• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • snaily

Godmorgon!
    EA - konstigt med dina spottings! Hoppas provsvaren är bra iaf!

Liten, knivigt jobbproblem, har inga lösningar att komma med men håller med muggles om att många chefer verkligen inte är några bra ledare.

Ore - nej, cykeln verkar ha cyklat vilse, eller kommer med snigelpost

Nenne - ha det så himla kul i Sälen/Trysil och hoppas det finns ordentligt med snö kvar!

Vickan - känner igen min man i beskrivningen av din - om du hittar nåt träningsläger i konsten att kommunicera jobbiga grejer så köper jag en biljett. Han har dock blivit långsamt bättre under de 6 åren vi känt varann, så jag ska väl inte klaga alltför mycket.

AM - håller tummarna för din förlossning! Kanske blir den inte orgasmisk, men förhoppningsvis inte helt överjä-lig heller!

Skulle oxå vilja vara med på en BIM/ÄL-lista men har väl inget av det denna månad.

• snaily

Idag är jag ledig, välbehövligt efter en vansinnig dag på jobbet igår. Visste att det var en suuuuperdålig idé att jag skulle vara helt ensam på jobbet första dagen efter långhelg... (inte min idé!!) Fick ta emot en anstormning av mer eller mindre viktiga/akuta grejer... Och mitt i värsta kaoset ringde mamma och berättade att min morfar nyss hade dött. Han var 96 och jätteskruttig. Min mormor som är lika gammal och bor på samma hem, är jättedement och kommer nog bli ännu mer förvirrad framöver när han inte finns där, för även om hon nu fått veta att han har dött så kommer hon glömma det igen på 5 minuter.

Sämre väder idag när jag är ledig, typiskt, men jag ska ut och leka med mina nya skateskidor!

• Liten med Mindre

Snaily - trist med morfar. Kram!

• Fru E

Ska hälsa från Mrs B, livet snurrar lite fort just nu men hon hälsar så mycket

• Fru E

Snaily-tråkigt med din morfar KRAM!

Trevligt att ha en cykelkompis

• fru AM

Snaily: morfarkram!

Gårdagkvällen blev lite nervös igår då jag fick ganska onda (vad som visade sig vara) förvärkar och sammandragningar. Givetvis är alla de som ska hjälpa till med Livia och sonen vid BB-besök bortresta denna vecka så jag låg i sängen och hade ont samtidigt som jag försökte tänka ut olika logistiska lösningar för barnen ... medan maken låg och stressläste en profylaxbok som han glömt att jag bett honom att plugga på. Dock funkade mitt knep med Alvedon för att kolla om det var förvärkar eller ej så plötsligt var det morgon och inget barn var fött ...

Bluebride: eftersom jag har rykte om mig att (tillsammans med Vickan) vara mrs Google i tråden så ska jag lägga en stund på att leta gullig klänning i stl 50/56 ... Återkommer om jag hittar!

• muggles

MrsGoogle: du kan få en utmaning till av mig - miniväxthus att ha på balkongen. Ikea har haft ett som hette Frö men de verkar ha slutat med det. Maken vill odla kryddor
    I övrigt - spännande tid du lever i. Bebben verkar vilja komma ut snart...

Liten: tycker trots det jag skrev att det är modigt och väldigt bra av dig att boka in ett möte med chefen. Inget blir ju bättre av att avvakta. Jag hoppas att det löser upp sig med arbetet!

Page: heja heja (om det inte var försent redan?)

Om min cykel inte konstrar så har jag BOM på måndag. Känner mig inte det minsta gravid denna månad så jag slipper åtminstone ha förhoppningar

Lappis: härligt med mkt champis! Kul att du loggar in även på semestern!

Snaily: tråkigt med din morfar!

• Tinga

Lappis - trevligt med semesterhälsningar från Champagne! Fint rum ni har!

EA - tack för hälsningen från Mrs B; funderade imorse på hur det var med henne, för hon har ju inte setts till här på ett tag.

AM - ojdå; det kanske trots allt är så att din kropp kommer att vara redo på igångsättningsdagen, för det verkar ju hända mycket nu. Kanske lika bra att han kommer lite tidigare, även om jag förstår att han gärna kan vänta en vecka till om era barnvakter är upptagna just nu.

Snaily - tråkigt med din morfar! Kram!

• FruCicci

Halloj!

AM, känner igen mig i dig idag. Vaknade i natt med förvärkar och det gjorde ONT. Trodde att det var dags!
    I går på vattengympan kollade jag med barnmorskan som leder det och jobbar på DS om man fick ta med syskon, om man inte hinner lämna etc och hon sa att man fick det så klart och att det hänt flera gånger att man inte hunnit lämna barn, men det är ju inte optimalt!
    Hur som. DU har mitt telefon nummer om du behöver akuthjälp denna veckan! Jag kan ju lämna Livia på dagis enkelt eftersom Victor går på samma Sen bor jag ju ganska när dig med! SÅ bara ring, jag känner igen paniken! Jag har ju ingen anhörig här och bara en tjej i mammagruppen i närhetem min värsta mardröm är att henne telefon inte ska vara påslagen när vi väl ringer....

Bluebride, ag söta klänningar så har NK iaf jätte fina i stl 44, och även POP. Kanske inte direkt Madicken varianten på POP men iaf på NK. Sen finns Mamamia butiken som säljer söta klänningar mi miniatyr också.
    Kappahl hade Madicken klänningar i julas iaf, i smår storlekar, min kompis köpte en med vit volang oc hela baletten.

Snaily, beklagar sorgen efter din morfar, så tråkigt även om åldern tar ut sin rätt.

BS, hur har du det idag vännen? Lite bättre stämning?

Nödbanan så att säga, det finns alltid något i min handväska för att lugna blodsockret. Frukt, russin, mariekex (Victors som jag äter upp)eller kontanter så jag kan springa o köpa en glass eller så

Vink vink Lappis, när åker ni hem igen? Låter härligt med hotell... drömmer mig bort....

Telis, klok som en bok, jag läste det du skrev 2 ggr! Ska använda den frasen idag! Jag behöver en hel del för att kunna utför mitt jobb nämligen, särskillt en närvarande chef, det är svårare, men jag ska förmedla mig a la dig nu iaf!

• Ore

Lappis: Åh vad trevligt att hamna på ett hotellrum i Champagne helt plötsligt... Ha det fortsatt jättebra!

EA: Jag har också funderat över MrsB, men har ju sett litet uppdateringar på FB iaf...

Snaily: Tråkigt med din morfar - KRAM! Och apropå snigelpost, så måset jag säga att HUR skickar man annars post till en snigel???

AM: Oj, nu börjar det bli spännande här... Hoppas att du fick litet sömn, i alla fall.

Blodsockerfall: Drabbar mitt humör också... Och ganska ofta, eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat när jag äter. Behöver mycket mellanmål och liknande. Men jag tror jag är ganska bra på att få i mig det jag behöver.

Makeproblem: Min man var litet grinig på mig igår... Han har inget emot att jag ligger som utslagen i soffan och kräver att få mat serverad, men har jag varit och tränat tidigare på kvällen så tycker han tydligen att jag har felprioriterat användandet av energi...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare