• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Har brorsbarnen nere pa besok over pasken sa har varit full rulle hela dagen oh jag hade kunnat somna redan nu.......men mysigt att gosa med dem

EGO-tvivlar pa att vardena pa blodprovet kommer att visa pa bra resultat spottingsen ar har rejalt och troligtvis kommer tanten om ett par dagar men ar bara pa dag 23 idag.......sa himla trist!!!! Forstar inte varfor gyn kunde se sa manga fina aggblasor da.......Far val ata desto fler vanliga agg om jag inte far nagra sjalv

Kram pa er alla!

• snaily

EA, gud vad trist! Man blir ju så besviken när det strular sådär! Går inge vidare med min cykel heller. Kan vi inte bara komma överens om att det verkar vara nåt skumt fel med den här månaden, men att vi kommer igen till nästa cykel?? Då är jag i och för sig bortrest så då kan jag och maken inte ens försöka... men månaden efter det, då jäklar!!

Här har det varit full rulle med vänner på besök, upptäckt att vårt hus verkligen inte är ett dugg barnsäkrat för en 1,5-åring!!! Vet inte huuuuuur mycket grejer hon rivit fram. Verkar jobbigt att ha en sån där med en massa spring i benen, puh! Men på gott humör har hon varit hela tiden i alla fall. Vi var på en liten skidutflykt, med lilla tjejen i pulka vilket hon diggade skarpt, grävde världens bästa solgrop och grillade korv, trevligt!

Ha en fortsatt trevlig påsk!

• Ore

Här märks det att alla är ute i vårvädret och firar påsk... Utom jag då, som sitter här och letar data-uttag till huset.

Fortsatt glad påsk till er alla

• viktualia

Kära NÅN vad tyst det var här!!

Ore - jag passerade din håla för nån timme sedan (och tog ett toastopp). Såg skidbacken och förstår åt vilket håll huset ska ligga!!

Ego - ibland blir man förvånad! Maken hade pratat med svärmor om missfall nr 2 - hon kommenterade det när hon och jag var i enrum. Positivt att han faktiskt pratar med henne om tunga saker!

Annars har jag haft en ljuvlig påsk med sol, bohuslänska klippor, för många hemgjorda gräddbakelser och mycket sömn. Är hemma i min håla igen och ska vara ledig två dagar till! Tjohoooo!

• BrudSommar2006

Jaha, här blir det inget syskon, mensen kom idag på dag 24 med en lutealfas på 10 dagar, suck. Jäkla skräp det här är, så var försök fem avklarat. Tror snart inte på det här längre. Inte går jag ner ett gram i vikt heller och har helt deppat ihop. Fördelen är ju att nu kan jag ju få till den där magnetröntgen. Alltid något. Hej så länge från deppträsket.

• viktualia

KRAM till dig, Brudsommar!!!!!!!!!!!! Visst måste du få vara under deppmanteln... men lova att inte bosätta dig där!!!

• Izzie

BS - Kram!

Vickan - Vad härligt det lät när du beskrev din påsk så här långt! Låter som ett superupplägg!

Frejis - Vilken jobbig upplevelse ni fick i samband UL-et. Hoppas ni får träffa personal som är lite mer lyhörda och faktiskt kan sätta sig in i hur det känns... Hur känns det nu när ni hunnit smälta det hela lite?

Nu har jag och maken snabbt bokat en weekend i Göteborg nästa helg. Hotell är bokat och barnvakt fixad!
    Nu behöver jag bra tips på restauranger i Gbg centrum! Gott förstås & lite lagom i prisklass. Vi vill framförallt ha pengar över så vi kan shoppa lite. Varje gång vi ger oss ut för att shoppa något till oss själva kommer vi hem med grejer till Matilda... Känner ni igen er?

Kram o fortsatt glad påsk!

• Ore

BS: Kram till dig! Om du ändå ska ta en vända i sjukvården, kanske du även kan få litet hjälp med viktnedgång och få fart på ÄL... Det är ju otroligt påfrestande om man försöker så mycket som du gör, och inte ser någon effekt...

Vickan: Låter som en härlig påsk! Skulle, precis som du, bli positivt överraskad om maken hade samtal om något tungt med sin mamma.

Izzie: Weekend i Göteborg låter suveränt! Eftersom jag bara bott i Göteborg när jag pluggat, är jag inte den mest bevandrade i restaurangvärlden... Men den libanesiska restaurangen Sahara tyckte jag hade god mat, och vettiga priser. www.sahara.se/

Nej, nu väntar nog maken på mig vid husbygget...

Ha en trevlig dag!

• viktualia

Ore - här är en till som ska ägna sig åt husfix... tapetsering står på programmet... dags att lämna datorn...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare