• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Nu är det gjort - skickad inbjudan till möte med chefen. Gulp! Tänk om jag blir bortrationaliserad???

• Liten med Mindre

Lika bra att gå hem. Ska nog ta mig förbi affären Vickan tipsade om.

• Telis

Liten med Mindre skrev 2009-04-14 15:22:58 följande:

Kan inte be folk att sluta sitta i möten för att ge mig input...
    Fast egentligen ingår det väl i deras jobb att ge dig input? Så om inte chefen redan vet om det, borde han/hon informeras om att det hålls så många möten att det går ut över andra arbetsuppgifter.

Jag känner igen det där med att man vill säga att man inte får något gjort för att man inte får någon hjälp, men jag tror samtidigt att man måste vara lite försiktig så man inte biter sig själv i ändan. Det är ju lätt hänt att chefen tycker att man inte är tillräckligt driven och envis, och att någon annan skulle klara av det bättre, dvs att felet ligger hos en själv och inte hos dom som ska hjälpa en.

Jag tror att du har en jättebra plan där med att presentera det som att "det här skulle jag vilja göra men då behövs följande: blablabla.". Efter det kan du alltid säga att det inte går att genomföra i dagsläget på grund av att folk har andra mer prioriterade arbetsuppgifter, att det hålls många möten osv.
  • nennesjuttioåtta

Åh Liten! *blinkblink*

Telis, klok som en bok as usual.

Weellll..... Nu har jag problem att hinna med att uppdatera samtidigt som jag jobbar, så hej så länge.

• Telis

Min man blir heller nästan aldrig arg eller sur, jag fattar inte hur han gör. Själv blir jag arg och sur minst en gång per dag. I åtta fall av tio för att jag behöver äta (men i noll fall av tio inser jag det själv).

nenne -

• nennesjuttioåtta

telis
    hahaha!

Jag får ibland en menande blick, lite roat så där, och sen börjar jag räkna dagar i huvudet och inser att det är PMS. Han spikar det varje gång. För det är ju inte JAG som reagerar knasigt, det är ju han som inte har vett att vara snäll just den dagen (eller dagarna)!

• viktualia

Liten - håller med Nenne om att Telis kom med djupa tankar. Själv kör jag stenhårt på modellen att ha täta snack med chefen. Jag brukar kalla det för att "vifta med teckningen" - enligt principen att "om jag inte visar teckningen jag har gjort, så kommer aldrig någon att se den/bekräfta mitt arbete, alltså visar jag teckningen". Sånt funkar ju olika bra med olika chefer, men jag hoppas verkligen att du får till ett bra snack med chefen! Din situation som du beskriver den kan väl vara upphov till en hel del negativ stress... som kanske spiller över på hemmafronten.. osv...

• Telis

nenne, så är det hos oss också, fast med mat istället för pms. Min man kan ge mig en sån där blick och så säger han lite menande "vi kanske ska gå och äta något?". Vid det laget är jag så arg att jag fnyser "jag ska inte äta nåt". Men när han väl tvingat i mig lite mat är jag from som ett lamm igen (i ett par timmar, tills det är dags att äta igen).

• Bluebride
    viktualia skrev 2009-04-13 20:39:54 följande:
    Bluebride - oj! tungt värre! en av mina väninnor (som dock inte hänger här i tråden) fick sitt andra barn för ett år sedan. Båda barnen har kommit i v 28. Den äldsta fyller snart fyra och mår prima. den yngre har just fyllt 1 år och mår/funkar som en 5 månaders.... De fick stanna 3 månader andra gången tror jag. GRYMT tungt att som du vara inne på fjärde!! *styrkekramar*
    [/citat]
    muggles skrev 2009-04-13 20:45:50 följande:
    [citat]
    Bluebride: uj, vilken liten pyttebebis! Tittade just på gamla bilder av min dotter Moa och fascinerades av att hon en gång i tiden var så liten. Men inget mot din dotter...
    Tack, det är en jobbig tid, men vad ska man göra? vill ni se mer av henne, besök mig på familjeliv, finns under samma nick
  • Bluebride
    MSW skrev 2009-04-14 11:08:57 följande:
    Hurra Tinga, att det verkar gå bra med matningen för tillfället, nu äntligen lossnar det kanske! Roligt med shopping med.. Och klart att du får skriva av dig!!Bluebride: Välkommen! Passar även på att skicka lite *styrkande kramar* till din situation!Lappis: Bra med ÄL, verkar som kroppen har kommit ifatt igen nu äntligen!!Ea: Det är verkligen skumt med spottingsen, du får kolla med dom när du får provsvaren, eller de kanske kommer med brev?Bs: Tråkigt med allt skit! Håller nog med de andra om att det kanske kunde vara bra att försöka enas ang iris? Särskilt om det (vilket förhoppningvis blir snart) ska komma ett syskon? Krya på er, ni som behöver!Annars låter det som de flesta har haft en härlig påsk, precis som vi! Idag fick jag mitt beställda klick och grav.test som jag tänkte ta innan jag tar tag i införskaffande av minipiller (vill vara helt säker innan jag börjar med dom..) Så då kanske, kanske man kan få lite fart i sängkammaren!Har fått reda på att A ska få en kusin till(på makens sida)! SÅ roligt!
    Tackar
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare