• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

sweet - Hej!!! Ska kika in i din blogg när jag får tillfälle, liten nämnde det för ett litet tag sen.

Uppdatering:
    AM vaggar omkring och bävar inför stundande förlossning, Cicci har som sagt förvärkar, Frejis har fått förhöjd risk för DS på kub och överväger därför fvp, BS blir knådad av odugliga kotknackare, Telis blir numera knådad av duktig sjukgymnast och utvärderar spikmatta (har inte hört mer i ärendet, telis??), nenne ska börja spraya när som helst?! och hämtar snart en ocicat, Page krigar med AF-puckon, FruLlan har blivit smygläsare (lockar med kladdkaka och riktigt bra kaffe, kommer du fram igen då?? Please? ), Mrs B är helt klart hemmets projektledare, Liten charmar maken med pytt, bubbel och underkläder gjorda av presentsnören

Nåt jag glömt? Säkerligen!

Puss pårej sweet, och vad ROLIGT med nya jobbet på måndag!

• fru AM

Otroligt bra sammanfattning Kokisen!

Hej Sweet!

• sweetstreet

Å Kokisen!!!
    TACK!!!
    Oj vad det händer grejer.

Jag SAAAAKNAR er i tråden, men tiden räcker bara inte till.....
    Fy vad trist.
    men ibland hinner jag iallafall LÄSA även om jag inte hinner skriva. Så även jag ahr blivit lite av smygläsare.
    Den senaste tiden har jag dock varken hunnit med läsa eller skriva...

Haha, ja Liten kommenterade i bloggen cokså så jag såg at hon kikat in där!

AM, på tal om blogg så kunde jag itne se ditt senaste inlägg på din blogg, men det dök upp i goggle reader. Skumt!!!!

Frejis
    hur pass förhöda var riskerna då????
    Oftast handlar det ju itne enbart om själva siffrorna utan om UL-et också. Vad de ser där.
    Men jag vet hur det känns att fundera eftersom vi ju fick ett konstigt besked vid vårt stora UL också. De nämde att tjejen skulle kunna ha gom alt läppspalt, och eftersom hon även hade choroid plexus cysts i hjärnan så skulle det EVENTUELLT vara en förhöjd risk för Trisomi 18. Så vi gjorde hur många UL som helst till efter detta för att kolla läppen och gommen.....
    Jag funderade på FVP men sedan bestämde vi oss för att skippa det pga att det ändå var sådan LIIITEN risk för Trisomi 18. Och andra genetiska förändringar ser man ju itne mha FVP. Typ transloationer, små deletioner etc.
    Hoppas att ni kommer fram till ett beslut som känns rätt för ER! Det är huvudsaken.
    men risken för MF vid FVP har jag förstått ska vara väldigt liten.
    Kraaam!

Liten,
    presentsnören???? Haha, DE underkläderna skulle mina katter ÄLSKA!!!!!

• MSW

Sweet! Hej hej! Spanade också in katt-leken, för härliga filmer.. Sådana man blir glad i hjärtat av!

• Fru E

Tittade på dina filmer nu i veckan och jisses vad söt hon är när hon leker med kisarna

• MSW

Förresten hörni, håller på och spanar lite smått efter en sittvagn till A, vill helst ha e liten/smidig som man kan fälla till ligg läge och helst som man kan vända så han kan sitta både bakåtvänd och framåt vänd..
    Any suggestions?

Hur är Baby Travel vagnar?

• Fru E

MSW-överlåter din fråga till mer kunniga

• Frejis

Heeej Sweetan! Det var länge sedan jag såg dig här.

När du skriver om din tjej så minns jag det hela rätt väl, misstankar om läpp och gomspalt och ev risk för trisomi 18. Vi fick 1:88 när det gäller DS och allt under 200 innebär ju en förhöjd risk samtidigt som siffran i sig inte är så extremt dålig. Nuppen visade ingenting (om man nu kan lita på den otrevliga nupparen som inte var läkare) och vi har gjort även tidigare UL (och VUL) då läkaren tyckte att allt såg bra ut. Ska be om remiss till UltraGyn för extra konsultation och UL.

Hela graviditeten är ju en oändlig fast liten risk för att någonting ska gå fel så att det är rätt lugnt här

DrPhil, here I come (ska titta på hans program nu så att ingen tror att jag har blivit helt galen )

• fru AM

Sweet: mysteriet med min blogg beror nog på att jag raderade ett inlägg efter någon timma ...

Sittvagn - hur terränggående måste den vara? Jag gillar ju min Teutonia Fun skarpt. Liten och smidig, vänder på en femöring men är ingenting för skogspromenader.

Vissa av baby travel-vagnarna skall vara super har jag hört men ver inte exakt vilka modeller - det bästa är nog att fråga på Babyproffsen (deras eget märke).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare