• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Muggles: Hon kanske bara får några få koppor ... Var sitter de som du sett?

• snaily

Tinga - hoppas det funkar lika bra för mig som för dig med Pergo!! Eller åtminstone hälften så bra, för behöver ju inte ta i så att det blir tvillingar
    Annars verkar ju "PCOS light" vara en bra diagnos då de tror att man kan behålla fertiliten lite längre upp i åldern jämfört med om man har "normala" äggstockar. Om det nu överhuvudtaget är PCO jag har... *leker läkare* *funderar på om det går att göra VUL med vår kassa ultraljudsapparat här på jobbet*

• fru AM
    snaily skrev 2009-04-20 11:59:18 följande:
    Tinga - hoppas det funkar lika bra för mig som för dig med Pergo!! Eller åtminstone hälften så bra, för behöver ju inte ta i så att det blir tvillingar Annars verkar ju "PCOS light" vara en bra diagnos då de tror att man kan behålla fertiliten lite längre upp i åldern jämfört med om man har "normala" äggstockar. Om det nu överhuvudtaget är PCO jag har... *leker läkare* *funderar på om det går att göra VUL med vår kassa ultraljudsapparat här på jobbet*
    Snaily: kan tänka mig scenen där du försäker göra VUL på dig själv och så kommer en patient in i rummet ...
  • snaily

På tal om vattkoppor... när vi var i fjällen skulle min ena systerdotter (3 år) absolut visa sin nästan avläkta koppa som satt "på snippan" för min man när han satt i sängen med datorn i knät... hon ställde sig naken bredbent 1 dm från hans ansikte och tjatade - men titta då! Han såg något obekväm ut...

• snaily

AM - ja, eller en kollega... Förutom att proben känns något för stor, så är det du nämner ganska bra anledningar att låta bli tror jag!! Hmmmmmm förresten... om jag inte lånar med mig apparaten hem..... fast det var det där med proben förstås, inte så bekvämt kanske.

• muggles

AM: en ovanför höften och en i kanten av blöjan. Jag _tror_ iaf att det är koppor. Den ena ser ut som att den är lite varig inuti, den andra är mest en illröd fläck. Men hon är grinig och hängig så ngt är det.

EA: jag glömde att du nog har längre cykel än jag.

• muggles

Telis: jag är jättenyfiken på vad som var er drömvåning! Synd att den inte fanns kvar på hemnet. Tyvärr är det ju oftast andra som har samma smak...

• Telis

mugglan, ja, fast det hade nog väldigt svårt att se att det är vår drömvåning om man inte känner till området och huset. Den var i stort renoveringsbehov och det bodde en äldre människa där nu som gillade gråtande barn på väggarna och antimakasser osv. Så den var långt ifrån så stajlad som den som AM länkade till. Men den hade kunnat bli sååååååå fin. *suck*

• Telis

Jag läste förresten också att muggles hade spottat på Moa - jag tyckte att det var lite taskigt innan jag fattade.

• muggles

Antimakass? Sorry min allmänobildning men... Gråtande barn vet jag dock vad det är Läste inte jag att kitsch är inne nu? Brrr...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare