• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Det är lugnt - han vet vad jag har undertill. Väl valt...

En snorunge till på gång kanske...

• Bluebride

Gulligt av dig, håller tummarna att bebben håller sig ett tag i magen.

fru AM skrev 2009-04-15 09:35:42 följande:

Snaily: morfarkram!Gårdagkvällen blev lite nervös igår då jag fick ganska onda (vad som visade sig vara) förvärkar och sammandragningar. Givetvis är alla de som ska hjälpa till med Livia och sonen vid BB-besök bortresta denna vecka så jag låg i sängen och hade ont samtidigt som jag försökte tänka ut olika logistiska lösningar för barnen ... medan maken låg och stressläste en profylaxbok som han glömt att jag bett honom att plugga på. Dock funkade mitt knep med Alvedon för att kolla om det var förvärkar eller ej så plötsligt var det morgon och inget barn var fött ...Bluebride: eftersom jag har rykte om mig att (tillsammans med Vickan) vara mrs Google i tråden så ska jag lägga en stund på att leta gullig klänning i stl 50/56 ... Återkommer om jag hittar!
    [/citat]

Jag har inte hittat någon sån klänning och den kan inte kosta så mycket, då jag inte har så mycket pengar. Ska inte till sthlm på ett tag heller.
    FruCicci skrev 2009-04-15 10:05:08 följande:
    [citat]
    Halloj!AM, känner igen mig i dig idag. Vaknade i natt med förvärkar och det gjorde ONT. Trodde att det var dags!I går på vattengympan kollade jag med barnmorskan som leder det och jobbar på DS om man fick ta med syskon, om man inte hinner lämna etc och hon sa att man fick det så klart och att det hänt flera gånger att man inte hunnit lämna barn, men det är ju inte optimalt!Hur som. DU har mitt telefon nummer om du behöver akuthjälp denna veckan! Jag kan ju lämna Livia på dagis enkelt eftersom Victor går på samma Sen bor jag ju ganska när dig med! SÅ bara ring, jag känner igen paniken! Jag har ju ingen anhörig här och bara en tjej i mammagruppen i närhetem min värsta mardröm är att henne telefon inte ska vara påslagen när vi väl ringer....Bluebride, ag söta klänningar så har NK iaf jätte fina i stl 44, och även POP. Kanske inte direkt Madicken varianten på POP men iaf på NK. Sen finns Mamamia butiken som säljer söta klänningar mi miniatyr också. Kappahl hade Madicken klänningar i julas iaf, i smår storlekar, min kompis köpte en med vit volang oc hela baletten.Snaily, beklagar sorgen efter din morfar, så tråkigt även om åldern tar ut sin rätt.BS, hur har du det idag vännen? Lite bättre stämning?Nödbanan så att säga, det finns alltid något i min handväska för att lugna blodsockret. Frukt, russin, mariekex (Victors som jag äter upp)eller kontanter så jag kan springa o köpa en glass eller så Vink vink Lappis, när åker ni hem igen? Låter härligt med hotell... drömmer mig bort....Telis, klok som en bok, jag läste det du skrev 2 ggr! Ska använda den frasen idag! Jag behöver en hel del för att kunna utför mitt jobb nämligen, särskillt en närvarande chef, det är svårare, men jag ska förmedla mig a la dig nu iaf!
    [/citat]

Fina klänningar, men de var lite väl dyra, i alla fall för vår ekonomi.

fru AM skrev 2009-04-15 10:25:25 följande:
    [citat]
    Bluebride: har problem med uppkopplingen idag så jag googlar inte så snabbt ? Men jag kan tänka mig att Bennetton har fina babykläder? T ex: www.benetton.com/portal/web/guest/ss09/kids/n...å Nybrogatan i Sthlm finns en fin liten affär som heter Floralin & Junior som säljer just lite gammaldags barnkläder ? de verkar även há webbshop: www.floralin.se ? klicka på finkläder. Lite dyrare kanske ? men ALLT är inte dyrtCicci: Du är så gullig! Som tur är kommer brorsan m familj vara hemma fr o m idag fick jag veta ? och svärisarna kommer på måndag? Hur har ni det fixat? Kommer dina föräldrar upp när det börjar närma sig, eller? Du har mitt nummer också ?! Muggles: Miniväxthus ? Mio, Bauhaus, Plantagen kommer jag osökt att tänka på. Få se om uppkopplingen vaknar till liv lite mer så kan jag kolla!
  • Liten med Mindre

Fast vi har kommit fram till att en ev ny bebis får vi nog ge smeknamnet "Större" och inte "Minst" som var på tapeten. Mindre är ju redan mindre än många - vad skulle hända med en Minst?

Får man äta lunch snart??

• FruCicci

EA&MJ skrev 2009-04-15 10:51:32 följande:

Måste man ha något på sig undertill
    igentligen inte, men för att få fräs på pålen kanske....
  • Liten med Mindre

EA - fina snören och papper gör intrycket av presenten mycket bättre.

• MSW

Bluebride: Kikade in på din lilla tjej på FL nu! Så liten! Men söt är hon!

• Fru E

Äsch då! Jag gillar ju paketen mer än snörena

• Bluebride

Ja, hon börjar faktiskt bli stor nu, men har inga nya foton just nu, ska fixa några imorrn, så jag får med mig sladden som ska in till datorn från kameran.

MSW skrev 2009-04-15 10:54:49 följande:
    Bluebride: Kikade in på din lilla tjej på FL nu! Så liten! Men söt är hon!
  • fru AM

Någon mer som blir utloggad hela dj-la tiden???!

Cicci: Det är bra - du har Frullan, din mammakompis och mig att ringa om det startar på natten. NÅGON av oss svarar!!! Men jag förstår att det inte är lätt att känna sig trygg ändå ... Finns det kanske någon extra snäll fröken på dagis? Eller någon barnvakt ni brukar anlita, som Victor känner?

I natt låg jag och funderade på Livias stora vuxna kusiner och på min bästa killkompis - de har ju ingen familj själva och skulle kanske kunna rycka in vid panik ...? Jobbigt att DETTA skall vara ett stressmoment förutom förlossningsoron ... Man har ju liksom annat som man borde fokusera på. Jag har nu bestämt mig för att JAG inte ska oroa mig (försöka i alla fall) utan att min man får fixa det där när det väl är dags. I värsta fall får jag väl föda ensam på sjukhuset - det går det med. Ensam är man ju inte heller... När Livia föddes var det säkert sju pers i rummet

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare