• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telis

Håll i hattarna, här kommer ett inlägg från mig som inte är OT.

Vår fantastiska underbara donator har förresten donerat ägg nu för ett tag sen ( ) så vi har fått en donator utsedd för oss och en preliminärtid för "behandling". Men det är ett tag kvar till dess och mycket kan hända på vägen så jag tar det lugnt med förhoppningarna i vanlig ordning.

Jag orkar inte hålla på och spekulera och vända och vrida på det här något mer så nu kommer jag återgå till att bli OT som vanligt ett tag till.

• Fru E

Telis-va roligt!!!!! Håller lite tummar i smyg då tills du säger till

• Fru E

Huuu skärsår av presentsnören där nere kan verkligen inte vara någon höjdare

• _koko_

Ååååh, telis, vilka härliga nyheter!!! Förstår att du inte orkar spekulera så mycket, men jag vill iaf säga HURRA!!!

Jag har fö en regnbågskompis (med partner) som blivit gravid på första inseminationsförsöket! Är jätteglad för deras skull!!

• MSW

Barnvakterna är redan utsedda till festen, vi utnyttjar våra sthlms kontakter (A faster med fmailj) sen ska sväronen också vara där, tror att A kommer känna sig i trygga händer, medan jag hade varit mycket lugnare om det hade varit mina föräldrar, men skulle de göra det får vi juh lämna honom i småland, och då blir det juh en massa fler timmar utan honom!!
    Blev mer nervös för någon helg sedan när sväronen tyckte att A gott kunde få smaka lite fika (bulle och kakor), jag sa juh ifrån och då lät dom bli.. Men litar inte på att de låter bli ifall vi inte är med.. TYcker att det är superonödigt att vänja honom vid socker/söta saker innan han förstår själv att han missar något!
    Jaja, var egentligen en annan diskussion!

Nu ska jag försöka låta bli att vara mer ego..

Barnmatsrecept: Sök på google.. Har hittat en del där.. Men inga jag har provat ännu!

Koko: Jag har inte riktigt fått pejl på vad regnbågsfamilj menas med.. Feel free att förklara.. Roligt att de lyckats bli gravida i vilket fall som helst!

• Telis

Ja, men nog är det värt ett hurra! Hurra för att möjligheten finns och att det finns så underbara människor som ställer upp och donerar!

Tack, EA!

• MSW

Och Telis, glömde juh! Spännande att något händer! Säg till när det behövs tumhållning!

• snaily

Telis, vad kul!! Säger HURRA jag också!!

MSW - regnbågsfamilj: sv.wikipedia.org/wiki/Regnb%C3%A5gsfamilj

Tack för alla morfarssympatier!
    Dock känner jag mig hemsk som inte blivit så jätteledsen; sörjde nog min hund mer när jag fick avliva henne förra månaden, får man säga så?? Grejen är att morfar har varit på demenshem ett tag nu, och sjuk och jätteförvirrad och man har sett att han verkligen inte mått bra vare sig fysiskt eller psykiskt, så på sätt och vis kan jag tycka att det var skönt att han fick sluta sina dagar. Tydligen blev han väldigt snabbt sämre igår morse och det blev ingen utdragen lång död. Det jobbiga med hunden var att jag blev tvungen att "leka gud" och bestämma att hon skulle somna, och dessutom göra hela jobbet (avlivningen) själv. Jag skaffade henne när jag var 21 och har liksom blivit vuxen ihop med henne så det är mycket nostalgi inblandat.... Kanske lite svårt att förstå om man inte själv haft djur, det är ju fortfarande inte helt rumsrent det där med att sörja ett djur kan jag känna. Oj vad långt och svamligt det här blev... sorry!

• fru AM
    Telis skrev 2009-04-15 16:27:57 följande:
    Håll i hattarna, här kommer ett inlägg från mig som inte är OT. Vår fantastiska underbara donator har förresten donerat ägg nu för ett tag sen ( ) så vi har fått en donator utsedd för oss och en preliminärtid för "behandling". Men det är ett tag kvar till dess och mycket kan hända på vägen så jag tar det lugnt med förhoppningarna i vanlig ordning. Jag orkar inte hålla på och spekulera och vända och vrida på det här något mer så nu kommer jag återgå till att bli OT som vanligt ett tag till.
    PUSS på donatorn!
  • _koko_

Ja, PUSS på donatorn!!!

snaily - Förstår absolut att du kan vara mer ledsen för hunden! Vet hur förkrossade vi var när vår ena katt blev ihjälkörd...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare