• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

MSW-tror det kommer med brev.....hade varit bekvämt om man kunnat maila gyn istället så slipper man känslan av att vara "jobbig" lite iaf

• MSW

Ea: Ja det är alltid mycket lättare att maila "svåra" saker..

Nu har jag också spanat in lill-karamellen och kissarna.. Så gulligt.. Man sitter juh och småskrattar för sig själv!

• Telis

Hur har vi det med AM idag, så här när det bara är ett par veckor kvar kan ju allt hända?

• Ore

Just det ja, muggles hade ju skrivit om psykologen i GP också. Har också lagt märke till henne, faktiskt... Hon är väldigt tydlig med att man själv är ansvarig för sina förväntningar, reaktioner m.m. Håller helt med om att det är inspirerande att läsa!

• Tinga

Ore - TACK! Är lite dålig ibland på att vara stolt över mina insatser, men jobbar på det. Beröm är en bra push.

Sitter just nu med en gosig Puff i knät. Han har precis ätit 3/4 burk på mindre än en kvart. Han gapade fint hela tiden, även i slutet, så fortsätter det så här ska jag prova att ge honom ännu lite mer om några dagar.

Tack ni andra också som peppar, pushar och berömmer, när det gäller mat i den här familjen.

• fru AM

Hej i tråden! Trodde jag skulle få tillbringa påskhelgen på BB (började förvärka i fredags) men det lugnade ner sig. Men kaxig är man inte. Kan inte sitta, gå eller ligga bekvämt någonstans - jo, möjligen i badkaret. Hursomhelst - idag är det en vecka kvar till igångsättningsställningstagande (intressant ord). Jag bävar inför förlossningen men det ska bli trevligt att träffa lillebror.

Påsken har varit lugn - frånsett släktkalas på påskafton (i makens hemstad - en timmas bilfärd, åksjuka Livia kräktes två gånger ... bläää).

Livia fick påskägg med en liten Pippidocka i och godis (som egentligen inte ätit förut - det blev tyvärr kärlek vid första smakbiten). Igår upptäckte hon MITT påskågg på köksbänken och sa listigt "Jag kan hjälpa dig mamma. Du får pippi, jag får gosi (=godis)"

Välkommen nykomlingen Bluebride!

BS: jobbigt med påskgräl. Jobbigt med gräl och gnat överlag förresten. Jag har varit extremt grälsjuk denna graviditet men faktiskt lugnat ner mig lite här på slutet.

Visst är det lätt att det blir mycket gnat när det är sömnbrist, sjukdomar, stress över VAB:ande osv som ska hanteras. Och om man inte heller är överens om uppfostringsmetoder osv ... Mitt enda råd är att försöka ta upp problemområdena till diskussion under en lugn period, när man alltså INTE är osams. Det blir lite mer konstruktivt då.

• MSW

AM: Ojdå förvärkar och allt! Hur känns det inför ställningstagandet då?

• MSW

Här håller förresten "lugnet" på att försvinna bit för bit.. A kan ta sig fram (det går inte fort men ändå) när han ligger på mage, han har också kommit på ordentligt hur han kan ta sig från ryggläge till magläge för att ta sig framåt.. Idag har han också lyckats två gånger att ta sig från sittande till mage, så det verkar han också snart behärska, han lyckades också ta ett par steg när han håller i sin aktivitetstavla som står på hjul!
    Ja hjälp vad allt går fort!
    Vi har även plockat undan de första "prydnadssakerna" (två "Ljuskoner" vi haft stående på golvet) då de annars var väldigt populära!!

• fru AM
    MSW skrev 2009-04-14 12:20:10 följande:
    AM: Ojdå förvärkar och allt! Hur känns det inför ställningstagandet då?
    Det känns mer och mer bävande ... Ser INTE fram emot ytterligare en vaginal förlossning med smärta och allt men vad gör man inte för att barnet ska få en så bra start som möjligt ...

Sedan kan jag gott tänka mig att kroppen kommer visa sig inte alls vara mogen för igångsättning så att jag i alla fall måste välja på snitt om två veckor eller att gå tiden ut + övertid och på sikt föda fram en 5-kilosklump.
  • FruCicci

Hej hej hej.........

God fortsättning!!!
    Hoppas alla har haft en fin påsk!!!

Har inte hunnit läsa i kapp, men ser att vissa har haft familjeproblem och lite annat...

Här är allt bra.
    Gjort vul, 5 mm kortare livmoder hals, så inte såååå farligt än så länge.
    Har haft lite förvärkar, och sammandragningar, men inte såååå farligt det heller.
    Siktar in mig på 17 maj

hur mår ni alla?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare