• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Izzie

Vinkar bara in lite snabbt!

Spännande AM och Cicci!

Telis - Vilka härliga nyheter! Håller tummarna för att allt ska följa planen! Puss på din donator!

Page - Usch så tungt med lunginflammation igen! Kraaam!

• Liten med Mindre

Hej hej!
    Massor med förbivinkande vänner igår.

BS - synd att naprapaten inte levde upp till förväntningarna. Jag tycker ju som sagt att min naprapat är jättebra just för att det sällan behöver knakas så mycket, och för att jag aldrig har ondare efteråt. Och det var därför jag inte gillade kiropraktorn jag prövade. Smaken är som baken.

Telis - hur har det gått med sjukgymnastiken? PUSS på donatorn från mig med. Massor med ägg-relaterat så här kring påsk.

Page - trist med mötet som gick åt skogen. Det är förmodligen mycket lättare att säga att det är dig det är fel på, än att ta upp klagomål med kollegorna.

MrsB - kämpa på. Beundrar din energi, även om det säkert känns tungt ibland.

Och JA, presentsnörena betalade sig. Det är verkligen halkbana just nu, så det är väl dags i dagarna. Lite mysko känsla att vara på gång igen, utan att ha kommit in i det där desperata NU NU NU.

• fru AM

Liten: du måste lägga ut beskrivningen på "Hur man knyter egna ägglossningsstring av presentsnöre" (Lockbete för trötta makar)

Aha - Snaily är nästan från Ön. Trevligt! Min favoritdel är norra delen (intresseklubben antecknar?) och sonen är född på huvudortens BB sommaren för snart 12 år sedan ...

Page: skrutt att mötet inte gick bra. Jag tror att det dessutom är lätt att det blir sådär när man är missnöjd med instutitionen (Arbetsförnedringen i detta fall) från början. J:s lunginflammation - vet man hur allvarlig den är? Kram

BS. jobbigt med dina ryggproblem! Kram

Längtar så smått efter att Livia ska gå till dagis med pappa så att jag kan få krypa ner i ett bad och bli viktlös ...

• Liten med Mindre

Pyssla om dig ordentligt i badet AM - förstår precis din längtan.

• Fru E

Liten-de glatta dagarna är de härliga dagarna

AM-kan tänka mig att det börjar bli lite tungt nu......men snart har du en liten i famnen

Hmm.....undra om de har stängt av värmen här nu för det är KALLT i mitt rum och blir inte varmare även om jag sätter på värmen mutter mutter och jag som fryser i vanliga fall med.......

• fru AM

NU ska jag gå och bada! Fast jag kom på under bebins värsta magkrumbukter igårkväll att jag inte BARA får längta tills graviditeten är över - det här är ju faktiskt sista gången jag har ett barn i magen ... Bra att tänka på det. Då satt jag istället en lång stund och klappade magen och han lugnade faktikst ner sig ...

Bad var det ja!

Och ladda ner bra musik från gårdagskvällens hyrfilm "Once" (irländsk "modern musikal")

• Telis

Page, trist att mötet inte gick som du ville. Och vad jättetrist att J fått lunginflammation igen! Hoppas att han blir snabbt bra igen och får tillbaka immunskyddet!

AM, vad häftigt att det är så nära nu, tänk snart är du trebarnsmamma. Men jag har all förståelse för att du bävar för förlossningen, det skulle jag också göra. Ett avslappnande bad låter jätteskönt!

Liten, jag har inte fått något resultat av sjukgymnastiken än, det ska tydligen ta minst tre månader men jag har mycket större förtroende för honom än för naprapaten. Naprapaten var så inriktad på behandling och tryckte och klämde och bände, jag hade alltid mer ont när jag gick därifrån än när jag kom dit. Men den här sjukgymnasten är mycket mjukare, han pratar mer och förklarar vad som är problemet och hur jag själv ska kunna träna hemma och gym för att kunna bli bra. Han säger också att det inte ska göra ont och eftersom jag har så extremt ömma muskler så har naprapaten tagit i alldeles för mycket och då får det det motsatta resultatet.

• Liten med Mindre

Telis - jo, så är det ju, musklerna måste luras att slappna av, eller jobba rätt, eller vad det nu kan vara. Annars spänner i alla fall jag bara emot.

Vet hur det känns när maken försöker massera en öm punkt och tar i för kung o fosterland. "Men det ska kännas och göra lite ont" NÄ, det ska inte kännas som att jag vill hoppa upp o klappa till någon.

• Telis

Idag är det förresten min och makens 10-årsdag! Det ska firas med middag ute ikväll. Holding Hands

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare