• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Lappis: Låter mysigt!

Liten: Bra vågat! Friskt vågat, hälften vunnet heter det juh!

Snigel: Tråkigt med morfar! *kram*

Am: SPÄNNANDE!! (och i mina öron är spännande både positivt och negativt laddat, så jag tycker ordet är perfekt!)

Ego: Här har irritationen lagt sig, både irritationen på maken och den allmänna.. Skönt att vara sig själv igen! (något så när iaf)..
    Mormor har nu opererats och har kommit hem, hälsade på henne igår och hon var precis som vanligt! Skönt! Makens farmor verkar också lite piggare..
    Har inte hört något från säljaren av huset ännu, men jag väntar och väntar..
    Annars har vi en plan B, en gård med skog, isf skulle mina föräldrar köpa skogen och vi huset!
    Alltid bra att ha något att fokusera på om plan A skiter sig.. Blir inte lika deppigt då..

• fru AM

Bluebride: har problem med uppkopplingen idag så jag googlar inte så snabbt ? Men jag kan tänka mig att Bennetton har fina babykläder? T ex: www.benetton.com/portal/web/guest/ss09/kids/newborn_details

På Nybrogatan i Sthlm finns en fin liten affär som heter Floralin & Junior som säljer just lite gammaldags barnkläder ? de verkar även há webbshop: www.floralin.se ? klicka på finkläder. Lite dyrare kanske ? men ALLT är inte dyrt

Cicci: Du är så gullig! Som tur är kommer brorsan m familj vara hemma fr o m idag fick jag veta ? och svärisarna kommer på måndag? Hur har ni det fixat? Kommer dina föräldrar upp när det börjar närma sig, eller? Du har mitt nummer också ?!

Muggles: Miniväxthus ? Mio, Bauhaus, Plantagen kommer jag osökt att tänka på. Få se om uppkopplingen vaknar till liv lite mer så kan jag kolla!

• MSW

Kikade in i galleriet nu! Nya bilder på moa är söta, vad stora dom blir så fort!

Piff och puff är verkligen söta också Tinga! Riktiga goingar ser de ut som!

• fru AM

Och Bluebride: för just finkläder är det smart att kolla på andrahandsmarknaden ... Oftast används den lilla gullig klänningen bara en gång ... Så sök på Blocket elelr allaannonser.se och i secondhandaffärer och Myrorna i dina trakter!

• Fru E

Muggles-jag odlar kryddor i avlånga zinkkrukor/lådor ute på uteplatsen utan växthus intill en varm vägg. Fungerar superb
    De som man kan övervintra har jag i en kryddträdgård i trädgården. Jag hade velat ha ett litet växthus till tomaterna eftersom det är svårt att få dem att mogna samt lagom med vatten när de står oskyddade ute

• FruCicci

AM, men vad skönt att brosan kommer vara hemma ifrån idag då!
    Vi har det inte fixat alls, mina föräldrar kommer inte upp. Det tar ju minst 5-6H att köra och flyg upp typ 3h totalt, sen går det ju inte flyg dygner runt heller, så vi har ingen hjälp där.
    Jag hoppas på att svägerskan kommer upp ett par dagar i maj, och att hon prickar in rätt dagar.
    Annars har jag en mamma-grupps kompis som bor på GrevTure gatan och har sin son på samma dagis som våra barn. Jag har sagt att jag ringer henne o det var OK med henne (brukar hjälpa henne med barnpassning ibland). Men jag är sååå orolig att hon inte ska svara när jag ringer...
    Min man tänkte även be en kvinna i huset där vi bor, om vi kunde ringa henne och hon kunde sitta i vår lägenhet och sen lämna på dagis, fast problemet är att hon är en sann bag-in-box älskare och allt som oftast lite små rund under fötterna! Victor verkar inte gilla henne så mycket heller!

Frullan vet jag ställer upp, men hon bor inte direkt i närheten och inte på vägen mot BB, men hon har sagt att hon kan hjälpa mig. Problemet är som sagt om det går lika fort denna gången så är vi rökta! Kommer inte hinna någon omväg liksom....

Nåväl, blev lite lugnare i går när jag fick höra att andra familjer tagit med sina barn till BB (OBS! nödlösning). Eftersom Victor föddes på 45 minuter, så tänkte jag att det skulle ju vara bra om denna lill* gjorde lika snabb entré om vi nu måste ta med Victor...

• FruCicci

Just det AM, tack för att du finns I'll keep that in MIND!

• Liten med Mindre

Oj, nervöst värre AM. Skönt med goda grannar...

Vad gäller chefen så vetesjutton om han hunnit läsa inbjudan. Har inte hört eller sett något svar.

Är det förresten någon som vet när/om man bör söka vård när förkylningen håller på länge? Har snutit gult i en vecka nu - påskgult idag, vad jag vet har jag inte snortat påskkyckling? Är i och för sig något bättre då hostan lägger sig och jag klarat mig utan nässprej sen i måndags kväll. Kanske kirrar kroppen detta gradvis.

Fast maken undrade om vi skulle skjuta upp försöken till nästa gång när jag kryat på mig. Jag tyckte "att vi kan väl lika gärna köra på", något han tyckte lät så där entusiastiskt och motiverande. Vetesjutton hur vi gör nu. Hade lite svårt att lista ut vad han själv tyckte i frågan - var inte beredd att diskutera det öppet i telefon på kontoret.

• Fru E

Liten-du får helt enkelt hoppa på honom och se vad han säger

• FruCicci

Liten, absolut! Hopp på! Ta på dig ngt lämpligt undertill Sen är han såld
    Nu får du fan i mig göra barn här!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare