• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Bluebride: det var en väldigt relevant fråga m tanke på vilket forum vi hänger i ... !
    Många av oss är redan gifta men jag vill minnas att vi (på skoj?) började tokplanera för Kokos bröllop för ett tag sedan ... JAg tror det var färgtema lila och guld? Och vinterbröllop - eller hur, Koko!? Och alla trådbebisar som näbbar ... Men vi kom av oss när kokisen blev gravid igen.

Bluebride - är du i planeringstagen eller väntar ni tills allt stabiliserats med lilla tjejen?

• muggles

Page: schysst lägenhet du länkade till! Men jag hade nog valt ett mer lantligt kök med tanke på fönstren. Bara för att strama kök är inne så passar de ju inte överallt... Hade ingen aning om att Norrköping kallades för Peking - kan det vara för att jag är från västsidan?!

Hörni, om man inte har ÄL en månad så vet vi ju att man får sin tant senare men får man även mindre?

• snaily

Muggles - jag som håller på och vrålpluggar det här med normala och onormala cykler TROR: ja, oftast mindre mängd och mindre smärtsamt. Men det behöver inte komma senare, kan även komma tidigare vad jag förstår. (Verkar ju som det är det som händer mig ibland - att jag får en ofullständig ÄL och därmed en jättekort lutealfas och för tidig tant.)

• Bluebride

fru AM skrev 2009-04-20 18:28:31 följande:

Bluebride: det var en väldigt relevant fråga m tanke på vilket forum vi hänger i ... !Många av oss är redan gifta men jag vill minnas att vi (på skoj?) började tokplanera för Kokos bröllop för ett tag sedan ... JAg tror det var färgtema lila och guld? Och vinterbröllop - eller hur, Koko!? Och alla trådbebisar som näbbar ... Men vi kom av oss när kokisen blev gravid igen.Bluebride - är du i planeringstagen eller väntar ni tills allt stabiliserats med lilla tjejen?
    Vi hoppas på bröllop i juni alt juli nästa år, men allt beror på ju på pengar
  • Piggelin1

Men Koko - vi kan ju köra dubbelbröllop, vettja
    Ngnstans halv vägen mellan Sthlm & Götet?? Öhhh, vad blir det - Visingsö? Eller ngt så totalt osexigt som typ Mjölby (hoppas ingen här har rötter där)
    Gänget här har ju redan planerat en hel del, så då kan de väl lägga till att det blir en "dubbel" med?!

Kängu - men oj vad lustigt att du fyller samma dag som vår Amanda Då har ni ju inte mindre än TVÅ bemärkelsedagar gemensamt

• viktualia

Bluebride - det är som sagt dåligt med bröllopsplanerandet här... de flesta av oss har passerat den epoken... ehum... rätt många av oss gifte oss 06 och fastnade på BT då.. ehum igen.... Nenne och jag i samma månad minsann!!

Nenne - ASBRA historia om din farmor.. ha ha ha!

Page - häftig lägenhet!!

Ego - har varit i Sthlm över dagen idag... *gäsp* Var utomhus i storstan i fem min... galet...

• viktualia

förresten - med risk att fortsätta vara kryptisk... ni minns väl hur jag beklagade mig för några veckor sedan om att jag hamnat mitt i skottelden på jobbet. Att jag hade stöd men att världen snurrade GALET åt alla håll.

Idag träffade jag folk i branschen och beklagade mig/fick råd av några av experterna inom området. SÅÅÅÅ skönt att få råd och att få bekräftelse på hur rörigt det hela var. Och att jag faktiskt gjort så gott jag kunnat!

I alla branscher handlar väl tillvaron om att skaffa sig rätt kontaktnät... jag jobbar på det.. hm...

• snaily

Godmorgon!

Vickan - vad skönt att få stöd från experter! Klart du gjorde så gott du kunde!

Den här veckan verkar arta sig något bättre än förra. Igår kväll fick jag äääntligen gå på min älskade boxträning som jag haft svår abstinens från i flera år nu. Det var sååååå kul! Nu inväntar jag bara värstingträningsvärk!

Idag ska maken på en jobbintervju på eftermiddagen så den som har en tumme ledig då får gärna hålla den lite...

• Piggelin1

Goooomoooooorrron i ottan
    Jeeesus vad jag är tidigt på jobbet idag, zzzzz... Nya tider...
    Tur att det går mot ljusare tider, kändes inte fullt så okristligt att åka iväg kvart i sju pga det. Fast så fort jag slänger ett öga på klockan igen, så tror jag knappt det är sant - mina kollegor här trodde knappt sina ögon heller
    ...och riktigt med på banan är jag nog inte ännu, insåg när jag kom hit att mitt passerkort låg i pc-ryggsäcken, som i sin tur stod vid mitt skrivbord här på jobbet. En snäll kollega släppte in mig

Hmmm, får nog hämta en kopp kaffe, aka rävgift. Varje gång man varit borta en längre tid från jobbet, typ semester eller så, då får magen en chock när man går över till dåligt kaffe igen!

• Piggelin1

Fasen - var jag inte först?! Jag skrev för långt - as usual

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare