aldrig kunnat avstå sötsaker helt är helt frälst i choklad och tror att i rätt mängd är allt nyttigt

Lappis-men då vinkar jag till dig när ni kommer på E4:an!

Hmm...fotografen ringde nyss och han kunde inte fota mig förrän imorgon förmiddag...attans jag som tänkte jobba hemifrån på förmiddagen jaja får väl ta mig in till gästarbetsplatserna och sitta där halva dagen...

• FruCicci

Liten med Mindre skrev 2009-04-08 10:04:42 följande:
    [citat]
    Cicci - men du är väl rätt kry i vanliga fall? OK i magen och så?

Jag tror jag har en ganska bra inställning till livet och visst fan blir jag risig, tappar rösten, känns som huvudet ska sprängas etc etc, gnäller, MEN jag försöker hela tiden reflektera över att det kune varit värre, då mår jag bättre.
    FAST mag problem har jag inte haft så mycket, som ogravid, inte behövt äta novalukol eller vad det heter etc...
    Däremot har jag haft problem med magen nu under gravidteten med magknip och ont som fan i flera timmar (äter ju minifom) och öm kring naveln... men det hör ju till och jag kan ju förstå varför jag får ont.

• fru AM

Hallå i tråden! Här diskuteras hudvård ser jag - trevligt!

Hörnstenarna för mig är rengöring varje kväll oavsett om man har haft smink eller ej (min senaste rengöringsprodukt är Jabushes rengöringsmjölk + apotekets nya skrubb-bomullsrondeller). Sedan ögoncreme och ansiktskräm (Jabushe) morgon och kväll. Slaviskt. Inbillar mig att det är pga av detta jag är relativt rynkfri trots att jag snart är 40 och har sminkat mig rätt mycket sedan jag var 25 (dessförinnan ingenting). Och så är jag noga med att inte sola ansiktet utan en rejäl solskyddsfaktor.

Annan hudvård: Någon som har tips på vad man kan göra med stackras Livia??? Hon trillade på dagisgården igår (i en förvirrat refererad cykelolycka) och skrapade upp en fjärdedel av ansiktet - ser ut som en pizza just nu. Ska man bara låta det vara eller dutta på någon kräm??? Hon och hennes bror är verkligen helt olika i risktagande. Han har i princip aldrig gjort illa sig (peppar,peppar)

Vi har äntligen beslutat oss för ett sommarhus som vi ska hyra! Det enda vi kommer göra i sommar förutom att vara på landet. Vi törs inte flyga utomlands med lillebebisen ...

• FruCicci

AM, jag brukar köra idominsalva på skrubbsår och även inytiol salva... sen bara låta det vara...

• Liten med Mindre

AM , jag skulle nog låta det vara om inte sjukvården säger något annat. Kanske en lättutsmord fuktkräm ifall det stramar väldigt i sårkanterna.

• Liten med Mindre

Lyckas jag bli gravid snart igen ska jag nog hålla ut länge nog med instruerandet för att få ett års gravid/mammaledighet. Annars får jag nog sluta efter sommaren för att inte det här med förkylningar ska bli en sån jättegrej.

Lunch snart?? (byggjobbarlunch...)

• nennesjuttioåtta

stackars Livia!
    Jag skrapade upp hela näsan rätt saftigt i en skidolycka, jag tror jag hade på någon kräm med zink (?) men det är nog bättre om det får läka ifred...? Men å andra sidan, så syns inte någonting på min näsa nu, och då var jag ändå 13-14 år när det hända (dvs sämre läkkött än en liten knatte). Jäklar vad det vattnade "svevatten" (vad heter det på svenska??) innan det blev skorv. *rys*

• nennesjuttioåtta

Hur är det förresten med Zozo nuförtiden? Länge sen hon var inne nu...

• fru AM

Tack för råd om skrubbsår. Livia är rätt bekymrad själv: hon tittar sig i spegeln och vridr och vänder på ansiktet och säger sen: Det blir fint sen ...!

Svevatten? Sårvätska?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare