• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

hellååååå!
    Tinga
    Vilken solstråle du verkar vara idag! Härligt att läsa!

Frullan
    men hallå eller, nog för att förhud dämpar de värsta men dina hasningar in och ut ur tråden hörs nästan varje gång. När är det BF för dig?!?!?

Piggelin
    Hoohooooo!!!! Hej på dig! Vi letar också utemöbler men rackarns vad dyrt det är!

MSW
    Lägg ett bud, så har han något att ta ställning till!

AM
    LYCKA TILL IDAG!!! Hoppas tappen är mogen som ett plommon!

EA
    Alltså, är du inte trött på bromsspåren vid det här laget?!?!? När är BIM/BOM? Har du tänkt testa?

Lappis/Telis/koko/gosnos/ivf-proffs:
    Nästa vecka ska jag ju förhoppningsvis få en blödning, men hur vet man när? Är det som mens så man får lite förvarning med tuttar och molvärk eller bara dyker den upp som en tvestjärt i brevlådan (eller vilken dum liknelse, det är ju inte helt oväntat), ok som en tvestjärt i framstjärten (DET är däremot rätt oväntat)?!??! Eller måste man gå beredd med menskoppen i bröstfickan fr o m lördag?

• nennesjuttioåtta

Tinga
    så länge man slipper äta upp fisken sen så verkar det helt OK.

• fru AM

Tinga: vilken udda spaupplevelse med fiskar som äter upp ens fötter. Så torr som jag är om hälarna skulle jag dock knäcka hela akvariet - de skulle proppmätta simma omvägar om min fötter och stånka "Tack, men nej tack" bara efter en liten stund ...

Jag hoppas på att jag är mogen för igångsättning imorgon!!!

Liten: jag gick mkt riktigt över tiden med Livia 9 dagar (precis som med sonen). Så vägde hon 4,5 också, det lilla fettot. Det är det jag helst vill undvika denna gång ...

Tjohej!

• Lapinette

nenne - jag kommer faktiskt inte ihåg om man får någon slags förvarning innan blödningen kommer. Sorry!

Tinga - i Kina på vårt hotell i Hainan så hade de en liten bassäng där man kunde sätta sig och bli "äten" av små fiskar. Sista dagen provade maken att gå ned och jag tänkte ta kort men han var uppe innan jag hade hämtat kameran. Ja, då blev det min tur istället och jag fick fullkomligen panik. En stor skylt sa "rör er inte snabbt, prata inte högt". Jag följde inte de reglerna!

• Liten med Mindre

Tinga - vad spännande med en fiskspa-upplevelse. Har själv aldrig råkat på putsarfiskar, minns bara att mina barndomsguppys kom fram och nafsade lite på mig när jag stack armen i akvariet för att fixa lite.

Funderar på om jag ska missa min badtunnechans på slottshelgen. Igår ringde gymmet och berättade att jag inte har någon klass på Valborg - och därmed slipper fundera över vikarie ifall jag operarar ögonen nästa vecka. Återstår bara att bli helt frisk, samt att göra maken besviken på att jag inte badar med honom när vi har myshelg 2-3 maj. Vill och vill inte... (Funderar allvarligt på graviditetshormoner i omlopp - för jag höll på att bryta samman i tårar över denna velighet igår kväll. Liiite tidigt kanske.)

• Tinga

Nenne - nä, det får räcka med att fiskarna äter upp (delar av) mig! Annars känns det som att det skulle vara lite äckligt.

AM - det kanske räknas som mord då! (Av fiskarna menar jag då.)

• Ore

AM: Spännande! Håller tummarna för att du kan bli igångsatt!

Snaily: Håller också tummarna för att det går bra för din man på intervjun.

Tinga: Fiskspa låter intressant...

Piggelin: Jaaaa, dubbelbröllop! Behöver vi lägga till piggelin-grönt i temafärgen? Funkar nog bra med rätt nyans av lila. Fast det kanske vore snyggare med silver till? Äh, skit samma, jag går vidare på möhippeplanerna istället!!! *mohahhahha*

BF-datum: Enligt någon internetuträknare så skulle jag ha BF 16 november, så vem vet...? BM sa 15 nov. Själv tror jag 9 eller 10/11, bara för att jag då prickar mormors eller syrrans födelsedatum...

• Tinga

Lappis - tur att det inte var du som fick den här presenten då.

AM - ja, då är det verkligen tumhållningsläge idag!

Liten - ibland är det inte lätt att veta hur man ska göra. Har tyvärr inga bra tips att komma med, utan du får väl försöka känna efter vad som är mest prioriterat. Men om du nu äntligen kommit till skott och bokat en operationstid är det kanske lika bra att satsa på att få det gjort, förutsatt att du är frisk nog?

• Lapinette

Tinga - det är nog ok om man bara sätter i fötterna men tänk dig att sitta helt omgiven av en fisksvärm som nafsar på dig? Jag såg andra som satt där i typ 20-30 minuter medan jag själv fick panik!

• Piggelin1

Hej Tinga!
    Har läst om det där fisk-spaet i ngn tidning & hade varit skoj att testa! Fast risken är stor att fiskarna skulle få samma upplevelse med mina fötter som med AM's

Heeeej Nenne

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare