• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Ja lunch kanske är en god idé nu när jag jobbat hårt host harkel.....budget var det inte fönsterputsning....

• _koko_

Japp och plopp fick mig att tänka på en intervju med Ulrika Johnsson i en engelsk talkshow som jag såg när jag jobbade i london. Kommer inte ihåg om hon hade det med sig eller om de hade importerat, men ni kan ju tänka er hur "plopp", "käck", "bugg" (tuggummi) osv låter på engelska...

• Fru E

Hehe finns det ens någon engelsk översättning på orden!!??!!

• Ore

Usch, när jag kommer hem kommer jag ju nu titta på om mina fönsterrutor är smutsiga... Och i så fall behöva putsa dem, i värsta fall...

Även om jag inte ska klaga så värst, jag har i alla fall inte så många fönsterrutor som Page och EA. Mina fönster är dock sådana som man vänder helt runt, så att utsidan hamnar inåt. Så när jag tänker efter är det bara fönstren utåt balkongen som jag tvättar med skrapa. De andra tvättas med fönsterputs och torkpapper (men här blir det minsann Lambipapper )

• _koko_

Shit, jag tror lillebror blivit hög på koffein, det är cirkus i magen!!

Hmmm, måste nog gå lite tidigt idag jag med, just nu sitter jag bara och dokumenterar, skiiittråkigt!!

• Ore

Sitter vi i dvala allihop förresten? Ingen som kommenterat att det är FREEEEEEEDAAAAAG!!!

Var är fredagschampagnen, discodansen, glassätandet i solskenet och allt annat som hör fredagar till???

• Fru E

Jag har kaffelatte om någon vill ha *med smak av kardemumma och kanel*

Provade att sitta ute men det blåser KALLT

• Telis
    Ore skrev 2009-04-17 12:45:47 följande:
    Sitter vi i dvala allihop förresten? Ingen som kommenterat att det är FREEEEEEEDAAAAAG!!!Var är fredagschampagnen, discodansen, glassätandet i solskenet och allt annat som hör fredagar till???
    Jag fick just ett mms från nenne och den lilla skitungen sitter i fjällen och dricker öl i solen just nu.
  • _koko_

Ja, det är FREDAG, och nenne är väl och åker skidor, annars brukar man ju kunna lita på att hon påminner oss. Bra att du axlar ansvaret, ore!

• Liten med Mindre

Fredag - hoppas maken kokar ihop, eller tänker ut, nåt smaskigt till middag. Får nog hoppas på vin först imorgon när det blir gäster. Eller så tjuvöppnar jag en flaska, och häller på karaff imorgon.

Måste ju tömma förrådet nu - tänk om det skulle ta snabbt?? En av flaskorna vi lagrat några år smakade sunkigt. Men maken var påstridig och tog den till systemet, och vips fick vi en massa pengar insatta på kontot. Den hade visst gått upp någon 100-lapp i pris sen vi fick den.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare