• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

AM-du som är google mästare vet du om man kan sätta en rot med ingefära direkt i en kruka och försöka odla den eller måste den ha "knoppar" först???

• Fru E

Funderar på om "knoppar" i det här fallet kan betyda miniknölar alltså bebisar till den stora knölen...

• fru AM

Jag tor man kan lägga/sätta roten rakt i krukan (har för mig att det ska vara sandig jord men kan ha fel). Ingefäran måste vara riktigt färsk/saftig/tunnskalig.

Fråga mig inte varför jag lagt detta på minnet då jag inte kan något annt om odling ...

• Fru E

Så dne behöver inte ha "knoppar"? Jag har en bit i fruktskålen som jag blev sugen att testa på

• fru AM

Vissa verkar anse att den ska ha knölar ... jag vt inte. Tryck ner den i en kruka och testa. Ljust och varmt verkar vara ledorden!

• Fru E

Precis vad jag fick fram men tänkte att jag skulle ge googledrottningen en utmaning med

Tack snälla för hjälpen även om den var vääääääldigt OT eftersom jag inte kan bidra med så mycket som inte är det

• BrudSommar2006

Halloj, har varit på Skedemosse spa och badat jaccuzzi och bastat hela eftermiddagen och sedan shoppat i Borgholm, skönt med lite Iris-fri tid. Fast vi har haft mycket sådan tid den här veckan så jag ska inte klaga. Inte över det i alla fall. Om jag ska klaga så är det övera att sedan livmodertappen for åt fanders så kan jag inte ha tampong längre, knepigt dagar som idag då vi skulle iväg och bada. Tryckte in den så gott det gick men fick ändå nästan lägga den på tvären och det var ren tur att den satt kvar tillräckligt länge. Bekvämt var det inte heller. Nåja, det gick i alla fall.

• Tinga

Telis ? åh vad bra att donatorn levererat nu! Säg till när det blir dags för tumhållning; jag är redo.

Page ? vad trist att det blev ett dåligt samtal med chefen på AF. Jag tror att det ligger mycket i det Telis skrev, att det är lättare att hitta fel hos dig än att tala om problem med sina medarbetare. Trist att J blivit sjuk igen!

Cicci ? för vad du gör: ta det nu lugnt och lyssna på kroppen, för det är verkligen _inte_ kul att ligga på neo! Bebisen har det tusen gånger bättre i magen, så jag tycker att du ska ?offra dig? och ta det väldigt lugnt nu några veckor, så att det inte blir en alltför tidig förlossning.

Mrs B ? du verkar ha energi för minst tre, du! Ta inte ut dig helt bara; låter bra att du ska ?kräva? din man på en spavistelse sen. Vi ska till Torekov Hotell nästa helg, så jag kan rapportera sen om det är något att ha.

Sweet ? vad gött att nya jobbet börjar på måndag! Du kommer att känna det som att dygnet fått flera extra timmar, när du slipper pendla. Åtminstone till en början; så småningom vänjer man sig ju och räknar med dem. Såg en av filmerna på bloggen ? kul. Barn och djur är tacksamma teman.

BS ? tampong på tvären?!? Hur ser du ut egentligen? ;-? Du skriver så himla roligt, så jag sitter här och flinar för mig själv.

• Tinga

Idag har Puff slagit nytt matrekord - 3/4 burk på 10 minuter och han gapade exemplariskt hela tiden. Det var nästan så att jag grät glädjetårar när han var färdig; tänk att man kan känna sådan lycka över en måltid.

På lördag ska jag ha Piff & Puff-fri tid hela dagen, för då ska jag på möhippa. Det är min blivande svägerska som ska hippas, och eftersom hon är en sportig typ blir det en dag med full fart. Först ska vi testa capoeira (brasiliansk "kampsportsdans"), sen blir det 10-kamp med äventyrsinriktning och på kvällen ska vi prova på magdans. Spännande!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare