• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

BS - krya på lill-Iris. Jag var en sån som hade vattkoppor precis överallt, och blev tydligen helt apatisk enligt mamsen. Vet inte vad hon gjorde för att lätta på det hela dock. Syrran fick 3 prickar på magen. Orättvist!

Snaily - vilken snigelseg cykel! Hoppas att läkarna gemensamt kan komma på nåt för att pigga på den.

Lappis - välkommen hem! Bubbelfrossa låter smarrigt.

På förkylningsfronten inget nytt, nästan. Liiite bättre är jag nog, har sovit middag varje dag i helgen. Underlättas ju av att Mindre åter är sjuk med hög feber och aptitlöshet. Så hon sov långlurar med. Undrar vad hon drabbats av denna gång. Småknottrig på bålen, hög feber och ingen aptit. Gissning någon?

Tvingade mig själv att gå till gymmet i morse och lyfta lite skrot - får väl träna ut förkylningen. Resultat: lyckades efter 3 månader glömma lösenordet till datorn på jobbet och blev utlåst. Tror hjärnan blev av med för många kolhydrater. Måste nog leta upp en macka och fylla på nu.

AM - är bebben kvar i magen?

Cicci - hur mås det?

Vickan - har allt gått bra? Kram!

• nennesjuttioåtta

hej och JÖSSES vad ni har skrivit. Måste jobba nu så jag hinner inte kommentera allt men lite ska jag väl hinna:

Cicci
    KNIIIIP!

Am
    TRYYYYYCK!

Telis
    Grattis på 10-årsdagen! iihihihihihi förlåt för mina retsamma sms, men ... äHH HAAhahah!

Snaily
    OOH bra att du ska kolla PCOgrejen!!!!

Vickan
    Och jag har också varit flera somrar i byn på K. Hör av dig när du är här, så kanske vi kan ses! Jag jobbar ju en bit utanför stan... Kram på dig också, förstår precis den kalla känslan i magen!

EA
    När är BIM?

Lappis
    VÄLKOMMEN HEM!!!!!

Ego
    Nu har jag sprayat i 4 dagar och mår fint! Lite låg igår men ibland orkar man ju inte med allt. Sen hittade vi både krokus, scilla och blåsippa i trädgården så då kändes det bra igen! Sälen visade sig från sin finaste sida, lite väl sörjigt i backen men ändå rätt bra (om man vet var man ska åka). Syskonbarnen charmade som vanligt och finns det något sötare än hjälmfotingar?!?! Lördagkvällen var roligast med en massa babbel med familjen där höjdpunkten var när lillasyster berätta om när farmor snubblade på mattkanten och landade med huvudet före i jultallriken och ingen kunde hjälpa henne upp för de skrattade så de höll på att kissa på sig eftersom hon fick all potatis instoppad innanför glasögonen. Jag skrattade så jag skrek och tårarna bara sprutade! På lördag åker vi och hämtar katten! Nu måste jag lägga på ett kol!!!!!

• snaily

EA - ja precis, jag berättade (fräckt nog) inte var jag bor men det spelade nog ingen roll, han kände väl sig extra hjälpsam just igår, inte mig emot

Liten - ja, börjar ångra mitt namn... borde kanske heta Cheetah eller nåt sånt om man vill bli gravid snabbt... Jobbigt att Mindre är sjuk igen! Har ingen bra gissning på hennes åkomma, men min yngsta systerdotter blir alltid strimmigt rödblåflammig i huden när hon får feber (trol virusorsakat), ser ut som en tvättbjörn/zebra ungefär.

Nenne, vad spännande att du börjat spraya, hur många dagar gör man det?

• Fru E

Nenne-det blir BOM för min del igen men jag har haft ÄL iaf enligt proverna

Snaily-ahhh ja då kanske man skulle slänga iväg ett mail

• nennesjuttioåtta

snaily
    jag ska först spraya i 3 veckor och sen ca 2 veckor till, fast i mindre dos och då tar jag även sprutor i magggen. *trummar på vetedegen* Så just nu känns det inte ens som att slutet syns i horisonten men tjopptjopp så är vi där.

• Fru E

Snaily-du har ingen länk till sidan eller mailadress??

• _koko_

nenne - Vilken hysterisk historia med din farmor. Härligt att du hade det bra i sälen och att sprayandet går biverkningsfritt än så länge, hoppas det håller i sig!

Liten - Vad SEGT, hoppas du får bli frisk snart. Och skit att lilltjejen också blivit sjuk igen. Conny hostade en del igårkväll när han hade lagt sig, hoppas det inte blir mer än så.

snaily - Åh, vad härligt att få hjälp sådär! Läkarna på CvL är verkligen bra!

vickan - Usch för att behöva följa en graviditet på jobbet när du vet att ditt barn skulle födas samtidigt. Kram!

Undrar som liten hur det går för AM!!

Jag har fått se ciccis lilla mage och fruLlans lite större mage i helgen, men framför allt snartis hus! Jättefint!!! En del kvar att göra, men härlig planlösning och området verkade trevligt. Jättemysigt att träffa småkillarna igen också, vad de växer! Sitt eget barn träffar man ju varje dag, men de man inte ser på några månader hinner ju förändras så mycket!!

När var det nu vi skulle bruncha nästa gång, 9-10 maj? Glömde skriva in det i kalendern...

Åh, har bara tråkiga saker att göra på jobbet nu, dokumentation och överlämning, fan vad det är svårt att motivera sig då!!!

• fru AM

Nenne: dagens stora maghopparskratt fick jag alldeles nyss när jag läste om farmors djupdykning i jultallriken ... Tack!

För alla intresserade kan jag upplysa att bebben är kvar i magen (trots att det hela helgen känts som om han håller på att gräva sig ut med en liten hand ...). Idag v 38+0 så han är fullgången om ha visar sig nu. Det känns ju skönt. Ska om ett par minuter pipa iväg på sista (?) mvc-kontrollen. I eftermiddag kommer svärisarna för att hantera Livia under vår ev BB-vistelse i veckan ... Det närmar sig!

Snialy: vilken oerhört sympatiskt läkare som svarade på ditt mail med så mkt information! Förmodligen en som brinner för sitt ämne. Det är såna människor som ska vara läkare! Hoppas det dessutom kan leda till att du får en liten bebis (omdet nu behövs ngn behandling).

Lappis: hej! Ni verkar ha haft en bra resa! Lite för mycket bubbel är aldrig fel.

Kan tipsa om en väldigt fräsch och god och lätt fördrink så här till våren (eg sommaren kanske): tag en kula valfri sorbet per glas, rör ut med lite mousserande vin/ prosecco/ champagne - fyll på varje glas med nytt bubbel. Klart! (vi hade hallonsorbet)

Nu dags för skopåtagning (tar sin modiga tid just nu). Ses senare!

• Fru E

*Dags för möte, möte, lunch och möte igen*

• nennesjuttioåtta

AM
    hahaha är det ett flygplan?!?! NEJ! Det är ju STÅLMANNEN!!! (apropå gräver sig ut med en hand)

En annan sorbet som är helt sjukt god att ha i drink är Sias kaktus/citron- ååh!!!

Liten
    men fasen, är ni sjuka fortfarande/igen?

BS
    Såg att Iris fått vattkoppor, jobbigt med allt klieri!! Men bra att hon ändå har haft det sen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare