Hej, hej!
Tillbaka i gamla Svedala igen, efter några sköna dagar i Barcelona. Barnen uppförde sig exemplariskt, så vi har kunnat se allt vi velat se och på kvällarna har de sovit gott i vagnen, medan vi ätit middag på någon restaurang. Spanjorerna är väldigt barnvänliga, så de har slagit knut på sig själva i alla lägen, för att vara till bästa möjliga hjälp. Spanien är alltså ett land som rekommenderas för resor med barn.
Särskilt imponerad blev jag över hur lätt det var att komma fram med barnvagnen; i vartenda gathörn (jag överdriver inte!) fanns det nersänkningar i trottoarkanten, så att det bara var att köra på med vagnen. Super! Det har ju blivit en del promenerande, så det är tur att killarna gillar att åka vagn.
När det gäller maten gjorde vi så att vi körde med välling på dagtid, när vi var ute på stan, och så såg vi till att vara på hotellet vid deras middagstid vid 17-18-tiden, så fick de ett "sked-mål" då. Puff har faktiskt förbättrat sitt vällingätande, så någon positiv effekt hade resan även på den punkten. Däremot totalstrejkar Piff att matas med sked nu.
De senaste dagarna har han inte låtit oss komma i närheten av hans mun med en sked; han sätter näsan i vädret, kniper ihop munnen och vrider bort huvudet. Som tur är äter han välling någorlunda, så det går åt ovanligt mycket välling i det här hushållet just nu. Jag tänker avvakta under påsken, men blir det inte bättre sen (han är lite förkyld just nu) ska jag ringa logopeden igen, för tips och råd.
Telis - vad kul att du äntligen hittat glasögon du gillar. Jag hoppade till när jag kollade in länken, för mina nya glasögon är i princip likadana, bortsett från att själva bågen är lite kraftigare. Synd bara att skälet till en Stockholmsresa för mig nu är borta!
Å andra sidan kanske du köper ett par till i så fall, för vi har ju uppenbart samma smak.
Vänner - jobbigt med trotsig Prins, men ni verkar ju redan vara på rätt spår med hur ni ska hantera det.
Tack för tipset om Drikki förresten; Puff gillar den stenhårt.
Känns bra att kunna ge honom något med fruktsmak som omväxling till alla grönsaker, eftersom han ratar alla fruktpuréer.
Ore - vad skönt att du fick svar från din kompis, och att hon trots allt är glad för din skull.
Lite avundsjuk måste man ju också få vara.