• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

EA
    Onsdag passar mig bäst också!

BS
    Jag hade Tavegyl när jag var liten men då mest till min klåda (exem) och allergi. Ring och hör med en läkare!
    Glöm inte att prova potatismjöl.

Här har Malte feber (som vanligt) men hoppas på att det är det vanliga, en dags feber. Maken ska vara hemma imorgon för jag ska/måste till min praktikskola. Sen får vi se hur det går.

• viktualia

begravningen är nu på fredag.. så jag laddar fortfarande... har försökt skriva tal ikväll.. grät lite men är nog på god väg

• Lapinette

Vickan - vet inte om man säger lycka till när det är begravning men jag hoppas dagen blir fin och att talet kommer att gå bra. Usch, minns min mormorsbegravning men mest för att morfar låg över hennes kista och grät när han skulle gå fram och säga hejdå.... det tog typ 6 månader sedan var han hos henne.

Telis - är det dags för ÄD snart? Sorry, min förvirring men jag orkar omöjligt läsa allt ni har tjattrat om sen i torsdags då jag senast kikade in. Och om jag inte missuppfattde ytterligare så var du och maken på Långbro Värdshus och åt. Hur kom det sig att ni hamnade där ute i avkroken? Jag är själv född och uppvuxen två kvarter därifrån och har självfallet ätit där ett flertal gånger innan vi flyttade in till stan.

Sen har jag faktiskt noll koll vad som hänt? Har nenne börjat spruta inför IVF? Någon som blivit gravid .. fått barn? Såg att Cissi redan har förvärkar ... säger bara KNIIIIIIIIIIP!!!

Annars har jag/vi haft det bra ... mött sommaren i Europa och druckit aldeles för mycket bubblor t o m ikväll ! Hade bilen full med kartonger ... så nu klarar vi nog oss ett tag. Gällane barnfronten så steg tempen så fint och har legat på samma nivå så jag antar att mensen kommer på torsdag.

• snaily

Lappis - er resa lät ju hur härlig som helst med sommar och bubbel! Så jättemycket dramatiska saker har nog inte hänt senaste veckan, om jag inte råkat missa nåt.

Om jag får vara lite ego så har jag nojjat hela helgen över min konstiga cykel då jag fick utslag på ÄL-test på dag 28 igår! Surfade in på en superintressant föreläsning (Uppsala universitets hemsida) som en läkare från Carl von Linné-kliniken höll, föreläsningen handlade om cykelrubbningar och PCOS varpå jag på sedvanligt hypokondriskt vis direkt diagnosticerade mig själv med lätt(?) PCOS. På vinst och förlust skickade jag iväg ett mail till läkaren där jag frågade om hur det kan vara att ÄL kommer dag 29, och hur lutealfasen kan bli så kort som 7 dagar. Och vet ni vad, jag har fått svar nu!! Vilken fantastiskt hjälpsam doktor, jag är ju inte ens patient där!!

För er som är nyfikna på svaret, så är 7 dagar för kort lutealfas - då har man troligen inte ägglossat helt men däremot har nån slags gulkroppsvariant bildats. Däremot helt ok att ägglossa såhär sent i cykeln. Han höll med om att det lät som om jag har en lätt PCOS (vilket inte alls behöver vara så hemskt, lärde jag mig av hans föreläsning ). Han föreslog t o m en behandling, men jag får väl vänta och se vad min lokala gyn säger efter undersökning.

Hoppas hoppas jag har ägglossning på riktigt den här gången, och inte nån halvdan variant.

• viktualia

Snaily - heja! hoppas att du får svar snart! Själv orkar jag inte riktigt tänka på det där... men jag skaaaa ta mig samman...

i fredags kom en kollega ut ur gravgarderoben och jag lyckades vara väldigt vänlig... fast inombords blev jag mest kall... hon har bf när jag skulle haft i sept/okt.... bläääääääääääääääääääää

• Bluebride

SOrry tjejer, ni skriver så mycket att jag inte hinner läsa, ni får upplysa mig om det är något viktigt

Här verkar det som det vankas tidig hemgång med syrgas.

• viktualia

Bluebride - ååå hoppas ni får komma hem, kommer säkert kännas mycket skönare att få vara hemma!!

• Telis

Välkommen hem, Lappis! Nja, snart och snart, det är ett tag kvar. Vi var på Långbro eftersom vi hört att det ska vara så bra, kanske var det t.o.m. du som tipsade om det för många år sen?

Bluebride, vi pratar bara om viktiga saker hela tiden.

• Telis

Snaily, jösses vilken schysst läkare! Bra att få veta vad som kan vara ett problem och vad man kan göra åt det!

• Fru E

Snaily-tala om service kanske skulle prova att maila den läkaren om mina alla spottings och se vad han tror. Behöver ju inte berätta var man bor

Lappis-välkommen hem

Mrs B-då säger vi på onsdag då!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare