• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Stopp och belägg! Hemligheten med bra pizza är att ha tillräckligt varm ugn, dvs 250 grader!!
    Sen har jag ett väldigt bra pizzadegsrecept:
    1 paket jäst
    8hg mjöl (hushållsvåg är grymt bra att ha för att mäta mjöl eftersom man så lätt tar för mycket eller för lite om man mäter dl)
    5dl vatten
    1-2tsk salt
    ger pizzadeg till 4 plåtar, degen görs förstås enklast i bakmaskin med torrjäst.

Det finns annars rabarber/vanilj-likör på systemet som man säkert kan snapsa på (goda drinkar blir det iaf).

• _koko_

(och sen undrar jag vems ugn som tar över en timme att nå 225 grader eftersom punkt ett är att sätta på ugnen...?)

Men "pålägget" låter väldigt gott!!

• fru AM

Men Koko - likör dricker man EFTER maten, inte till maten! Konstiga seder ni har i er del av stan!

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-04-17 15:16:04 följande:
    (och sen undrar jag vems ugn som tar över en timme att nå 225 grader eftersom punkt ett är att sätta på ugnen...?)
    Tycker det är lite gulligt att de alltid i alla recept påminner läsaren om att sätta på ugnen ... Duuuh!?
  • Page

Urrk, har inga trevliga minnen av snaps, men det är mitt eget fel...

Jösses, vad jag är sugen på pizza nu!!!!! *dregel*

Nu är min del av grusgången rensad och klar, och jag har blåsor på tummarna!

När det gäller J och hans immunförsvar så är den i botten just nu. 0.6 i vita (man brukar ha runt 3 i vanliga fall) och förhöjd snabbsänka. Det sjuka är att han mår helt ok (när han inte har frossa eller 40 graders feber), men det beror mycket på att kroppen är så slut att den inte uppfattar de vanliga "må-dåligt-signalerna". Jaja, färdigpratat om det!

• Page

AM, ja...kanske bör det även stå något om god handhygien?!

• fru AM

Page skrev 2009-04-17 15:23:51 följande:

AM, ja...kanske bör det även stå något om god handhygien?!
    Precis Page :
    - Peta klart näsan
    - Tvätta händerna
    - Stäng ute ev. kladdiga barn från köket
    - Sätt på radion på trevlig kanal
    - Sätt på ugnen
  • Liten med Mindre

Har jag redan nämnt att maken också tänkte baka pizza ikväll?

Fredagsfikat avklarat - förvånansvärt god köpe-kladdkaka med grädde.

• _koko_

AM - Äsch, sprit behöver väl inga regler? Mer likör till frukost!!

AM igen - Jag har glömt att sätta på ugnen mer än en gång kan jag säga...

• Piggelin1

Hej igen!
    Jag gillar också snaps Drack en som var med ingefära/lime häromåret, helt ok!
    Kul AM det där att ta en liten hutt till lunchen i sommarstugan, skulle passa mig perfekt också

Fina glas, Telis!

Ok, då kanske jag kan andas ut ang stöldbegärlighet av trädgårdsmöbler Mannen hade hört sig för på jobbet, berättade han på tfn nyss, & kollegorna sa samma sak. Funderade på det där med hemförsäkringen, visst har vi det, men täcker det sånt som står "löst" ute liksom?
    Jaja, det finns säkert massor med människor som har dyrare grejor än vi. Men på ngt sätt är man så van vid att folk kan knycka det mesta, lite därför jag började fundera...

EA, vi betalade ett paketpris - bord (1x2 meter) & sex stolar för 8.200 riksdaler.

Nu ringde kompisen som bor 150 meter härifrån & de kommer alldeles strax upp på en kaffe, så jag får slita mig igen
    Mannen & jag skojade häromdagen att middagen hemma hos dem i stan för knappt två år blev väldigt dyr, dvs några mille för huset vi köpte

Om jag inte hinner in igen - ha en underbar helg allihopa & måtte solen skina på er!

Kram!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare