• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Trevlig helg till alla! Hoppas den medför mycket sex (såväl tandborst- som spontant, vilt & vulgärt), sprit och vin för dem som får och vill, god mat, god hälsa, solsken och allt annat som gör livet glatt och lätt att leva.

• Grodan12

Vad var det för typ av dynor till utemöblerna Piggelin? Har de fler billiga dynor? Behöver till alla våra utemöbler, men det är ju så dyrt...

• snaily

Hej, doktor Död rapporterar in... haft fullt upp idag (med redan omnämnt tema). Ingen känsla av freeeeeedaaag! här inte eftersom jag jobbar i helgen, ni andra får passa på att njuta av ledigheten så det räcker för mig också!

Piggelin - vad bra med trädgårdsmöbellänkar, ska kollas in senare!

Ore - ja, beskedet till maken var ganska väntat, de hintade lite om det för några veckor sedan. Idag blev han uppsagd på riktigt och jobbar maj månad ut.

Oj vad mycket pizzaprat det var - Liten: även min make är hemma och bakar pizza as we speek (write!). Ska hem och hoppas på att telefonen håller tyst så jag kan få avnjuta lite pizza med salami och fetaost, eller vår högst underliga variant med - håll i er nu - rökt lax och banan!

Trevlig helg!

• Fru E

Så nu har jag varit överdrivet flitig

Rensat i rabatterna, lagt gödsel, klippt gräsmattan, toppdressat gräsmattan och tvättat bilen puhhh!
    Men fint blev det och skönt att vara ute i soooooolen med en god Xider fast hällde den i ett glas så att grannarna inte skulle få hemska tankar om mig

Hade helt glömt att hämta posten idag och vad låg inte där jo provsvaren av ÄL provet!!!!
    *trumvirvel*
    Citat "Proverna som vi tog TYDER på att din ÄLlossning fungerat som den ska". *Varför skriver man TYDER för, är det för att jag ska nojja mer över om det KAN var så att den inte fungerat eller hur ska man tolka det * Skämt åsido så tolkar jag det som om att jag haft ÄL innan dag 21 denna månaden vilket är bra, då borde tanten snart komma tycker jag. Skumt bara med spottingsen men tydligen kan kroppen fungera ändå så jag är glad

på er alla och njut i solen med en god drink! *ni gravida för väl dricka lite vatten eller nåt *

• MSW

Hej! Tittar in för lite ikapp läsning, många sidor!!
    Maken har varit ledig idag, och vi har städat hela lägenheten och börjat greja lite med maten inför kalaset, har även hunnit med att grilla korv hos sväronen på deras underbara söderlägesaltan..

Grodan: Jag ska tipsa om jag hittar någon bra, vill också ha en ganska terränggående,
    så AM, vet inte hur teutonian funkar då? Vi har en teutonia mistral S nu, som är smidig, men som inte funkar super bra på ojämt underlag...

MrsB: Låter som du har det kämpigt, hoppas det håller på att vända! *kramar*

Nu ska jag fortsätta läsa ifatt!

• BrudSommar2006

Oj vad alla bakar pizza.

Är det någon som vet vad salvan heter som tydligen finns på apoteket och som man smetar på utslagen vid vattkoppor för att lindra klåda? Nu verkar det nämligen som att det har slagit till här.

I förrgår bytte vi säng till Iris så hon kan klättra i och ur själv nu, hon var ledsen första gången hon skulle gå och lägga sig men redan dag två älskade hon den. Så imorgon får maken åka iväg till Ikea och skaffa ny säng, tur att mina föräldrar har släp så att vi får med oss den hem. Vi hade tänkt åka allihop men nu får Iris och jag hålla oss hemma.

Telis, tio år, imponerande! Räknade just ut att vi träffades för sex år sedan, 2003. Ska man börja vara orolig för den där sjuårskrisen lagom till nästa år kanske?

• MSW

Snaily: Tråkigt med maken, men håller tummarna för det sökta jobbet!

Tinga: Härligt med ätandet!

Liten: Hoppas att helgen gör undervärk för förkyldningen!

• viktualia

jag fick inte pizza men väl schysst mackfika... halvsover och önskar att nästa vecka redan vore över... ska jobba som en gnu och begrava mormor (jag ska hålla tal...)...urkans...

Nenne förresten - jag ska till din metropol i slutet av maj i jobbet!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare