• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Jo, vi trivs, men det är ju inte precis vad vi hade tänkt oss...
    Fick lite panik när jag blev med barn och kände att vi var tvungna att styra om allt. Jag tror att vi har valt rätt, och vet att vi har alla möjligheter i världen att göra ngt annat sen, bo någonannanstans etc. men man kan ändå bli lite konfunderad över hur man hamnade där man hamnat... om ni förstår hur jag menar.

• _koko_

Liten - Ett väldigt fint litet hus säljs i vårt område just nu, adressen har ett blomnamn i sig. Fast jag gillar inte när de skriver sovrum i källaren utan att presentera ett radonprotokoll...

Kängu - Såna tankar har man nog emellanåt. Jag skulle också gärna bo utomlands en period, men med småbarn tror jag att ena partern skulle få vara hemmafru/man i de flesta länder och då känns det inte lika lockande...

• Liten med Mindre

koko - det verkar inte vara någon visning planerad i så fall, endera är den förbi, eller så ligger det utanför våra prisgränser.

Säkerligen det senare. Du bor i en exklusiv kommun.

• Fru E

Hehe som det ser ut nu kommer jag att vara på möhippa den 15:e maj, gissa att jag kommer att vara trött när vi ska ta tåget upp till Gbg kl 8 på lördagen

• fru AM

Liten med onda näsan: Eight Hour Creme från Elizabeth Arden är en räddning när man snutit sönder näsan. Finns även som cerat!

/mvh, Krämgurun

• Ore

Godmorgon i tråden (ja, jag är uppe sent...)

Låter som ni hade en trevlig kväll, Telis, trots litet i vinglaset. *Måste kolla vad som räknas som normalnivå enligt sommelierutbildningen*

Liten: Till rinnande näsa har jag en så fet kräm som möjligt. Eller, jag har egentligen inte så mycket problem med det, men maken blir alltid röd under näsan när han är förkyld Tror jag har någon slags "universalkräm" från oriflame eller nåt, som jag brukar slänga till honom. Överhuvudtaget tycker jag att lypsyl-varianter funkar bäst när det gäller att skydda huden vid näsan... Fast det försvinner ju allt eftersom man snyter sig, oavsett vad man gör, men det går inte in i huden direkt... SÅ jag tror du är helt rätt ute med läppgojs!!!

Snaily: Trist att maken blir uppsagd, men han verkar ju ta det ganska lugnt. Var det ett väntat besked, så att han hunnit processa det redan?

BS: Minns inte om jag kommenterade igår, men synd att naprapaten inte var till någon hjälp för ryggen... Hoppas att du lyckas hitta någon/något annat som hjälper. En kiropraktor kanske inte är så dumt? Funderar också på massageterapeuter, de brukar vara duktiga på att hitta "obalanser" i musklerna som stretching/träning kan hjälpa till med. Kanske lättare att hitta en sådan snabbt än en sjukgymnast...?

*vinkar till Frullan, Sweet och grodan*

Och nu - åter till arbetet... Hoppas kunna sluta tiiiidigt idag

• fru AM

Och så vill jag påminna alla förkylda om NÄSSKÖLJNING!

• Fru E

Ännu mer OT- någon som har tips på hur man får fönsterna rena och fina???? Får aldrig det bra oavsett hur jag gör.....

• _koko_

Liten - Drygt 5 miljoner, jag har väl kanske blivit lite fartblind. Vi köpte vårt för under 3, visserligen för snart 5 år sedan, men jag firar fortfarande.

Oh, när AM nu skrev krämgurun kom jag på vad jag hade tänkt kommentera för längesen: varför man blir eller inte blir rynkig! Jag tror på 70% gener och att resten är vad man gör i sin ungdom. Dvs titta på era föräldrar och få en hint om hur ni kommer se ut i hyn som gamla. Lägg sedan till hur mycket ni solade och spacklade er i tonåren och ni har en hyfsad ekvation. Tror jag alltså.

AM - Såg Tommy Körberg göra nässköljning i "Berg flyttar in" och det såg väldigt komiskt (och lite äckligt) ut!

• Telis

EA, jag kör med fönsterputs plus tidningspapper och det brukar bli superbra.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare