• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Telis - Dagens ord! Tur att google och wiki finns.

muggles - Jag ÄLSKAR kitsch, i lagom doser, men är gråtande barn och tygskydd på möbler kitsch? Är inte det bara dålig smak?

• Bluebride

hej tjejer, hur går det med allt? idag pratade vi om tidig hemgång med syrgas, verkar bli av den här veckan.

• _koko_

Bluebride - Hoppas tjejen fortsätter åt det hållet så ni får komma hem för gott.

• Telis

Nej men är det sant, vet ni inte vad antimakasser är? Nu känner jag mig gammal.

• fru AM

Antimakass visste jag inte heller vad det var men googlade (givetvis):
    images.google.com/images&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SNYK_en-GB&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=sv&tab=wi

Det kan vara rätt svårt att bortse från inredningsstilen på visningsvåningar tycker jag. Framförallt när man tittar på nätet. Att koncentrera sig på ljus, fönster, rumsindelning ...

Bluebride: spännande med hemgång! Hur känns det? När min flicka föddes så konstaterades ett litet hjärtfel så vi blev kvar 6 dagar på BB medan hon låg på neo fullt uppkopplad mot hjärtslagsfrekvensmätare (eller vad det heter på riktigt språk?) osv. Jag minns att jag dels längtade hem något fruktansvärt (och då snackar vi ändå bara 6 DAGAR) och att det var så jobbigt att behöva hantera tre meter sladdar så fort man skulle amma, byta blöja osv. Dels kändes det lite skakigt sedan när vi äntligen fick åka hem - att hantera henne helt utan övervakning ...

• _koko_

Happ, den första länken funkade ju inget vidare. Jag länkade till en sparbössa med texten "I'm saving up for plastic surgery" och en skön 50-talsbild.

• fru AM

Koko: kul lampa, vilken färg har ni? Kände mig återförflyttad till ett avsnitt av Fragglarna ... Är det fel känsla?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare