• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Jag har hälften av pizzadegen kvar, undrar om vi ska göra pizza ikväll också?! Måste köpa mer mozarella, oliver och champinjoner isf...

• Fru E

Liten-klart du ska dricka vin tycker det är fint att servera vin i karaff till middag

Telis-bara liiiiiite avis på Nenne nu.......hade gärna suttit ute men blåser ju kallt

Koko-hemmagjord pizza kan man äta många dagar i rad

• Fru E

Liten-bara dumt att spara på vinförrådet nu när du inte kan dricka upp det snart ändå

• Fru E

*Funderar på om man skulle kunna börja peta ner lite frön i trädgårdslandet redan nu*

• Page

Liten, gå lös på vinet!! Som sagt, du kanske inte kan dricka något snart!

Koko, vad gott med hemmagjord pizza!! Jag har inte ätit pizza sen J blev intolerant, men måste prova den glutenfria pizzadegen som jag har sett i affärerna! Mmmmm...

• Piggelin1

Hej på er,
    husägaren kikar in en sväng
    Hoppas allt är bra med er!!

Här i Götet är det grymmeväder idag, var en vända på stan på fm, urskönt väder. Får nog bli en kaffe på terrassen i de nyinhandlade trädgårdsmöblerna om en stund när jag hämtat Amanda på dagis

Telis - häftigt med tioårsjubileum(grattis till er båda!) & kul med god middag! Sånt ska man verkligen fira! Till hösten har vi varit tillsammans i fem år, så då är vi halvvägs jämfört med er

Super med äggdonatorinnan - hon är ju grym ju!!

Koko - fnissade när jag läste att du skrev hur du träffade din man! Kul historia! ...och så fnissade jag av associationer när du skrev om Plopp, Käck etc. För en massa år sen hade jag en engelsk kompis på besök & han drog upp kameran direkt när vi var på Liseberg & kom till Plopp-hjulet. Likaså, så har jag en bild från en mataffär där han står & håller en burk Pussi kattmat

Tinga - GRYMT att ätandet blivit bättre!!! Vad GLAD jag blev för både din & pojkarnas skull (nästan mest din - de små liven föratår ju inte så mkt ännu...). Kraaaaam

Cissi - säger som de andra: knip!!

AM - spännande att det närmar sig!

• Fru E

Page-du borde kunna göra en vanlig sconesdeg med glutenfritt mjöl om du vill göra pizza blir lite blek bara

• Page

Jag funderar på att ta mig ut och ta bort ogräset i grusgången utanför huset. Tråkigt...men solen skiner och det borde gå rätt fort!

Åh, jag kommer äntligen in i mina vanliga kläder. De sitter inte helt perfekt och klämmer en del men jag får på mig dem i alla fall...

J är förresten inlagd igen. De ska kolla om det är lunginflammation eller om det är nåt skumt virus.

• Fru E

Piggelin-vad blev det för trädgårdsmöbler??

Vi har vanliga trista i plast men jag vill ha i trä alt stål/trä men möblerna måste vara ihopfällbara så vi kan förvara dem i förrådet över vintern....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare