• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Snigeln, usch, stackare, hade du ingen kollega som kunde rycka in och hjälpa?

Själv har jag varit hos en naprapat i Kalmar idag men det var inte värt att åka så långt för det besöket, han var inte den mirakelman jag fått honom beskriven som. Han var väldigt bra men precis som min naprapat jag provat förut hemma så kom han ingen vart. Tror att jag ska prova en kiropraktor, det behövs ett knak liksom. Har väldigt ont efter besöket i alla fall.

Ska börja slipa tumhållningen jag också.

• Vännerfan

Och allt ni skrev om att man tror den andre är sur utan att denne är det etc. gav mig stora leenden av igenkännande för det är så även här! Fasen vad dum man är!

Ja ja. Mer ego: Pustar ut efter helgen som förresten avslutades helt underbart otroligt roligt, nämligen med en intensivkurs i jive. Det var SÅ kul och SÅ jobbigt och alltså ÄLSKADE jag det!!! Nån som testat? Lappis borde väl ha gjort det iaf.

Ännu mer ego (dvs bara att scrolla...): Har en rolig och social vecka här. Ska ha en av grannarna över på middag imorgon (shit, jag måste laga mat!!). De har en son född samma vecka som Prinsen och hon (mamman) och jag klickade direkt så det är jättekul. Andra barnet kommer vi dock inte tajma med dem, för de ska redan ha i augusti igen. På fredag ska jag på morgonspinning och sen på kvällen ska maken och jag på stand-up (de där 7 komikerna som är på turné, bla. Petra Mede). Till helgen kommer nog makens syrra med familj. Och snart bär det av till Rom! Maken är och köper sandaler till Prinsen nu. Det var rea på Kavat-sandaler på Coop (kanske i hela landet?). Nu ska jag nog nätshoppa lite tunna tröjor/t-shirts till Prinsen.

Telis, TACK förresten för stavningstipsen du gav en gång gällande de/dem. Jag använder DEM varje dag tror jag och jag tänker på dig varje gång jag gör det såklart!

Och just ja, jag glömde ju skriva exakt hur jag gjorde med Prinsens trots, men kort sagt så fördömde jag handlingen och inte honom och han fick själv torka upp efter sig. Att hämta på dagis går också bra nu då jag insett hans behov av att avsluta. Dvs man måste låta honom sätta in innebandyklubban/cykeln/dockvagnen etc. i förrådet först och omsorgsfullt vinka till allt och alla. Då går det som en dans! Men ska läsa hela den tråden Liten länkade till, för jag har inte gjort det. Men maken har och han brukar snacka om någon balans som ska hittas, måste kolla vad han menar med det...

NU nätshopping!
    Tjingeling!

• snaily

Vickan - chefer är till för att kasta sig på! Typ...

BS, synd att naprapaten inte gjorde underverk men det kan kanske vara värt att prova en kiropraktor! Själv aldrig testat men har en kompis som fick bra hjälp av en.
    Ang. hunden så nej, jag ville faktiskt göra det själv (för jag antar det var det du menade med om ngn kollega kunde hjälpt). Dessutom klev hon inte upp den dagen så det blev gjort hemma på köksgolvet. Det kändes bra förutom att hon var så svår att lägga kanyl på så det var lite ångestfyllt letande och stickande innan hon till slut kunde få sprutorna.

Page - beklagar sorgen efter din katt, som dog dagen efter min hund (10 mars)! Vilket sammanträffande... hoppas det sammanträffar så bra att vi blir med valp ungefär samtidigt också!

Nu ska jag sluta tjata om djur för en stund! Man skulle ju kunna tro att jag får nog av sånt på jobbet... Men har ju varit ledig idag.

Nu är begravningsdag för morfar bestämd och det blir när jag ändå är på ön (den där stora på östra sidan av Sverige ni vet) för att gå på kurs! Himla smidigt planerat.

• viktualia

Snaily - maxat bökigt med begravningen! Själv ska jag på mormors begravning på fredag om en vecka

Ego - har förövrigt lyckats undvika att ha sex med maken under påsken. Räknade ut att jag borde haft ÄL och känner att bara tanken på att stressa upp sig för ett ev missfall gör att jag darrar. Det gick bra att undvika, men får ta igen missade tillfällen till helgen!!

• Vännerfan

Dumma BT som slänger ut en!

Bs, Fasen var trist att det inte tog sig, att ni blev osams och att naprapaten inte hjälpte!

Min dator är superseg just nu, så jag la ner shoppandet. Blev bara frustrerad.

• snaily

Oj vad jag förklarar luddigt, eller inte alls. Begravningen är alltså på ön, där släkten bor, och dit jag ändå ska i maj på kurs/minisemester - så det var faktiskt bra planering av min morfar!

• viktualia
    snaily skrev 2009-04-15 21:46:07 följande:
    Oj vad jag förklarar luddigt, eller inte alls. Begravningen är alltså på ön, där släkten bor, och dit jag ändå ska i maj på kurs/minisemester - så det var faktiskt bra planering av min morfar!
    Jaha! Tvärtom! åhå! Och kommer du från Ön!!! *avis värre* Det är min favoritplats i världen.. särskilt sydvästkusten....hängde varje sommar som barn i hålan på K.
  • Mrs  B

Hej hej alla!!!!

Här är jag och gör ett kort (?) inlägg....

Livet snurrar på i all hast och jag hinner inte med det jag vill göra tyvärr, men så blir det ibland.

Har avverkat ett rejält förkylningsvirus jag och barnen, men blev iaf friska måndagen innan påsk.
    Påsken var superskön!!!!!
    Hann med att vara sociala, träffa släkten/vänner, grilla, städa trädgården/uterummet/balkongen med mera.......

Skolan rullar på och än så länge har jag inte blivit underkänd.
    Väntar på några resultat...
    Jobbet funkar också ok och i maj månad ska jag jobba heltid som sv/so lärare (ÄNTLIGEN!!!! HURRA!!!!!!)
    Imorgon börjar jag min praktik också och ska göra 5 dagar på 2 veckor (plus studier och jobb).

Maken gjorde sin ögonoperation idag så nu är man sjuksyrra också.
    Men allt gick bra iaf.
    Tänkte att han ska få bjuda mig på spa senare.....

EA
    Om du jobbar i stan imorgon kanske du har tid med en tidig lunch???????
    Hör av dig på mobilen om du vill och kan!

Någon som vill uppdatera mig????

Puss och kram på er

• snaily

Jag kommer bara NÄSTAN från ön, till hälften ungefär kan man säga , mammas sida av släkten. Har inte bott där "på riktigt" men spenderat vartenda skollov där och jobbat lite där som vuxen oxå, och känner mig mer hemma där än i tråkiga Stockholmsförorten som jag är uppvuxen i. Tror jag vet vilken håla K du menar, den där man har den vackra utsikten över småöarna K? Min egen favvodel är östkusten med halvhemliga sandstränder dit inte så många turister hittar. Vi har hus mitt på ön ungefär, mitt i skogen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare