• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Hej raringar, vad jag har saknat er! Har försökt läsa under helgen, men velat skriva så mycket att det aldrig blivit något inlägg... Och nu har jag glömt allt...

Frejis - Fy vad tråkigt att ni fick samma intryck som vi av Kate... Och framför allt jobbigt att få det resultat ni fick och dessutom inte känna att man kan prata med experten om det... Men SKÖNT att ni nu kommit någonstans där de tar hand om er bättre! Jag hade turen att slippa boka om mitt nästa ul (för att kolla moderkakan), för Kate har semester när det ska ske och vi ska nu träffa någon annan. Har dock inte pratat med min BM om det hela, vilket gnager lite, borde nog göra det. Telefonfobi-koko kanske ska skriva ihop ett mail...

Page - Har du haft mötet med AF-chefen(?) nu? Heja dig hur som helst!!

BS - Stora kramar till dig nu, hoppas det blir bättre snart.

Liten - Kramar till dig med, tråkigt med ytterligare förkylning!!!

Tinga - 3/4 burk är nog mer än conny någonsin ätit per måltid tror jag (utom något enstaka tillfälle när han plötsligt slukat en hel burk!), när det gäller barnmat alltså. Han är nu 15 månader, väger 9,6kg och är 78 lång, ingen jättebebis mao. Hur stor är Mindre, Liten? Hon och Conny är ju nästan precis lika gamla och mindre är ju inte heller någon tungviktare så vitt jag förstått det.

Vilken påskhelg det har varit!! Har nästan bott på altanen, som är som en lekhage för conny, väldigt praktiskt.

Nenne - När får ni hem ocisen?? Vi letar tröstlöst fortfarande, bonnisar går visst som smör i solsken...

Lappis - Inte ett dugg avundsjuk på er resa.

AM - Tänk att det redan är dags... SPÄNNANDE!!

Nä, nu ska jag jobba lite, första dan på jobbet på två veckor!! Tror det var det som behövdes, för nu mår jag faktiskt riktigt bra igen!

Får se om jag kommer på vad mer det var jag skulle kommentera framöver...

• fru AM

Koko: fast det är inte spännande ... det är LÄSKIGT!

• _koko_

*Vinkar till cicci*

Sen menade jag att vara hemma från jobbet tillräckligt länge och ge mig själv en chans att bli frisk var det som behövdes, inte just det att jag var borta från jobbet.

• FruCicci

Nu har jag skrollat tillbaka och sett att Frejis inte fick de resulatat som önskat på Nupp, men AM skriver jättre bra! Ultragyn är fantastiskt duktiga, så där kommer du säkert vara nöjd. Skönt att du har bytt barnmorska med! Bra beslut, det ska ju kännas bra.
    Jag gillar inte heller den där Kate, har lust att berätta för min BM på mamamia att hon har dåligt rykte nu! De behöver verkligen skärpa sig!

Jag är nöjd med min BM, de har återkommit till mig och hjälpt mig mycket under min gravidtet nu, som inte var helt enkel i början. Sen har jag ju samma som jag hade med Victor, så vi "känner" varandra lite redan...

• _koko_

AM - Ja, hela grejen med att ta beslut och sen ta ev konsekvenser med beslutet är såklart skitläskigt!!! Men snart får du träffa Hector oavsett, DET är spännande.

• FruCicci

AM skulle med skrivit spännande, men skräckblandad spänning kanske!??

HEJ koko, vink vink tillbaka!

• _koko_

Jag skriver ju som en kratta, förlåt (med beslutet = pga beslutet...)!!

• viktualia

AM - en av många funktioner som den här tråden fyller är att få perspektiv på saker och ting. Att du som är på g att föda för tredje gången tycker att det är läskigt och mest siktar på att få träffa den nya lilla sonen känns på nåt sätt sunt... Rätt långt från nån av artiklarna på Allt om Barn häromdagen om nån galenpanna som berättade för världen att hon minsann fått orgasmer under förlossningarna... ehum... Orgasmer i alla ära, men ska jag nån gång föda barn hoppas jag mest att det går hyfsat snabbt och rimligt smärtfritt... något jag VERKLIGEN önskar dig också!!

• Liten med Mindre

Cicci - bra att tappen håller sig hyfsat. Syttende maj blir väl ett fint datum. Parad för lillparveln och så.

koko - skönt att du kryat på dig. Gissar att jag också behöver fler dagar hemma. Såå glad att det inte är en bebis i magen just nu.

Du undrade om Mindre. Hon är mindre än Conny i alla fall. 8,5 kg, 76 cm för 2 veckor sen. Drygt 15 månader gammal. Lillskruttan.

Börjar fundera på att köra en "mat-kur" på henne. Det känns som om det är enda vägen för henne (och oss) att bli av med matburkarna. De fyller en funktion förvisso, men hon behöver börja kunna äta vår mat, och inte bara frukt i bitar utöver burkmaten. Just nu tuggas den och spottas ut, om den ens kommer in i munnen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare