• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • snaily

Glömde skriva att jag tyckte det där med Unicefpresenter var en skitbra idé! Gav min ena systerdotter adopterad regnskog i doppresent. Fast å andra sidan har ju jag inga barn så vet ju inte vad man skulle tycka som förälder...

• snaily

EA - ja, hoppas gör jag ju på att kanske ett liiiitet liiitet ägg helt obemärkt kan ha smuuuuugit ur ena äggstocken när ingen såg... Hoppet är verkligen det sista som överger en...

• Frejis

Hej tjejer!
    Får man smyga in här och förstöra stämningen inför helgen? Så känns det i alla fall.

Var på Nupp igår och tack för varningar om Kate AM, tyvärr så har det infriats. Hela upplevelsen kändes... hemsk så jag ville bara därifrån och maken försökte ställa frågor som hon inte kunde svara på. När han t ex frågade om fostrets fingrar så fick han som svar, att vi ställer inte det kravet på oss själva, dvs att se fingrarna. Min BM har dessutom bokat tiden fel och det kändes att vi har blivit anklagade för det (hur har ni fått den här tiden, med barsk ton) och nu var det plötsligt sista dagen för att göra Nupp för att imorgon hade det inte gått. Usch... och så mätte hon nackspalten en miljon gånger för att välja ut en siffra, ingen förklaring utan "ni förstår säkert vad jag håller på med". Mmm, så blev man tankeläsare.

Jahapp, myom som uppenbarligen trycker på nerverna i benen (sade hon iaf) behöver man inte följa upp för att jag ska ju inte föda barn idag och de slutar växa efter v 18...

På det fick jag också en förhöjd risk för DS, 1:88, vilket beror på dåligt värde på någon hormon (PAPP) och så skulle vi hem och tänka på vad och hur vi vill göra

Så det slutar väl med att jag byter MVC ifall det går att göra det rent praktiskt för att den här känns inte alls bra.

• MSW

Hej!
    Har ännu inte lyckats få något irritationsutbrott idag! Skönt, hoppas det håller i sig, åtminstone hela dagen!
    Här skiner solen igen, men det är blåsigt! Och så regnade det rätt bra i natt tror jag (lät så) så det är blött i gräset!

Sov inte så bra i natt, A "får" juh inte äta mer än 12,3 och 6 nu på natten, i går natt funkade det jättebra, han vaknade en gång vid 22.40, då räckte det med vatten och napp sen somnade han om till 12, fick mat och sov till 2.40, fick mat och sov till fem snåret då han fick komma in till oss och åt, och sov till 7.30.
    Inatt vaknade han vid 23.10 och det funkade inte med vatten eller napp, eller nått annat heller egentligen, men jag tog honom och så la vi oss på soffan och försökte lugna/sjunga osv efter ungefär en halvtimmes störtgråt somnade han och vaknade vid 0.40. Så det var juh onekligen inte av hunger han skrek! Nåja, då matade jag och la honom i sin säng sedan, sen vaknade han inte förrän 3, men jag vaknade ett par gånger och tänkte på min svåger som blivit uppsagd..
    A åt vid tre, vaknade vid halv fem, kom in till oss (somande efter lite bökande, utan att äta) åt strax innan sex!
    Dessutom vaknade jag av att bärbara pep för batteriet höll på att ta slut!
    Så även om det funkade hyffsat bra med A kändes det som jag inte sovit särskilt gott!

Oj, långt och ego!

Annars kommer maken hem tidigare idag och då ska vi baka kokosrulle med hallon (recept från ICA) som vi tänkte bjuda på på påskafton då vi ska ha knytkalas med släkten!

• nennesjuttioåtta

Frejis
    mäh, vad var det där för människa du råkade på? *kramar om*

Snaily
    hur mäter den hormonnivåerna?!?

EA
    Anitngen nidis då eller för hög frekvens vid pålridningen.

Här är en till som har en av landets dyraste tågförbindelse med hufvudstaden.

• Liten med Mindre

Frejis!

Vad hemskt med så osympatiska människor i något så viktigt! Klart det måste gå att byta MVC. Privat som privat väl - folk flyttar ju till exempel!

Hoppas ni kan komma till något tryggt beslut angående fostervattensprov etc. Stora kramar!

• Page

Frejis, vad tråkigt att det blev en så negativ upplevelse för er.

När det gäller DS, har man inte en förhöjd risk bara för att man är över 35? Eller innebär dina siffror att risken är större än vanligt?

• viktualia

Unicefpresenter fick jag ett helt gäng på min födelsedag!! Blir helt varm i själen och tacksam över att jag slapp fler prylar!

• MSW

Frejis: Skit att det var så dåligt bemötande! Man måste juh förklara precis varenda liten detalj när det gäller något sådant viktigt! Annars blir man juh orolig för precis varenda minsta liten sak! (som kanske är helt normalt)..
    Sen vet jag inte vad siffrorna betyder, men om jag förstår dig rätt var de heller inte bra, eller?

*stora kramar iaf*
    Och byta mvc måste väl gå? Man kan juh iaf byta bm, så har man möjlighet att byta mvc måste det väl också gå?

• snaily

Frejis, vad trist!! Hoppas det går att byta.

Nenne - vanligt urinprov, kissa-på-sticka.

TÅGförbindelse med huvudstaden - vad är det? Tur man har bil.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare