• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Men Telis - om du har påsklov - vad gör du uppe?

Vänner - bra att länken kom till pass. Forumet är en guldgruva av erfarenheter, som inte riktigt framkommer i böckerna.

Tinga - vad superskönt med lyckad semester. Jag tror säkert att Piffs matvägran kan ha med förkylningen att göra. Just nu förstår jag honom precis. Har tappat smaksinnet helt, och ungefär allt jag äter kläggar igen halsen. Kan i och försig inte säga att jag skulle längta efter välling heller...

Izzie - om du vill bli av med godissuget så kan jag komma och nysa på dig. Har gått från godismonster till "blä" på en vecka, inkluderade en gräslig förkylning förstås.

• Telis

Liten med Mindre skrev 2009-04-09 08:03:56 följande:

Men Telis - om du har påsklov - vad gör du uppe?
    Bra fråga! Men jag vaknade och var pigg så det var lika bra att passa på att gå upp.

Nu ska jag äta lyxfrukost med hemmabakat hasselnötsbröd, ägg och juice och läsa tidningen.

Hoppas förkylningen blir bättre snart, det är ju inte kul att vara sjuk på påsk!
  • muggles

Telis: ah det låter härligt med lyxfrukost!!! Varför gillar du inte Barca? *nyfiken* JAg har nog missat dina kommentarer om det tidigare.

Åh, jag blev jättenyfiken på hur Vänner löste det där med mjölkglaset - det skrev hon ju inte! Måste tydligen leta upp den där länken som du länkade till Liten.

Tinga: härligt att Barca var lyckat! Tror det var smart att åka när barnen är såpass små så att de accepterar att sitta länge i vagn. När de börjar gå så blir det på ett annat sätt Då hade ni fått flänga efter 2 illbattingar som förmodligen satte iväg åt två olika håll

Snaily: haha tålamod på burk, jag tror de har det på Lidl

• Liten med Mindre

Telis - brödet låter mumsigt. Något specialrecept?

Nä, just nu har jag lust att lägga mig under täcket resten av helgen. Samtidigt som jag inte vill göra maken besviken. Fast om jag håller mig på benen för att klara av några besök, tror han alltid att jag mår bra och lämpar över mer och mer på mig. Så beter jag mig inte som han när jag mår dåligt - så mår jag inte så dåligt... Det känns ju måttligt skoj att bo hos andra om feber och snuva fortsätter.

Ingen vikarie blev det heller - så ikväll står jag bredvid cykeln. De får säga vad de vill om det.

• Liten med Mindre

Muggles - jag var också tvungen att läsa länken igen, 738 eller nåt ditåt. Och jag är lika nyfiken på Vänners lösning.

• Fru E

*Dags för fotografering*

Nu är det PÅSK!!!!

• BrudSommar2006

Pust, nu har jag lämnat Iris på dagis, det verkar som att de slagit ihop stora och lilla avdelningen idag. Ska jobba på nu här hemma så att jag kan hämta henne tidigt, vi tänkte faktiskt försöka komma iväg till Öland i eftermiddag, även om vi kommer fram sent och det blir lite jobbigt att bära in en sovande Iris från bilen och börja med blöjbyte och byte till pyamas så tjänar vi ju en hel dag på det jämfört med att åka imorgon. Så nu ska jag jobba undan det lilla jag hade kvar och sedan packa. Iris sov en hel timme längre än hon brukar idag så vi försov oss faktiskt, det händer nästan aldrig att hon inte väcker oss ungefär samma tid varje morgon så vi ställer aldrig någon väckarklocka längre.

Jaja, förmodligen är jag ju inte gravid och då behöver jag ju inte fundera på det inför läkarbesöket.

Liten, stackare som blivit så sjuk igen!

Glad påsk alla!

• Telis

Liten, det är ett recept som heter Bröd från sommarlivet ur boken Under valnötsträdet (Anna och Fanny Bergenström). Det är jättegott och lätt att göra för det behöver inte knådas i all evinnerlighet. Vill du ha receptet?

Klart att du får stå bredvid cykeln om du inte mår bra, så det så!

• snaily

Muggles - Lidl, ahaa! Det förklarar varför jag aldrig hittat Tålamod på affären, jag har aldrig varit på Lidl! Kanske ska fråga min lokala ica-butik om de kan ta hem det... Såhär i turistsäsong brukar de kunna ta hem saker som de normalt inte har i butiken. (Ni vet, sånt som Stockholmarna behöver eko-frukt och lattemjölk och sånt)

(hoppas nu ingen tar illa upp för att jag skämtar om Stockholmare, kommer själv därifrån...)

Är också nyfiken på Vänners fiffiga lösning!

Liten, krya på dig!

Nehej, det blir nog verkligen ingen ÄL denna månad, dag 19 idag och datorn har inte påvisat minsta lilla östrogenstegring ens. Undrar bara när mensen tänker komma då då? Det blir en överraskning.

• fru AM

Påskhälsningar från vällingträsket!

Har precis lämnat lite påskkärring på dagisgården. Tyvärr gjorde regnet att både kjol och sjalett slokade betänkligt men humöret var det inget fel på!

Bästa påskpresenten: Vår diskmaskin har varit helpaj i två dagar och reparatören var precis här. Det visade sig att maken krossat ett glas i maskinen och sedan kört den, vilket förstörde pumpen. Men reparatören var värsta påskharen och hittade ett litet annat fel också så han skrev ALLT som fabrikationsfel! Så vi slapp betala 4000:-!

BS: smart drag att åka på eftermiddagen. Vid sista pausen på vägen - kan ni inte byta blöja och till pyjamas då, så är det bara att lyfta in sovande Iris direkt till väntande säng?

Lycka till på fotograferingen EA!

Telis är det solglas eller vanliga extraglasögon du ska välja nu? Vilken kedja?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare