• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Hej!!

Fasen missade jag dig Frullan! PUSS O TACK! För att jag kan ringa dig mitt i natta.

Jo men förvärkar har jag, ringde UltraGyn idag men fick inte komma för att jag var inskriven på min mvc redan, mutter!
    Ska till min BM om 6 dagar och ska be om nytt vul då.
    kniiper så länge.
    Känner verkligen molande värk, vet ej om det är foglossning som känns så, men det kommer från samma ställe som mensvärken brukar...
    Bättre idag iaf och har ej vaknat i natt av något ont...

Frejis, såg att du tittat in.... vilken vecka är du i nu då?
    14? Verkar som du inte vet riktigt ag FVP, jag gjorde det ju inte, men jag hade mina funderingar. Men be om ett extra UL, det var det vi gjorde ist för att gå igenom bebbe ordentligt.

MrsB, verkar behöva lite extra uppmuntran *kram*

Liten, ni verkar ha lyckats trots allt, att få till det fast inte efter konstens alla regler Pytt o bubbel, ha ha!
    Gött!

BS, synd att inte naprapaten i Kalmar var ok, hoppad du känner dig bättre snart. OCH att ni inte glömmer sexa! ha ha

AM, badet är ju avklarat nu misstänker jag... hoppas du hade en skön stund där i karet och som du själv säger, njut o klappa magen för det kommer antagligen vara sista gången för dig!
    Tänk om 2 veckor har du honom hemma!
    Galet!

EA, gött med sköna kläder! Grattis till bra shopping

• FruCicci

hej kokosen!

Jo, jag ska in bums denna gången! Nu vet jag ju hur ont det ska göra med, sen vill jag gärna hinna in och uppleva detta ordentligt, känns som jag blev halvt om halvt snuvad på allt med Victor, fast det var ju skönt att det gick fort med.
    Från första onda värken till han var ute tog det 3h 45 minuter De säger ju att det går fortare med barn nr 2, så jag nojjar som fan att vi inte ska hinna lämna Victor till ngn, men det ska nog lösa sig!

• Liten med Mindre

Oj, cicci - molvärk kan ju verkligen vara det riktiga. Du får väl försöka ta det så lugnt det går, för liiiite till kan det väl få dröja. Du ska ju oxå hinna klappa magen o njuta lite till, även om det kanske blir fler gånger.

Ja, pytt satte verklig fart på dönickarna. Funderar om vi ska pröva makaroner, köttbullar o ketchup imorgon? Det låter ju också som en lågoddsare.

• Liten med Mindre

Cicci - jag vet inte om det är någon tröst, men Mindres gudmor fick föda i deras badrum, som är yttepyttelitet. Det gick uppenbarligen kalasbra. Barnmorskan "satt" i högtalartelefon på toalettlocket.

Från första onda värken till bebis var det väl 15-20 min. Fast då hade vattnet gått kvällen innan. De blev hemskickade från bb på kvällen med orden att det kan dröja ett bra tag än... Då hade de lämnat bort lilltjejen till en granne, så hon var tack och lov inte hemma morgonen efter.

• _koko_

Cicci - Aha, då kommer jag ihåg fel, hade för mig att det var runt 6 timmar som för mig. Ja, då är det verkligen bara att rusa in (eller ja, rusa och rusa, men du fattar )!

• _koko_

Sen är ju "onda värkar" en definitionsfråga, men andra gången vet man ju som sagt ungefär hur det kan kännas.

Liten - Usch, vill inte föda hemma oavsett om det går bra... Om man får välja liksom.

• FruCicci

Oj Liten.... gärna inte i badrummet....
    Jag tycker nog inte att det gjorde super ont där vid 03 på morgonen med Victor, men det var ju defenitivt värre än lite molande efter ett tag... men 15-20 minuter från första onda, det var verkligen snabbt!

Nu ska jag in i möte igen!

tjing

• MSW

Frejis: Tycker också det verkar skönt att du är så lugn! Annars har jag juh inte varit i situationen och har därför svårt att tycka något mer!

Frullan: Hej hej!

Cicci: Hoppas också att bebben stannar inne ett tag till, vilken vecka är du i?

Koko: Då ligger jag lite efter dig, med 7½h från igångsättning till A kom ut (fast går man efter det bm räknade som "etablerade värkar" så kortades tiden till drygt hälften), funderar också lite på hur det kommer gå en ev andra gång!

Annars är jag helt färdig efter att ha varit på bvc (69,5 cm lång och 10865g, och "bra utvecklad" blev "domen") och storhandling inför det thai-inspirerade kalaset på söndag! La in en cider på kylning tills ikväll när det (suprise suprise) blir grillning!

• sweetstreet

Men SHIT!!!
    tittar in en sväng efter att ha varit frånvarande läänge och vad ser jag Cicci-stumpan! Har du FÖRVÄRKAR!!!??
    Vilken vecka är du i nu???
    Känns väldigt tidigt om det är förvärkar!
    Hoppas du kan ligga ner och absolut TA DET LUGNT! inte anstränga dig!
    Är du sjukskriven???

Annars hoppas jag det är bra med er tjejer.
    Sorry har inte hunnit in här alls. varit fullt upp. Jobbar nästsista dagen på jobbet idag och på måndag börjar jag mitt nya jobb!

Men om någon har tid o lust vore jag jätteglad för en snabb uppdatering av vad som hänt här inne sedan sist.
    Hur går det för lappis?
    Frejis så du funderar på FVP??? varför då? Något särksilt eller bara "allmänt"?
    Nenne-skrutt jag fick ditt mail gumman! TACK! Ska svara när jag får mer tid. Har ni fått kissen än förresten????

Vår lill-skrutta har nu verkligen börjat leka med katterna! Det är såååå KUL!
    Har lagt upp lite filmer på min blogg ifall ni vill se.

PUSS och KRAAAM till er alla
    Och till Cicci säger jag även KNIIIIIIP!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare