• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Piggelin1

Hej Snaily! Har nog inte hälsat "på riktigt" på dig innan!

• snaily

Hahaaa, jag hann först!

Hej Piggelin!! *tar artigt i hand och bockar*

• Fru FruLLan

smyger in
    kan inte hålla mig utan måste bara fråga.

Hur går det för AM? ingen bebis än?
    Jag ju smygläst men trots allt missat...
    hur blir det nu emd förlossning kontra snitt? är det beslutat? Igångsättning?
    Sååå spännande
    hoppas du mår bra.
    Är så nyfiken på hur det går!

KUL att nenne sprayar också! härligt att du verkar må bra trots hormoner. Hoppas det fortsätter så! vad fort det gick fram till spraystart!

och telis donator har lämnat i redet COOOLT när börjar er process?

• Piggelin1

*niger lite fint & flickigt sådär*
    (hmmm, kan jag det...)

• Piggelin1

Hej frullan! Här är en smygläsare till Tiden vill inte riktigt räcka till för att skriva, men försöker läsa någorlunda vad som händer iaf. ...och så gör jag lite inhopp då & då, vilket resulterar i att inläggen kommer i flock!

• Piggelin1

EA, tror att det var du som frågade om dynor till utemöblerna. Vi kör inga sådana där "riktiga" med rygg/sits, utan bara en sittdyna.
    Funderade först på två av Åhléns randiga varianter (Hannes eller Maja)
    www.ahlens.se/opencms/heminredning/aktuellt_sortiment/index.html

Men så åkte jag till Nyblom & Kolléns outlet ute på vischan på Hisingen Island & där sålde de sex stycken för 250 kr. Åhléns variant var ju billigt med 99 kr/st, men det blir ju ändå 600 spänn när man har sex stolar, så de från outleten är helt OK & får duga så länge.
    www.nyblomkollen.se/page87738.html
    Syns inte så jättetydligt, men det är den rödvitrandiga på caféstolen/utemöblerna.

Hade faktist aldrig hört talas om Nyblom & Kollén förut, utan först nyligen ism en tjejmiddag. Fina klassiska grejor & priserna på outleten är verkligen bra. Fina kökshanddukar för 20 spänn styck.
    På samma tjejmiddag fick jag tips om denna underbara butiken:
    www.bagarenochkocken.se/shop/
    Passade på att åka dit en sväng nu när jag var hemma med Amanda, tydligen är deras webbutik bra med!

• Piggelin1

Japp, jag håller låda - ingen som kan stoppa mig?!

• Fru FruLLan

hej piggis

vad kul att inskolningen gått bra!
    Och välkommen till det otroligt snabbt snurrande ekorrhjulet! det är otroligt vad inrutad dagen blir emd dagis hämtning och lämning. Iallafall om man som vi gör allt och lite till för att hålla nere dagistiden för borren. Vill inte att han ska för långa dagar trots att han älskar dagis. Så det blir tidiga mornar och sena kvällar för mig och maken för att få ihop tillvaron. Vi hinner aldrig ses i veckorna pga av jobb och aktiviteter så helgerna blir otroooooligt viktiga för familjen.
    men det går bra.

men som sagt, jääääklar vilken omställning tycker jag. och inrutat. Drasitsk skillnad också för jobblivet för en tidigare arbetsnarkoman som mig....

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Massor med morgonaktivitet.
    Ser faktiskt inte fram emot den inrutade tillvaron jag heller. Fastän jag vanligen är vän av rutiner. Det löser sig säkert, men en viss inkörning för föräldrar krävs säkert också.

Piggis - intressant att du nämnde just Mjölby som platsen för ett osexigt bröllop. Precis vad jag varit med om i just den staden. Nyårsafton med vigsel och alkohol- samt dansfri fest i pingskyrkans lokaler. I lysrörsbelysning. Behöver jag säga mer? Jo, de "insatta" festdeltagarna höll evighetslånga tal och sketcher som mest lämnade oss utsocknes som stora frågetecken.

Hemfronten:
    Mindre är visserligen feberfri, men äter o dricker minimalt, samt är otroligt skrikig. Vet inte vad som flugit i henne. Funderade på urinvägsinfektion, men det trodde inte vårdguiden, utan bad oss avvakta och truga vätska. Jättelätt när hon bara slår undan allt efter en klunk.

Nåja, jag vill i alla fall ha mer mat o vätska - morgonpromenaden väcker aptiten. See ya!

• Piggelin1

fasen, skrev ett långt inlägg & så försvann det :-

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare