• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Tinga

Hej i sjukstugan!

Muggles, Iris, Liten & Mindre - krya på er allihop! Magsjuka är ju bottenblä, att inte kunna öppna ögat förstår jag är jobbigt och evighetsförkylningar och feber är ju inget kul det heller.

Snaily - jag har fått diagnosen PCOS light och blev gravid när jag åt Pergotime.

MSW - coolt med bad!

Nenne - nu rullar snöbollen!

Telis - vi råkade ut för samma sak härom veckan med hus som försvann från Hemnet; jättetrist!

Har ni haft snö i Stockholm i helgen? Jag var ju på möhippa i lördags, och det var riktigt härligt väder här; ca 16 grader och solsken, så vi hade både picknicklunch och -fika. Jättemysigt! Bruden blev jättenöjd med dagen, så det var kul. Det blev en riktigt lång dag; stack hemifrån vid 8 på morgonen och var i säng 3.30 morgonen efter. Tror inte att jag lagt mig så sent på över ett år! Kul att komma ut och dansa och festa lite med, för det händer inte så ofta nuförtiden. Förra gången var nog senast det var möhippa.

Solen skiner här idag med, så i eftermiddag ska vi ta med oss en filt ut och äta gräs och smaka på tusenskönor.

• Fru E

Muggles-jag har "spottat" nästan hela cykeln förutom vid ÄL men nu har det kommit som det brukar innan tanten så hon kommer snart tror jag.

Snaily-jag åt med Pergo och det fungerade bra när jag åt dem men tyvärr inte sen när jag slutade.......

• Telis

Jaaa, fy tusan vad surt det var. Jag trodde liksom att alla säljare ville ha budgivning men nu vet jag bättre.

Tinga, nja, snö och snö. Det kom tio flingor trots att solen sken. Fast så mycket som 16 grader var det nog inte.

• kängu

God förmiddag i tråden!!

Jag var precis som Tinga på möhippa i lördags, kanonfint väder var det! Jag var dock inte ute så sent som dig Tinga, stack hem tidigt

Nenne, spännande att det satt igång nu!

Telis, fasen va surt med lägenheten

Ore- vilken fin historia!! Tur att allt gick bra!!

• fru AM

Ore: cool kollega som förlöste barnet själv! Min man verkar cool men tvivlar på att han skulle uppskatta att leka barnmorska. Men måste man så måste man ju.

MSW: finns det inte några referensobjekt till salu i närheten av det huset ni vill ha? Eller sådana som sålts nyligen? Måste vara svårt både för er och för säljaren annars?

Telis: attans på drömlägenheten ... Såg själv en drömlägenhet i SvD:s Magasinet i helgen. Men eftersom den kostade ca 16 millar och 11 000 i månaden så stannade det verkligen på drömstadiet.(ska se om jag hittar den på hemnet)

Det enda vi egentligen saknar i vår lägenhet är en vettig balkong - men vi har insett att vi faktiskt skulle kunna bygga en utanför köket.

• Lapinette

Telis - 2 av 3 lägenheter i vårt hus som varit till salu i mars såldes innan visning. Själv började vi prata om att flytta till Amsterdam ... eller Strasbourg (maken håller inte med mig där).

• fru AM

Lappis: min man bodde i Holland i sitt "förra liv" - inte i själva Amsterdam men han var där mycket. Gilade det skarpt och pratar mycket om den tiden! Kan ni båda få jobb där?

• Lapinette

nenne - apropå temp så har min legat på samma gradantal hela semestern (förutom en dag)!!! Bad maken testa för att se om den verkligen funkade (den är dock helt ny) och han fick faktiskt ett annat gradantal. På 37,0 ligger jag just nu.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare