• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Liten med Mindre skrev 2009-04-20 09:50:06 följande:

MSW - kul med vår-bad! Själv skulle jag nog bara lyckas med bastu först. Badade ju faktiskt på juldagen, efter badtunnan. Jag tycker att ni kan föreslå ett pris, kanske rådgöra med en mäklare och ha förbehållet att ni vill få besiktiga innan ni säger nåt slutgiltigt. Antar att man i så fall gör som i alla förhandlingssituationer - lägg ett något lägre bud än ni kan tänka er betala.
    Vi stod länge och velade kan jag säga, sjön är så jäkla långgrund också, det är juh lättare att bara hoppa i.. Nu blev juh fötterna jätte kalla innan vi kom ut till någorlunda djupt..

Ja, om det blir så att vi behöver "börja" med att säga pris, så har vi tänkt säga någon hundring lägre än vad det högsta är (vårt "Högsta"pris är så lågt, så det finns inte jättemycket förhandlingsutrymme.. )

Funderade på att lägga in bf lista.. Men hittade ingen som var så värst uppdaterad:
    BF-lista
    Am 2/5 2009
    Cicci 9/6 2009
    Kängu 21/6 2009
    Koko 29/8 2009
    Frullan
    Frejis
    Ore
  • MSW

Bs: Förstår att ni tycker det räcker med Iris! Kan inte katten vara ute på nätterna? (vet inte om det är inne- eller utekatt ni har?) Fast då kanske den jamar och vill in ist!

• MSW
    MSW skrev 2009-04-20 09:58:16 följande:
    Bs: Förstår att ni tycker det räcker med Iris! Kan inte katten vara ute på nätterna? (vet inte om det är inne- eller utekatt ni har?) Fast då kanske den jamar och vill in ist!
    Det är juh äckligt med kräk på de vakna timmarna också, men då är man åtminstone vaken...
  • _koko_

Liten - Tror tyvärr inte att det har med hunger att göra, utan instinkter, katter jagar och äter (dock inte alltid) sitt byte. Vi får ofta "presenter" av vår katt. Har inga tips till BS utom att hålla katten inne på nätterna (det är ju då de jagar), men det brukar ju inte vara så populärt förstås.

STACKARS Iris, för övrigt!!!

MSW - Inte desto mindre imponerande.

• muggles

BS: stackars Iris! Det gick vattkoppor på vårt dagis men Moa verkar ha klarat sig - vet inte man ska vara tacksam eller inte...
    Lika bra att få det gjort kanske.

Nu har jag läst ikapp iaf.

Cicci: såg dina funderingar kring foglossning vs förvärkar. Förvärkar känns som mensvärk men foglossning känns som ischias - en mer huggande skärande smärta snarare än molande. Så det är nog mer förvärkar än foglossning du har.

Snaily: håller tummarna för det nya jobbet som din man söker!

Men nu tarvar min kropp en dusch!!! Orkade inte igår

• Liten med Mindre

koko - gissade att det nog inte kunde hjälpa. Om man inte göder upp en fet-Gustaf katt förstås.

EGO
    Jag kan verkligen inte koncentrera mig idag. Har nog inte fått något jobb gjort än - försöker läsa men fattar inte vad jag läser.

Ältar fortfarande ögonoperationen - har tid nästa vecka om jag är frisk. Men då får jag ju inte bada tunna eller basta, eller leka roliga lekar under slottshelgen. Och att göra det senare blir knepigt då jag måste ha barnvakt när jag är mammaledig, eller ev är gravid o inte kan göra det Ält Ält Ält

• Telis

Vi skulle ha tittat på vår drömlägenhet igår men helt plötsligt försvann annonsen i förra veckan från internet. Jag ringde mäklaren idag och frågade och han sa att det hade ringt ett par i förra veckan och velat titta på lägenheten innan och så hade dom lagt ett bud på 600.000 över utgångspriset som säljaren hade accepterat så det blev ingen visning. Nu vet man ju hur man ska göra nästa gång, man ska f*n inte sitta och rulla tummarna och vänta på visningen.

• Liten med Mindre

Telis - vi har goda vänner som gjorde samma sak med ett hus de ville ha - lade upp 1 miljon mer än utgångspris, plus lite krav de hade, och huset blev deras före visning.

Sen har vi åter andra som köpte hus utan att blanda in mäklare, och som sen inte alls kunde få ut samma pris vid försäljning, trots högkonjunktur för säljare. Så det kan få blandad effekt. Men är man absolut säker på att det är vad man drömt om så...

Synd på er dröm bara.

• Ore

Godmorgon i tråden!

Page: Trist att J är sjuk igen, hoppas han kryar på sig snart...

BS: Stackars Iris, med kliande vattkoppor. Vill minnas att jag hade ett fåtal vattkoppor, samtliga placerade där det var svårt att komma åt dem... Och usch för hela möss som spys upp...
    Minns att katterna hemma hos mamma och pappa ofta ville komma och "dela med sig" av sitt byte... De lades oftast under köksfönstret då. Katter som hade ungar ville gärna ta med sig fångade, icke döda möss, in också. Då fick man vara på hugget och släppa ut kattungarna istället.

MSW: Bada....? Respekt!!! Har inte ens funderat på det än...

Nenne: Härligt att vara igång med sprayen! *börjar stretcha tummarna litet försiktigt, är ett par veckor kvar alltså innan det är dags att hålla dem hårt*

Lappis: Välkommen tillbaka, bubbelfrossa låter fantastiskt. Blev väldigt sugen på bubbel nu...

Liten: Hoppas att träningen hjälper till att fördriva förkylningen! Glöm inte att äta och sova ordentligt, brukar vara extra viktigt när man kör igång träningen efter lång tids sjukdom. Men det visste du nog redan...

BF-lista: 15 november för mig

Ego: Höll på med bröllopsrelaterade grejer i lördags, hjälpte syster att hitta brudklänning. Jag vet att vi inte har 100% samma smak, men den klänningen hon hade som favorit efter första provningen skulle jag aldrig ens fått för mig att prova... Jag var dock litet mer konstruktiv i min kritik, hon höll med och vi hittade några andra istället. Får se vad hon sedan bestämmer sig för...

Solskenshistoria: Min kollega blev trebarnspappa i fredags kväll. Vattnet gick i torsdags kväll, men eftersom hon ff bara hade lätta sammandragningar åkte de hem från BB på fredagsmorgon. Hon hade fortfarande lätta sammandragningar framåt kvällen, tills de plötsligt övergick i krystvärkar. Ambulans tillkallades, men hann inte dit. Han förlöste barnet själv. Allt gick bra Han var oerhört tacksam att hans svärmor var där just då, hon hade kontakt med sjukvårdspersonal och samtidigt tog hand om de andra två barnen... Han avslutade med (fick historian i ett mail) att han åkte efter ambulansen till sjukhuset, och kände att världen log mot honom och han log tillbaka.... Då fick jag rysningar!!!

• Ore

Telis: Surt värre med lägenhet som försvinner innan man ens hunnit gå på visning...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare