• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Bluebride - standarden för smakportioner är annars att mosa rotsak/grönsak med bröstmjölk/ersättning samt rapsolja. Börja med ljusa/gula saker och öka på med annat sen - en i tagt i 4-5 dagar.

Muggles standardtips är bra: growingpeople.se De har fina matrecept/tips.

• _koko_

MSW - Kom på att det var alldeles för länge sedan vi hade barnvakt, så ska nu boka upp övernattningsdate för conny hos mina föräldrar så snart som möjligt. Om du har någon du känner dig trygg med att lämna A till tror jag det är positivt för alla inblandade att göra det. Visst kan det vara knepigt första gången (mest för föräldrarna), och jag skulle nog inte premiära när jag är på en båt och inte kan komma hem, dvs testa gärna nån gång i förväg.

• fru AM

Bluebride: denna vill jag också tipsa om:
    webbutik.barnmatsbutiken.se/
    Affären ligger i Stockholm men det går att beställa på nätet. Livia har ätit många burkar härifrån ... Och sedan när snacksåldern kommer (8-9 månader och uppåt) är det perfekt med stort urval ...

• _koko_

Apropå mat åt conny sambons chili con carne med god aptit igår, och den var allt annat än mesig kan jag säga!! Förstår att han ratar barnmatsburkar...

• Liten med Mindre

Och Mindre vägrade hårt vår goda (tror jag) lasagne. Men den smakade kanske för mycket. Eller så var hon inte så hungrig.

1/2 päron och två brödbitar till middag. 1/2 dl välling till kvällsmål.

Fast hon sov gott på det, och är speedad idag, så det funkar väl.

Härligt med en gourmet-kille koko.

• Fru E

Liten-vilken miniätare ni har jämfört med mina brorsbarn så äter de ENORMT mycket mat tom mer än mig om det nu säger så mycket...men de äter väl när de är hungriga de små liven

• _koko_

Liten - Ja, jag börjar hoppas att våra matproblem är över för den här gången. Igår åt han en portion chili med ris och lite bröd. Efter det fick han en liten hipp fruktburk som efterrätt, men när han började leka med mattallriken igen testade vi att lägga upp en portion till och den gick ner den också!! Och sen en timme senare slukade han 1½dl välling... Väldigt olikt honom, men det är andra dagen i rad han äter riktigt bra utöver frukost (då äter han nästan alltid bra nuförtiden). Dumt att dra för höga växlar på två dagar, men lite hoppas man ju.

Nog med matprat. Förlåt alla jag har skrämt bort med mitt tjat!

• _koko_

Sen tror jag ju som muggles var inne på förut att det går i perioder, ibland har de helt enkelt inte tid att äta, och inte svälter de ihjäl för det. Man får dessutom lite perspektiv när man läser Tingas kamp (finns även en tråd på fl som heter nåt i stil med vi som har barn som matvägrar på riktigt)...

Fan, jag kan visst inte sluta.

Men det är ju så lugnt här idag, nån måste ju hålla låda!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare