• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Hej raringar

Hur har ni det?

Svintrött är jag iaf, Victor har haft drömmar på nätterna, nog för att han somnar om efter blöjbyte och välling, men inte gör jag det... sen när man varit upp och sprungit vaknar bebisen i magen och sätter i gång o sparkar i evigheter Jätte mysigt, men jag kan ännu mindre somna om Så summa sumarum så var jag vaken mellan 02-04 minst i natt. Gäsp. Nåväl, lika bra att vänja sig

Japp jag ska knipa och ta det lugnt, vill verkligen inte ha barn nu. Antar att bebisen tittat ut tidigare men det får ju vara någon måtta med huuuuur tidigt...
    Riktar in mig på den 17 maj och senare
    Jag gör inte så mycket på jobbet. Nästa vecka har jag bara 2 kund representationer (luncher) o sen inget mer... förutom makens 40 års fest då, som är ett stressmoment!
    Sen är det ju Valborg och sen kommer jag bara "jobba" 2 veckor till, då blir det mer admin och klistar igen kuvert typ.

Telis, måste bara kommentera äggdonatorn. Shit vad kul, vilka undebara nyheter!
    Sen kul att du varit ihop med karln din i 10 år med, er 10 års present till varandra kommer säkert bli en graviditet nu

Härligt det låter med huset Piggis!

page, hoppas också att det inte är sååå farligt med infektionen. Låter inte kul iaf...

Flera frågade om vilken vecka jag är i, jag är i v 33 nu. Så det är igentligen 7 veckor kvar minst!

Tjing tjing till AM, lät kul med dagis aktiviteten!
    Broschyrer kan vara intressanta med andra ord... ha ha, gulligt! hoppas de videofilmar, ovärderligt...

• Telis

Page, hoppas verkligen att det bara beror på att hans immunförsvar fortfarande är lite nedsatt eller nåt!!

• Liten med Mindre

Piggis - vad skönt med hus nu på vårkanten!

Vin vore gott, men kanske lite slöseri när jag inte känner så mycket smak. Eller så rennsar det bra? Kanske skulle hälla lite ur spritförrådet i näsan också - för att skölja ur ordentligt??

Pratade precis med vårdguiden - så länge jag känner mig gradvis bättre är det ingen fara med snuva o färgen på det - så jag fortsätter väl krya på mig i maklig takt. Fast hon tyckte jag skulle byta tillbaka till att skölja näsan med saltvatten istället för vanligt vatten. Poäng till AM igen!

• Fru E

Piggelin-hur mycket kostade era möbler??? Hittade ett par som jag skulle kunna tänka mig men fanns inga priser på hemsidan.....Vi har relativt nära och bra till Vellinge

Vi har aldrig blivit av med något i trädgården än så länge men visst kan det hända om man har otur.

Vi lyckades vara en av dem vars bil INTE blev nersprejad nu i veckan av ligister som sprejade ner totalt 76 bilar!!!!

• Fru E

Liten-jag tror att vinet kommer att hjälpa dig bli frisk

• Fru E

Cicci-ja lite tidigt för bebben att komma ut även om pyret skulle klara sig om den kom nu så försök att ta det lugnt och njuta lite

• Ore

Snygga möbler Piggelin! Kul att drömma sig bort litet, insåg snabbt att jag får vara glad om jag har en terrass att ställa möblerna på nästa år... Maken tycker dock det är mer prioriterat med annat, t.ex. garage, än med terrass och balkong. Å andra sidan "hotar" jag med att allt som jag vill prioritera kommer jag be pappa fixa

Har för övrigt bestämt mig för en tripp till Göteborg för att lämna blodprov nästa vecka, så att jag får KUB-resultatet samtidigt som NUPP. Kollade av med maken om jag var vansinnig som resonerade så, men han tyckte det var helt ok att jag åkte om jag hittade tid till det.

Nu ska jag ta itu med mina fredagsaktiviteter, lämna över litet papper till höger och vänster och sedan åka på en shoppingrunda Trevlig helg sötnosar!

• fru AM

Telis - fina glas! Var det snapsglasen du fick? Eller dricksglasen? Eller både och?

Piggelin: Fina möbler! Har faktiskt ALDRIG hört talas om någon privatperson som blivit av med trädgårdsmöbler. Men skulle det hända harn ni nog hemförsäkring!?

_koko_ skrev 2009-04-17 13:06:26 följande:
    Jag har hälften av pizzadegen kvar, undrar om vi ska göra pizza ikväll också?! Måste köpa mer mozarella, oliver och champinjoner isf...
    Pizza! I dagens SvD var det ett mumsigt recept på hemgjord grön pizza ... jag tar och ser om jag hittar det på nätet ...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare