• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Tvättar bara en gång per år - högst! (Vill inte ge någon ångest...)

• fru AM

Har just räknat våra fönster ... 20 fönster med 4 delar i varje. Hua! Tvåglas (men jag brukar fuska och bara göra in- & utsida).

• Fru E

*sätter mig och surar lite*

Jag lyckas få ränder på fönsterna även med fönsterskrapan......kanske ska man ha mer vatten på?

• Liten med Mindre

EA, har du tvättat av skrapan ordentligt sen du tvättade senast?

Löddra upp lagom med medel på fönstret - så att det blir bubbligt men inte lödder. Skrapa hyfsat snabbt och inte för hårt. Sluta innan du är ända nere, överlappa de vertikala skrapen med några centimeter, och tag det nedersta med ett drag tvärs över istället. Torka skrapan lätt mellan varje drag. Putsa bort ev ränder med papper.

Fast - för mig blev det alltid ränder förut, och nu inte så mycket. Så jag vet inte riktigt vad som är rätt.

• fru AM

EA: har du varmt vatten med yes och någon typ av avdunstningsmedel (t-sprit, ammoniak?) och torkar skrapan mellan varje drag?

• Telis

AM, vad bra, då känner jag mig lugnare. Att man medvetet använder engelska uttryck för att man är lat kan ju vara okej, det skulle vara värre om de lärdes ut redan på dagis.

Haha, vad gulligt att hon är så fäst vid en broschyr!

• Fru E

Hihi tack för att ni engagerar er så mycket

Skrapan är helt ny så har nog inte fått in snitsen på det bara. Har Yes och ammoniak i ljummet vatten. Tror jag är lite för långsam och trycker lite för hårt så att skrapan "hoppar" eller vad man ska säga när rutan är torr

• Liten med Mindre

Japp - man får vara snabb EA, framför allt om solen ligger på eller om det fläktar.

• _koko_

Jag tycker det är fascinerande att se professionella fönsterputsare (kan stanna till på gatan när det tvättas skyltfönster ), ni vet de som torkar hela fönstret med ett drag med skrapan...

Aaaah, sitter här däst efter en god lunch med en japp och en plopp som väntar när suget sätter in igen.

AM - Vilken kul idé av dagis! Det är faktiskt en sak som jag tycker att vi borde importera från usa - att ha speech på schemat i skolan! Telis, översättning tack!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare