• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Lappis - Hmm, det låter som att vi kanske ska spara presentkortet till efter augusti, när jag kan dricka igen.

Liten - Lillkillen sover hos barnvakten, så han är inte hemma oavsett om vi är det.

Telis - Du är ju bara FÖR generös!!

• _koko_

Amsterdam fick mig fö att tänka på filmen Hostel, nån som sett den? Riktigt bra skräckrulle, tvåan går inte av för hackor den heller. Såååå äckliga, klart mardrömsframkallande.

• _koko_

Mrs B - Tråkigt att ni också har permanent sjukstuga hemma. Hoppas du får jobb på praktikstället framöver!

• Piggelin1

hej på er,
    nu har väl alla börjat åka hem från jobbet när jag hoppar in

Första dagen på jobbet idag efter mina sex veckor hemma med Amanda. Känns ovant, men kul ändå att vara tillbaka. Har hunnit hända lite när jag varit borta, men ändå inte sådär supermkt, så jag borde vara uppe på jobb-banan hyfsat snabbt igen!

Fast konstigt nu att nu är verkligen denna tiden med föräldraledoghet över för mannen & mig Nu är det hämta/lämna-snurren som börjat - nya tider, nya vanor & nya rutiner.

Nenne (eller var det Koko) - jag fick verkligen hålla tillbaka mig här på jobbet för att inte skratta högt när jag läste detta med farmor & potatismoset i glasögonen

Koko - cool lampa! När jag såg sajten kitsch.se, så påminde det mig om en restaurant i Amsterdam som heter/hette Kitsch & där jag varit ett par ggr. Sååå kul inredning & annorlunda mot andra ställen, speciellt då för sisådär fem år sen.
    Fragglarna - de hade jag glömt!

Lappis - så du blev sugen på att flytta till A'dam! Kul! Jag var supersugen på att flytta dit för knappt tio år sen, då brorsan hade bott där ett tag & lobbade för fullt. Minns att jag faktist skickade iväg ett par jobbansökningar, men sen fick jag nytt jobb på hemmaplan & då rann det ut i sanden. Ser fram emot att läsa mer i restråden!

Ore - så du har BF den 15 nov! Om du kniper igen tills den 16 nov, så får din bebis samma födelsedag som både Amanda & Livia!

Telis & Tinga - jag vet en till som fick sin lgh såld redan innan visningen - Pirr & hennes man fick sålt för några veckor sen & visningarna blev inställda. Sååå gött för dem!
    På tal om att sälja, så var det ju två andra lite halvstora lgh till salu i vårt hus i samma veva som vi sålde - båda är fortfarande osålda Tror att båda begär alldeles för mkt. Så när jag ser dessa två lgh så blir jag ännu mer nöjd med att vi fick sålt. Det där att vi gick lite back - skit samma i sammanhanget, såååå skönt att slippa tänka på det! Vi äger iofs lgh fortfarande, tillträdet är 15 maj, men det känns helt OK. Med räntorna som de är nu, så är det ju inte så himla farligt - hade varit betydligt tuffare om vi hade haft samma räntenivå nu som i november... Hade ju ändå räknat kallt med att vi skulle få betala dubbelt en eller ett par månader, så 1½ månad är ju OK.

• Piggelin1

Igår var vi förresten på tvåårskalas hos några av våra nya grannar! Enda familjen som jag hade hunnit hälsa på & prata med lite mer hittills (vi har ju bara bott där i två veckor), mamman i familjen där kom förbi i förra veckan & bjöd in till kalas igår em, så vi tog tillfället i akt att bekanta oss lite mer med dem. Verkar klart trevliga, skoj!

Annars så är det många hus på gatan som fortfarande inte är färdiga - det är byggplats grande några månader till & varje morgon ser man alla byggarna utanför köksfönstret

EA - var det du som skrev om ligister som målat bilar i förra veckan, men att ni hade turen & slapp undan?
    Vi har vår alldeles egna ligist hemma. Höll på att packa ur bilen häromdagen & Amanda var intill bilen samtidigt, då jag helt plötsligt inser att hon har en liten sten i handen som hon drar fram & tillbaka på lacken på bildörren... Jag längtar tills de ska asfaltera uppfarten Tur i oturen att det "bara" var tjänstebilen & inte MiniCoopern...

Näe, nu får det vara nog jobbat för idag - nu längtar jag hem efter Amanda!

• kängu

Även jag fyller år den 16 november, det är ett mycket bra datum Lustigt Piggis att jag fyller på samma dag som din dotter

• kängu

Jag "jobbar" sent idag, har en späckad vecka med presentation av min (vår) uppsats på torsdag och opponering på en annan uppsats på fredag...

• Bluebride
    Page skrev 2009-04-20 14:24:50 följande:
    Bluebride, härligt att få hem lilltjejen!
    ja det är verkligen härligt
  • Bluebride

kanske dum fråga, men är det någon här som planerar för ert bröllop?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare