• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Page

EA, några vanliga knep för fina fönster är att ha en skvätt ättika i tvättvattnet eller att torka torrt det tvättade fönstret med tidningspapper.

Jag kan säga att INGET fungerar på mina fönster!

• Page

Telis, grattis till tioårsdagen och kul med lyckad middag!

• Fru E

Jag provade tidningspapper förra året med fönsterputs men de blev likväl flammiga

Maken köpte en fönsterskrapa för lite sen så funderar på att prova diskmedel i vattnet och sen fönsterskrapa

• _koko_

EA - Diskmedel och lite t-sprit (t-röd har jag för mig) är mitt bästa tips, fast det luktar rätt starkt...

• Page

Jag tror att vissa fönster är "dåliga" och går helt enkelt inte att få fina. Jag tvättar mina (usch, för typ ett år sen sist) på samma sätt som jag brukar tvätta hos min mamma. Hos henne får jag ett kanonfint resultat, men mina är flammiga och "mjölkiga".

• Ore

Jag har nog ljummet vatten med diskmedel i till mina fönster. Och fönsterskrapa, och en handduk i andra handen... Tycker skrapan fungerar sämre om den är våt, så jag torkar av den mellan varje drag. Tyckte jag minskade flammigheten, eftersom jag fick bättre "drag" då...

Mina nya fönster ska ha "självrengörande effekt". Litet regnväder, alternativt en vända med trädgårdsslangen ska få dem hyfsat rena... Även om det säkert blir litet vattenfläckar, så det är nog bättre att skrapa i alla fall (men ve och fasa för det gigantiska fönstret på andra våningen mot baksidan, lär få bygga ställning för att komma åt och skrapa det...)

• Fru E

Jag läste att det var viktigt att skrapan var torr och inte våt när man skrapade så du gör nog rätt Ore

Får se om jag orkar idag eller inte, inte väääärldens roligaste jobb men det var läääääänge sen sist

• Ore

Page: Tror att du har rätt, fönstrena i min gamla lägenhet blev alltid flammiga hur jag än gjorde...

• Page

Åh, såna fönster vill jag också ha!!! Nu har jag den typen som delar sig, så på mina två fönster i vardagsrummet har jag 16 rutor att tvätta!

• Fru E

Page-vi har likadant men jag fuskar och tvättar bara in och utsida och inte emellan varje gång

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare