• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Frejis

God fortsättning! Och här skiner solen och lockar ut för en lång promenad... samtidigt som allt damm syns väl på golvet

A M - tack för att du ställer upp, det är värdefullt att ha någon att fråga särskilt.
    Hur känns det förresten för dig, med tanke på att förlossningen (eller snittet) närmar sig?

Izzie - det känns rätt okej nu och det blev mycket bättre när jag fick prata med barnmorskorna på den nya mottagningen. De fick nog agera psykolog gissar jag. Fy, denna tant från "Gökboet"... *minns ni filmen? Vi tittade på den igen under helgen*

Brudsommar - stor kram till dig, vilken märklig mens du verkar ha fått. Men om du fick utslag på ÄL-test då har du ju iaf ÄL och då tycker jag att man kan säga att hoppet för syskon till Iris inte är ute. Fast jag förstår nog rätt bra hur det känns, kran

Vickan - din påsk låter trevlig

• BrudSommar2006

Ore, jag ska i alla fall be om att få ta prover. I övrigt så vet jag inte vad sjukvården kan ge för viktminskningshjälp, tabletter så att man får diarré om man äter fel, vill jag verkligen ha det. Eller operation, det vet jag i alla fall att jag inte vill.

Jaha, nu är allt som vanligt här på Öland i alla fall, maken och jag är riktigt osams, så nu behöver jag inte gå och oroa mig för att vi eventuellt ska bli osams längre i alla fall. Han har till och med börjat gräla inför mina föräldrar så han tycker väl inte att det är värt att ta det privat längre.

Iris har feber och just nu sover hon, stackarn.

I eftermiddag ska jag iväg på massage och fotbehandling, kanske man kan se fram emot i alla fall.

• Izzie

Ore - Tack för tipset! Ska kolla in hemsidan! Det vore bra om jag och maken har bestämt oss innan vart vi ska. Annars har vi en tendens att jaga runt lite planlöst och slutligen hamna på något tråkigt ställe bara för att vi är så hungriga och bara måste få i oss nåt på studs...

Frejis - Vad skönt att du fick träffa annan personal till slut och att det känns lite bättre. Det måste vara så oerhört svårt att ta ställning till, och dessutom så abstrakt på nåt sätt. Det är ju trots allt bara några teoretiska siffror. Kram!

BS - Har du provat att gå hos en personlig dietist? Då kan man ju få ett program som är helt baserat på vad som passar dig och din livsstil. Inte så dumt faktiskt. Det ena kanske ger det andra liksom. Finns det en obalans i kroppen så strular kanske ÄL med pga det? En kontakt med dietist borde sjukvården kunna bidra med tycker jag.
    Trist att bråka med maken och synd om lilla Iris. Hmm, det låter som du är i stort behov av en kram. *kramar om*
    Hoppas dina behandlingar bli lyckade iaf och jag hoppas du kan njuta ordentligt och lägga bort alla tankar för en stund.

• muggles

Izzie: Caleo har medelhavsmat - gott och ganska billigt. Alltid fullt men ni kan chansa på att få bord (kan gå om ni bara är två). www.caleo.se/
    Sjöbaren i Haga - bara fisk och skaldjur, ganska billigt. Även det ofta fullt. www.sjobaren.se/ Manana - en tapasbar, MYCKET billigt och gott. www.restaurangmanana.se/

BS: låter trist med både tant och gräl. Skönt med lite fotvård på det!

EA: det var då jäklars med dina spottings. Ska det verkligen vara så? (Gyn tyckte ju inte det fanns ngn anledning till oro men...)

Själv har jag fått mkt god mat, sömn(!) och frisk luft i påsk. Och vi har fixat med vår lägenhet. Jag och Moa har vårstädat balkongen medan maken köpte penséer och lite nya blommor till sovrum och kök. Och så börjar vi komma i ordning med gästrummet - nya sekretären är ihopmonterad och ommöblering är gjord. Blev mkt mer plats! Nu ska jag bara hitta ngt tyg till gardiner och kuddar, så det blir mer färg.

• Bluebride

Oj, här passar jag nog in, hoppas jag

Är prematurmamma, hoppas på ett eget bröllop nästa år, men ska på svågerns bröllop nu i sommar, med en liten liten tjej.

Finns det fler prematurmödrar här?
    Jag finns i trakterna Eskilstuna/flen

• viktualia

Bluebride - välkommen. Den enda "riktiga" prematurmamman här är väl Tinga som har tvillinggossar på 10 månader (minns ej hur mkt för tidigt de kom).

Välkommen!

• viktualia

Brudsommar - FY vad tungt det där lät!!! *kramar om länge* Hoppas att maken och du snart får ordning på relationen och att hälsan återvänder på alla sätt!!

• Ore

BS: Nej, operation och tabletter är väl litet väl drastiskt... Men kanske ett anpassat kostprogram, som Izzi nämnde. Eller då tester som visar att det skulle vara något annat *spekulerar vilt kring någon mysko näringsbrist eller liknande*. Hoppas så att du ska få bra hjälp, både med ryggen och med annat!

Hoppas också att du och maken reder ut det hela. Är det syskon-försöken, eller småbarnslivet i största allmänhet som är jobbigt för er, eller är det något annat (och är jag alldeles för nyfiken så är det bara att ignorera mig...)

Massage och fotbehandling låter underbart i alla fall!

Muggles: Låter som ni fått mycket gjort i helgen, ommöblering och grejer...

• snaily

BS - usch vad jobbigt, skickar styrkekramar!! Hoppas inte deppmanteln är alltför tung på dina axlar och att massagen piggade upp lite. Hur var det, har du fått dina sköldkörtelvärden kollade än? Definitivt värt att kolla annars.

Ego - konstig hormonfri cykel den här gången, ligger kvar på låg fertilitet enligt min monitor så det är väl bara att invänta nån slags mensvariant. Lite deppigt men försöker se det positivt, typ som att min kropp tog en vilomånad för att "reboota" sig och att cyklerna framöver kommer bli perfekta och exemplariska Jag skulle ju få ta över Ores fina cykel, men den har ju en bit att resa (cykla, ha ha) så den kanske kommer fram i maj eller så. Funderar också allvarligt på att prova rosenrot framöver.

Påsken har varit härlig och solig och full med skidåkning och alldeles för mycket god mat och dryck. Shoppat skateskidor och -pjäxor på rea, kul! Maken sa idag: tur att du och jag är lika pryltokiga! Bara sorgligt att all snö snart är borta när jag vill leka med min nya utrustning.

Jobb igen imorgon... *suckar*

• nennesjuttioåtta

hej alla kärringar! Har ni haft det bra på Blåkulla?
    Jag har ätit så mycket äckligt godis (varföör?!?!), smugit på bävrar (real stuff, inget snusk!!), kollat på katten vi ska köpa (IIIIH!), grillat korv i fäboden och hälsat på min systeryster och Ps familj (zzzzzzzzzzz).

P ligger nu nedbäddad i 39 graders feber och magsjuka så jag hoppas att jag klarar mig och att det går fort över för på onsdag åker vi ju till Sälen.

BS
    Usch, vad jobbigt du verkar ha det nu! *kramar om* Allt skit verkar drabba dig, men hoppas att du får ordning på cykeln/kroppen snart. Jag tror också att det är något med ämnesomsättningen som strular, så kolla upp det så snart du kan! Och hoppas att du blir sams med din man också! Vad bråkar han med dig om?!?! Verkar alltid bli så när ni är med dina föräldrar, går han inte ihop med dem eller vad handlar det om (du behöver naturligtvis inte svara)? Och tur i oturen så kanske du får ordning på din rygg nu!! Kraam igen!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare