• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Cicci: i värsta fall kanske ni får ta med Victor till BB och be Frullan hämta honom där? Så slipper han vara där för länge åtminstone och du kan koncentrera dig på det du ska göra.

• muggles

AM: helt rätt - fokusera du på förlossningen och det du ska göra. Din man måste och kommer att lösa detta när det väl är skarpt läge. Det löser sig alltid. Och vem vet - det kanske blir BB på dagen när Livia är på dagis? Man vet aldrig...

• FruCicci

AM: Vi har en barnflicka som hjälper till ibland (ska vara hos oss när maken fyller 40 bland annat), men i en situation när det gäller mitt i natten så vill jag inte ringa henne, för hon ska ju upp o jobba/studera dagen efter o det känns bara stressande... Hon är bra på kvällarna när man själv ska på fest eller så.
    Jag har en annan kompis, men hon jobbar med, fast hennes barn är vuxna, så hon kanske skulle kunna komma över o ta honom till dagis iaf, jag ska faktiskt prata med henne också... det får lösa sig, men det har helt klart varit ett oros moment!

Jag tror inte jag kommer gå till 9 juni iaf, jag har mensvärk i dag Känns som det börjar hända lite nu... i kroppen... inte för att jag tror jag ska föda barn i dag men det är iaf en annorlunda känsla!

• FruCicci

Mugglan, problemet är ju att Frullan jobbar.... och det typ 4 mil från sthlm

• MSW

Cicci (och till viss del am också) det är juh alltid bra med flera alternativ!
    Sen löser det juh sig såklart på ett eller annat sätt..
    *uppskattar att jag har familjen nära*

• muggles

Liten: tror det är en bra början att be din man fråga om du är låg istället för att förutsätta det. Det gör så himla stor skillnad om ngn frågar snällt istället för att gå händelserna i förväg. Min man har gjort såhär med mig och det är han som har lärt mig att göra så tillbaka. Istället för att förutsätta att han är på dåligt humör och säga ngt snäsigt så väntar man tills man är lugn och sedan frågar men lite försiktigt. Svaret kan bli helt annorlunda mot vad man tror... Det krävde lite övning men det funkar mkt bättre med förhållandet!

Jag tror att smågnabb inte direkt är lusthöjande...

Såhär skriver Anette Utterbäck (min nya idol haha): "Ärlig kommunikation börjar med dig. Svara med det som är ärligt för dig, oavsett hur den andra personen kommer att reagera. Be om det du vill ha från andra. Förvänta dig inte ordlös förståelse. Förvänta dig inte att den andre ska ge det du ber om. Fråga med ett öppet sinne. Svaret kan bli både ja och nej."

• MSW

Förresten så har vi ett litet "kärt besvär".. Är bjudna på 30års fest i sommar på Cinderella, vilket känns skit skoj, men jag är jättenervös för att lämna bort A ett helt dygn!! (Jag ammar juh förmodligen delvis fortfarande då) Men det är inte helt klart om vi ska med eller inte ännu..
    Och det kommer nog att bli en hel del alkohol (inte för mig men för resten av gänget) så det är en situation jag helt klart inte vill ha med A på, annars hade juh det varit ett alternativ!
    Jaja, är ett tag kvar innan vi behöver bestämma oss..

• muggles

Cicci: aha, skit också. Men om du har flera alt så borde ngt kunna funka. Men om det är kris så hade iaf jag ställt upp även om det var mitt i natten och man ska jobba dagen efter. Men det är klart, man kanske ska vara mer än bara bekanta i så fall... Lurig sits.

• muggles

MSW: hur gammal kommer A att vara då? Du kanske ska "öva" innan genom att lämna bort honom några ggr. JAg har aldrig haft svårt för att lämna bort Moa men sådant där är ju väldigt olika. Det är oftast nervösare för den som ska vara barnvakt i så fall...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare