• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Snigeln, den gång jag blev gravid med Iris gjorde jag av med flera paket ÄL-stickor för den var så sen men det blev något bra av det i alla fall!

AM, xylocain alltså, tack för tipset. Värst är alla utslag som sitter i rumpan och runt ögonen, det ser väldigt obekvämt ut, grinigt värre var det här.

Maken ska i alla fall till Ikea idag och skaffa ny säng till Iris.

• snaily

BS - vad bra, då kanske jag inte är ett helt hopplöst fall i alla fall då! Hoppas på samma tur som du hade med Iris.

Hur som helst lär väl detta göra att cykeln blir mastodontlång den här gången, så då kommer säkert inte nästa ÄL krocka med min Ö-resa, och det är ju positivt!

Jag har inte drabbats av något jobb än idag (peppar, peppar...) så sitter och slöar framför datorn, skönt...

• BrudSommar2006

Snigeln, är det bara akut på lördagar och inget bokat? Skönt att vara ledig fast man jobbar!

• snaily

BS - ja precis, bara akuta grejer på helgerna. Har beredskap som det heter, inte jour, alltså man kan vara hemma tills det händer nåt. På sätt och vis skönt men samtidigt jobbigt att ha med sig jobbstressen hem på nåt vis. Har beredskap hela helgen men jobbar sen vidare som vanligt från 8 på måndag morgon, alltså ingen ledighet i direkt anslutning till beredskapshelgen, så har man otur kanske man inte har sovit nånting på hela helgen när det är dags att jobba igen måndag morgon! Som tur är är det sällan SÅ mycket att göra där jag jobbar. Nu ska jag (förhoppningsvis) åka hem från jobbet!

• Mrs  B

God kväll alla!!!!!

Sitter i uterummet och dricker ett glas rött.
    Malte leker, Max tittar på tv och maken sover i en stol.

Var på simmet i morse med pojkarna, faster och kusinen och det gick bra så länge de badade men när det var dags för duschen bröt helvetet ut med Max. Han skulle absolut inte gå in på damernas och duscha och byta om och jag hade gett honom ett val att duscha med kompisen och hennes pappa men det tackade han nej till. Sen gick det som det gick......
    Jag skällde och försökte medla, faster försökte med hennes knep, Max stack ut naken från duschrummet ut i simhallen osv.
    Var helt slut när jag kom hem och berättade allt för maken.
    Max straff för det som hänt: ringa till faster och be om ursäkt och ingen tv och godis på hela dagen.

Sen satte jag mig för att plugga och maken fick ta hand om markserviceen plus en lekkamrat till Max. Gick ändå ganska ok fast maken såg suddigt.

Nu har vi grillat och mys i uterummet.

BS
    Kul att det funkar med Iris byte av säng.
    Jag fick också potatismjöl när jag hade vattenkoppor plus bomullsvantar för att inte klia.

Telis
    Väldigt fina glas!

EA
    Oj, vad flitig du var igår!!!!!!
    Lunch måndag eller onsdag?????

Page
    Usch vad tråkigt att J är sjuk igen!
    Läser förresten litteraturhistoria nu och analyserar dikter, något du är bra på eller?????

• BrudSommar2006

Jag tycker så synd om lilla fröken med vattkoppor, de sitter ju överallt men det är fortfarande värst i rumpan och ögonen. Feber har hon och så har hon varit förkyld hela veckan innan också, hon har ju haft feber sedan i onsdags.

• fru AM

BS: kanske ska du ringa läkare och få något klådstillande (Atarax elelr Tavegyl) till Iris? Om de nu skriver ut det till små barn ... man kan ju alltis fråga. Det är ju svårt att smörja bedövningskräm runt ögonen och rumpan försvinner den väl bara ...? Stackars lilla gumman!

• Fru E

Snaily-positivt är ändå att du HAR ÄL för då kan det bli en liten parvel även om cykeln blir lång

Här var det nog ÄL kring dag 16-18 och tanten segar fortfarande med sin uppstart men hon kommer nog vilken dag som. Ju senare desto bättre eftersom vi ska på studiresa med jobbet och är borta nästa söndag kväll till torsdag förmiddag. Hela denna månaden har varit skum ur alla synvinklar men enligt provsvaren så funkade ju kroppen ändå konstigt nog. Nu hade det bara varit skönt om tanten hade kunnat komma så man kunde börja om.

Planterade massa frön i mitt lilla land igår så nu har vi rosesallat, huvudsallat, rucola, spenat, morötter, rädisor, mangold och persilja till sommaren . Kryddträdgården ska kompleteras med rosmarin och basilika och sen är den klar. Hade velat ha ännu mer men får inte in så mycket mer även om trädgården används maximalt

Vickan-hoppas begravningen gick bra och det inte var alltför tungt!

Mrs B-har kalendern på jobbet men ska kolla hur jag har det på onsdag. På måndag brukar vi äta tillsammans då alla kollegorna är samlade i jobborten och sedan sprids för vinden i Skåne.

BS-potatismjöl har jag med hört ska vara bra till vattkoppor! Det fungerar inte med Vademecum eller Tea Tree oil som stillar klådan vid myggbett?????

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare