• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Telis, en dum fråga till - varför då?

• Mrs  B

Hej hej

Party på g hos Telis????????
    (är själv uppvuxen i "knarkkvarter" enligt många men jag hävdar att jag är uppvuxen strax utanför)

EA
    Malte ligger i feber så vi får se hur det blir på onsdag. Ringer dig!

Liten
    Jag hade också fullt med vattenkoppor medan min syster hade 12st på magen. Orättvist!!!!!
    Här är Malte också sjuk.....
    Vad är det med våra barn????? Alltid sjuka känns det som.....
    Max var aldrig så här sjuk.

Muggles
    Krya på dig!

Nenne
    Kul historia med farmor!!!! Såg det framför mig och var tvungen att skratta fast Malte gnällde en massa.

Lappis
    Välkommen hem!!!!!
    Såg förresten en fransk film nu vid lunch på tv4film och hängde faktiskt med i en del repliker utan att läsa texten!!!!!

Page
    Då kanske man ska efterlysa Frejis??????
    Är inte heller något fan av Lyrik.....

• Telis

Lappis, jag visste inte varför så jag var tvungen att googla. Tydligen så var Sven Hedin i Norrköping en gång och berättade om sina resor i Kina och sa då Peking betyder "den norra staden" och Nanking "den södra staden". Efter det började man tydligen kalla Norrköping för Peking och Söderköping för Nanking. Peking används fortfarande fast jag har aldrig hört någon kalla Söderköping för Nanking.

• Mrs  B

Koko
    Har också hört om det där att katter tar in möss och fåglar som "presenter" för att visa sin uppskattning. Som ett Tack! för att ni tar hand om mig.

Har varit på praktik idag och det var kul!!!!
    Väldigt snälla elever, DÄR vill jag jobba!!!!!!

Maken fick VABBA idag sen är det min tur imorgon (första gången på länge) eftersom Malte har 38,5 graders feber när Alvedonen inte är kvar i kroppen.
    Väldigt gnälligt här idag........

• Liten med Mindre

MrsB - kul att se att du är "på benen".

Vad gäller Malte kan han ju drabbas av "stora syskon"-sjukdomar. dvs Max tar hem baciller som han själv inte blir krasslig av. Plus att Malte nu säkert själv fixar sin beskärda del på dagis.

Var vi gräver upp vårt skit vet jag dock inte. Tunnelbanan (mamma) och babysimmet+förskolan (Mindre). Sen blandar vi en fin coctail och surplar i oss.

• Liten med Mindre

bry er inte om min stavning och grammatik idag...hjärnan o fingrarna går på lågvarv.

• snaily

Tack Telis, alltid undrat varför Norrköping (som jag bodde i ett tag) kallas Peking!

Tänk vad jag lär mig grejer idag, först antimakasser och nu det här!

• Lapinette

Ahhh... man lär sig ständigt något nytt! Min man brukar annars dra en story om en kines som han kände som tidigare har bott i Lin-choi-ping. Killen åkte ofta mellan denna ort och Stockholm och maken fattade inte hur i helsike han orkade och hann åka till Kina typ varje helg ... innan han förstod att det var Linköping han menade.

• Liten med Mindre

Undrar förresten när jag ska börja spana in symptom. Är väldigt disträ idag...kan det vara ett symptom. Jag är ju aldrig disträ annat än när jag är gravid.

*tjong - där slog näsan i väggen* AJ!

• Lapinette

Liten - då är jag också gravid sen ett par veckor tillbaka ... shit, det innebär att jag var gravid t o m innan ÄL!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare