• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Frejis - angående shopping så kan maken nog alltid shoppa prylar och underkläder (till mig...).

Det senare är en önskan han sällan får uppfylld eftersom jag vill handla sånt själv. Men ibland är jag "snäll". Inte för att han har konstig smak, men jag är inte bekväm med att någon annan bestämmer.

Är lite sur på de på jobbet att de inte kan offra sig o äta upp den sista chokladen, som jag annars moffar i mig. Före påsk försvann det billiga godiset i ett nafs. Men de här finare tryffeläggen som står i receptionen har hållit sig hela veckan, fortfarande massor kvar trots att jag kämpar.

Sen är jag stolt över min dotter. Frågade på telefon var näsan är. Och hon petade på pappa på näsan. Så han var ju tvungen att fråga vad jag hade sagt till henne. Och frågar vi var magen är så lyfter hon upp våra tröjor och ger oss en magprutt. Det blir intressant att se vad som händer på bvc-kontrollen om de frågar nåt sånt...

• _koko_

Enligt sambons syster som är förlossningsläkare är mf-risken i princip obefintlig om det inte är något fel på barnet, men läkare är ju också människor med värderingar och egna åsikter, så ta det för vad det är.

frejis - Skönt att du är så avslappnad! Jag är obeskrivligt tacksam att vi fått så bra resultat att vi sluppit ta ställning till fvp och "så vidare", för jag är inte säker på att vi hade kunnat komma överens... Helt fel att ens göra kub på de premisserna, jag vet!!

• _koko_

Liten - Hihi, conny har precis upptäckt sin egen mage, han har nog ingen aning om vad den kallas...

• Liten med Mindre

koko - förut kunde hon till och med säga "ennä" och peta sig själv eller Nalle Puh på näsan.

Men numer är det andra ord som gäller. Lustigt hur de överger vissa saker de lärt sig, till förmån för andra. Men andra blir kvar förstås, som "botta" =borta=tappad på golvet eller faktiskt inte synlig

Åh, jag vet, mest jag som tycker det är roligt att höra. Sorry!

• fru AM

Apropå "magåldern" - när min son var i den åldern att han var helt fixerad vid magar kunde han gå omkring på de restauranger vi var på och glatt visa sin mage och sedan lyckas få helt främmande människor att visa SINA magar ...

• Liten med Mindre

Det är märkligt vad barn kan få oss att göra.

• Fru E

Tillbaka efter lunch med Mrs B och sen lite shopping

Tack för en trevlig lunch och lite prat Mrs B

Var på shoppinghumör efter lunchen och klockan var bara halv ett så jag gick in till Vero Moda och fyndade ett linne/topp som jag föll för direkt och ett par beiga chinos som jag inte riktigt är vän med men otroooooligt sköna! Är inte van vid att ha "pösiga" byxor där grenen hänger lite längre ner än på jeans (förstår ni hur jag menar?) tanken är ju att de ska hänga på höften och ha grenen längre ner men vet inte riktigt......finns alltid öppet köp på dem om jag ångrar mig.

• Fru FruLLan

smygläsaren tassar in.

cicci hjärtat:
    Såg att du fått förvärkar INTE bra, behåll prutten där inne ett tag till!
    MEN jag har mobilen på nattusbordet och kommer på sju röda sekunder om ni ringer mitt i natten! Så långt är det ju inte från söder till ö-malm. Så tveka inte ring!
    Även dagtid så klart! men då kanske du hinner känna lite tidigare till och med och marginalerna är större. Och så långt är det ju inte från jobbet....
    Nog ska vi ta hand om viren så du kan föda utan att nån leker med en bil på magen på dig

PUSSSS

smyger ut igen....

• Liten med Mindre

Puss tillbaka till smygläsaren Fru fruLlan.

(Visserligen var kanske pussen inte till mig, men jag är på hugget i veckan och suger åt mig ändå. )

Hoppas att allt är bra med magen och funderingarna.
    Kram!

• _koko_

Heeej, FruLlan!!! Haha, vilken bild - victor brummar med leksaksbil medan cicci krystar som tusan... Kanske inte helt idealiskt.

Cicci - Det viktiga för er är nog att åka in vid första tecken på att det startat och inte försöka härda ut hemma! Så lär vi göra iaf (vi hade ju ungefär lika lång förlossning från start till mål sist)! Jag hoppas dock att connys startade när jag fortfarande sov, för då har jag några timmar till att spela på.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare