• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Muggles - ett av våra största problem är att vi uppfattar varandra mer sura och tvära än vad motparten känner sig/tror sig vara. Dvs maken tycker jag fräser fast jag inte ens känner mig upprörd, jag tycker han agerar surt och tvärt, när han bara tycker att han är rationell.

Vi försöker nog tänka på det där (jag i alla fall) - men det är ju klurigt att försöka inte verka sur när jag inte ens känner mig sur.

Telis - Notholmen är fint. Har aldrig köpt deras fika, men varit där någon gång på picknick, och bara promenerat andra gånger. Ska nog ta mig ditåt och handla i handelsträdgården snart. Deras penséer höll hela sommaren, med lite frisering.
    Skönt att helgen var bra - håller dock med om det där med jobbet. Har inte ens kommit igång än. *skäms*

• nennesjuttioåtta

AAAAAAAAhhhhh snart bara en dag på jobbet innan det är semester IGEN.

*skrattar rått*

• nennesjuttioåtta

EA
    när får du svar från gyn på dina tester? Fråga då varför du spottar hela tiden!!!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Vad gött att de börjar äta bättre och bättre! Nu måste det ha vänt! Tjohoo!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    aaaah vad härligt det låter!!!

• nennesjuttioåtta

Snaily
    det här är ju bästa tiden i fjällen, kanske lite för mycket sorbet men så otroligt skönt väder! Ser fram emot helgen i Sälen, blir nog en tripp till Trysil också.

Faktiskt första gången jag såg en bäver "live" och den var bara några meter bort. Coolt!

• Bluebride

Tinga... vad kul att det går bra.

EA&MJ skrev 2009-04-14 09:00:22 följande:

Telis-håller med dig om att det inte var så roligt att gå upp imorse å andra sidan har vi gått upp nästan lika tidigt hela påsken eftersom de kära brorsbarnen på 1 och 3 vaknar strax innan kl sex, snark!!!!!Bluebride-välkommen!Tinga-klart du får skriva av dig, det är ju det vi är till för EGO-förstår verkligen inte min kropp.......spottings fortfarande och har väl BOM kring slutet av veckan.....konstaterade att enda veckan jag varit spottingsfri denna månaden är när jag kanske eventuellt hade ÄL (då när jag var hos gyn). Jaja får se vad proverna säger...
    Tackar
  • nennesjuttioåtta

Finns det någon BIM eller ÄL-lista???

Jag hade tempstegring i helgen men vi siktar ju in oss på IVF fast hhehe nog nöttes insidan som vanligt bara för säkerhets skull...

• Tinga

Nenne - coolt med safari på hemmaplan! Bävrar har jag bara sett i djurparker.

Muggles - jo, det är ju precis så jag försöker göra; acceptera och försöka känna mig nöjd, fastän jag inte är det. Ingenting blir ju annorlunda för att jag går runt och är arg. Jag håller helt med om det där med lågvattenmärke; sen brukar det oftast vända. I Puffs fall äter han ju vettigt med puré nu och Piff har verkligen fått upp farten när det gäller att hinka välling. Självklart skulle jag föredra om han åt puré också, men huvudsaken är att han äter någonting.

Liten - vad trist att det känns hängigt! Jag tror som Muggles att det kanske vore bra om ni rensade luften lite, istället för att småtjafsa hela tiden. Bara en sådan sak som att förklara hur du funkar när du är förkyld; att du lägger all kraft på att finnas till för Mindre, men att du sedan behöver vila och inte fara iväg på en massa grejer.

• Fru E

Nenne-jag tror att svaren skickas brevvägen för det gjorde de förra gången.......

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare