• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Piggelin1

Faaaasen, skrev ett långt inlägg & så bara försvann det

Det jag skrev Frullan, var att jag bara kan hålla med - detta blir en omställning modell grande för oss. Det där med inrutad tillvaro är ngt som vare sig mannen eller jag är speciellt bra på... Fasta rutiner/tider är liksom inte vår grej, men nu med Amanda så inser vi att lite mer ordning får vi ha, för hennes skull. Vi testar & ser hur det funkar & så får vi tänja på det...

Likaså detta med jobbandet - är ju så himla van vid att kunna jobba så mkt jag vill & framför allt NÄR jag vill. Behöver jag (eller mannen) jobba längre ngn dag, så gör jag det, spelar ingen roll när jag lämnar jobbet liksom. Nu blir det mer av att jag kan jobba längre vissa bestämda dagar, dvs de dgr som jag inte hämtar. Inrutat, yesss... Men antagligen nödvändigt för att få vardagen att flyta.

Nu postar jag detta, innan det försvinner igen...

• MSW

Godmorgon!
    Många sidor att läsa ifatt! Se hur långt jag hinner!!
    Måste bara jubla lite, i natt åt inte A förrän 4.30! Så skönt! Vågar juh inte tro någonting ännu eftersom det bara hänt en gång, men han KAN juh iaf!!

• Piggelin1

Haha Liten - jag var på ett sådant bröllop för en herrans massa år sen - känner igen alltihopa! Kände mig som svarta fåret i församlingen, typ enda som inte varit med i vare sig kyrkokören/ bibelstudiegruppen/ Chalmers Kristna Grupp... (Bruden & jag var kompisar från gymnasiet). Minns att det var ett par som liftade med mig i bilen från kyrkan till församlingshemmet i orten intill & de skulle gifta sig ngn månad senare & bodde inte tillsammans

• fru AM

Hej morgonpigga tjejer!
    Idag är det dags att åka till Danderyds sjukhus så att de får klämma på tappen och se om den är mogen för igångsättning (typ imorgon i såna fall). Spännande värre. Har NÄSTAN beslutat mig för att låta det bli planerat snitt nästa vecka OM inte tappen är mogen.

Det finns fördelar med allt - en fördel med snitt skulle vara, för mig i alla fall, att slippa känslan av att vara ut- och invänd som jag förmodligen skulle uppleva än starkare efter en vaginal förlossning med ett tredje barn ... Samtidigt vet jag ju att kroppen återhämtar sig snabbare efter en vag. förl. och barnet mår oftast bättre givet att allt går bra.

Nåväl. Vi får se. kl 11 kan ni som vill hålla tummarna (så håller vi tummarna för Snailys man på jobbintervju sedan, på eftermiddagen var det va ... )

• MSW

BF-lista
    Am 2/5 2009
    Cicci 9/6 2009
    Kängu 21/6 2009
    Koko 29/8 2009
    Frullan
    Frejis
    Ore 15/11 2009

• Liten med Mindre

Oj, heja AM! Spännande idag med andra ord.

• Fru FruLLan

AM
    där fick jag min efterfrågade uppdatering!
    Okej håller tummarna 11.

• MSW
    Piggelin1 skrev 2009-04-20 19:40:37 följande:
    Men Koko - vi kan ju köra dubbelbröllop, vettja Ngnstans halv vägen mellan Sthlm & Götet?? Öhhh, vad blir det - Visingsö? Eller ngt så totalt osexigt som typ Mjölby (hoppas ingen här har rötter där)
    [/citat]

"det beror på var ni bor, ja vi bor i mjölby" (sällskapsresan)
    snaily skrev 2009-04-21 07:14:33 följande:
    [citat]
    Idag ska maken på en jobbintervju på eftermiddagen så den som har en tumme ledig då får gärna hålla den lite...
    Spännande! håller tummarna!
  • Fru E

God Morgon!

Jo det var jag som berättade om 76 nersprejade bilar i förra veckan men som tur var klarade sig vår då vi inte bor i "centrum" direkt utan lite lite utanför.

Muggles-när jag tror att jag inte haft ÄL så har tanten varit olidligt sen men jag har haft samma "mängd" eller vad man ska säga.

Piggelin-du har fått mig sugen på nya utemöbler nu hittade snygga på Vellingeblomman men de ha liknande på typ Maxi mfl med men behöver även dynor för vi har inga alls nu. Maken vill med ha nya men vi ska bara konsultera vårt "huskonto" först med

EGO-tanten har inte slagit till med full kraft utan kommer bara lite lite när jag går på toa efter natten. Sen bara lite lite på pappret och sen brunt. SKUMT är förnamnet och tuttarna har jag haft ömma och lite större sen över en vecka tillbaka

Har möte hela dagen idag igen så hinner inte här under dagen

Kram på er alla!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare