• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telis

Snaily, jag har också all förståelse för att det är jobbigare med hunden än med en gammal människa som inte längre har kvar hälsan och geisten. Min hund dog för åtta år sen men jag tänker på henne och saknar henne varje dag.

• _koko_

Just det, nenne-hjärtat! Vi har inte så höga krav på katten tycker vi, men vill inte ha en svartvit (har en) eller en gråvit (hade en) och helst en hane. Vi vill inte heller betala en förmögenhet och det ska vara en kattunge.

Hittade förresten en lustig kattannons på blocket nyss - en "bengal" och en "norsk skogskatt". Inte särskilt rastypiska om ni frågar mig...

• Page

Telis, vad roligt för er med ett datum! Hoppas att det går hela vägen!

Tack för hejarop men jag kan nu berätta att mötet floppade. Mina största klagomål var angående gruppcoachingen som jag går på. Jag tycker att jag inte får ut något av den och att övningarna vi får göra är totalt meningslösa. Jag irriterar mig på att det inte finns någon struktur och att gruppledarna inte kan leda sin grupp.

Chefen ansåg dock att missnöjet från min sida inte var rättvist då coachingen inte ska ha någon bestämd struktur och att det är jag som inte gör det bästa av situationen.

Äh, det var det vanliga tugget om eget ansvar (VEM i helvete tror att man ska få ett arbete skänkt till sig?) och om att det är JAG som måste fundera ut vad det är för typ av hjälp jag vill ha och behöver av arbetsförmedlingen. När jag förklarar att jag inte är intresserad av någon "hjälp" av dem får jag höra att jag gör det visst eftersom det har gått så lång tid och jag har fortfarande inget arbete.

Ja just det, jag fick också en förmaning om att jag ska söka arbete i hela landet för att bättra på mina chanser och att jag ska även söka jobb som jag inte har vana av för "man kan aldrig veta i förväg vad man passar att arbeta med".

Jaja, nu skiter jag i det och återgår till min vanliga arbetförmedlingsapati.

J har dessutom fått lunginflammation igen och allt jag känner är trötthet. Det hade varit skönt att sova i tio år och samla ihop kraft så att jag orkar ta tag i mitt liv och sluta klaga och beklaga mig.

Nu ska jag läsa och se vad som har hänt under dagen!

• Fru E

Page-stor KRAM till dig så att du orkar lite mer

• Page

Vickan, usch vad jobbigt att inte kunna diskutera på ett vettigt sätt med sin man, tyvärr så tror jag inte att det är så ovanligt. Kvinnor brukar vara mer verbala och analyserande?

Snaily, vad tråkigt med din morfar och hund.

Mugglan, kryddor brukar inte behöva ett miniväxthus, det går fint att plantera dem i vanliga krukor och ställa mot en vägg.

Liten, söka vård bör du göra om du har haft långvarig feber eller hosta som inte ger sig med. Det kan finnas andra orsaker bakom en förkylning så det kan vara värt att ta ett blodprov för att kolla vita blodkroppar. Fast å andra sidan kan man ibland ha sega förkylningar utan att det går att göra så mycket åt det (jag var förkyld i 5 veckor i höstas).

EA, tack för kramen!

• Page

Snaily, det är en enorm sorg efter ett bortgånget djur och jag känner igen mig i det du säger att det inte är en helt pk sorg. Av någon anledning är det genant. Min katt dog 11:e mars och jag gråter fortfarande varje dag.

• viktualia

Telis - håller tummarna!

Page - MÅÅÅÅÅÅÅNGA stödkramar!

AM och Cicci - hade gärna erbjudit mig men är ju hemskt långt bort

Själv - har jag hamnat i duktig flicka-racet big time.... sjukdom, minskad arbetstid, andra projekt har gjort att jag riskerar att stå ensam med en STOR arbetsuppgift. Chefen var inte på plats idag, men lita på att jag kastar mig över henne imorgon!

• Vännerfan

Hej vänner! (säger Vänner )

Page, Vad trist att mötet floppade!! Och stackars J med lunginflammation!!

Mugglan, Vi odlade alltid basilika i ett fönster som fick mycket ljus. La gladpack över så värmde det på bra och det växte så vi t.o.m. kunde göra egen pesto innan vi skulle åka på semester och inte kunde vattna plantorna. Vi tyckte inte det kändes bra att odla på balkongen då fönsterna blev svarta i ovankant av allt sot från trafiken...

Cicci och A.M. Oj, vad spännande att det närmar sig. Men det är ju ALLDELES för tidigt för dig Cicci, kniiiip för 17! Jättekul att jag fick se dig och familjen inklusive magen en snabbis förresten. Marinmuséet är verligen SUPER för barn i alla åldrar!

Telis, Vad kul att det går framåt! Och verkligen kul att man kan läsa mellan raderna att du mår så bra!

Kul förresten att ni som är gravida med tvåan tar hand om er och går på vattengympa och yoga och grejer. Minns att på min gravidyoga var alla (18st) förstagångsmammor och vi tänkte att man nog bara prioriterar in sånt med första barnet. Men kul att ni gör det även nu och ni gör helt rätt!

• Ore

Telis: Hurra, hurra! Och PUSS på donatorn, gulliga hon!!!

Ska definitivt skicka tummarna på träningsläger, för det börjar verkligen luta åt hårt jobb för dem... Donatorägg till Telis, spraystart för Nenne, lappis eskimåsamling och en massa syskonförsök och kommande förlossningar och allt annat - stort som smått...

Page: Tråkigt att mötet inte gick bra. Är nog bättre att du tar ett litet tag för att vila upp dig och samla kraft, och fortsätta jobbsökandet med så litet som möjligt med dem att göra... De verkar ju inte kunna hjälpa dig, och det beror mer på dem än på dig, vågar jag påstå. Hoppas att J kryar på sig snart! Kram så länge!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare