• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Just det, måste ju berätta hur det gick med min ellos-beställning! Blev skitsur när den kom, för båda byxorna var i fel storlek och ena paret dessutom inte alls några utlovade 85cm i benlängd, utan snarare 83 (dvs för kort för mig!).
    Mailade en rätt sur fråga o man inte kunde lita på deras benlängd och fick svar idag. Hur tillmötesgående som helst!!! Är så glad att det fortfarande finns de som fattar vad kundvård handlar om... Så nu ska de skicka nya i rätt storlek, och om de inte heller är rätt i benlängd är det bara för mig att skicka tillbaka alltihop utan någon kostnad för mig. Tråkigt förstås om det inte blir något köp, för båda byxorna var snygga och sköna, men jag är iaf inte arg längre.
    Kontentan är alltså: har man 7 mil långa ben som jag är det lite vanskligt att köpa (gravid)byxor från ellos, men annars kan man gott göra det. Välj isf samma storlek som i vanliga byxor, eller till och med en mindre.

• viktualia

Koko - jag har samma erfarenhet av ellos.. min teori är att de har kraft att lägga på kundvård och utskick eftersom de inte har nån IRL-affär (mer än i Borås). Själv är jag lagom vild och nätshoppar en hel del (utbudet här i hålan är ju begränsat). Det går både bra och dåligt...

• _koko_

vickan - orgasm under förlossning kan jag helt klart vara utan.

Liten - Mindre är ju helt klart mindre. Conny äter ibland hur bra som helst nu, och bara vår mat. Det är iaf väldigt skönt, att slippa göra egen mat åt honom. Igår gjorde jag pasta (sempers naturligt glutenfria äggpasta, rekommenderas!) med sås på kyckling, lök, champinjoner, tomatpuré, kycklingfond, grädde, vitpeppar och chilisås, mycket populärt! Det tråkiga är att nästa gång man bjuder på samma sak det är värsta fall som bäst gå in en sked... Man vet aldrig i förväg. Men men, han är glad och pigg och jag är inte orolig.

• Ore

Vickan: Läste också om hon som fått orgasm vid förlossningarna... Tänkte ungefär som du, hyfsat snabbt, hanterbar smärta så är jag nöjd.

AM: Eftersom du haft litet krångel vid dina tidigare förlossningar så förstår jag att du är orolig. Hoppas verkligen att det går bra, oavsett om det blir snitt eller s.k. "vanlig" förlossning...

Vinkar till koko och Cicci...

• _koko_

Ore - Hej! Kom på en sak jag hade tänkt kommentera! När jag var väldigt tidigt gravid med Conny var det en som frågade mina kollegor om jag var gravid, eftersom hon hade sett det i mina ögon (höll på att skriva öron, hahaha), så jag tror faktiskt att vissa kan göra det.
    Kollegorna dementerade åt mig, de hade ju ingen aning.

• Ore

Ja, oavsett hur de gissat det så har de ju rätt, även om jag inte bekräftat det... Ojojoj vad jag kommer få höra det sen... Jaja, det tar jag då.

• _koko_

Ore - Ja, jag tycker man kan ha lite hyfs och inte fråga (eller åtminstone göra som hon i mitt fall, fråga några runtomkring men inte personen direkt). Förutsätt att personen i fråga berättar när HON är redo, vissa verkar se prestige i att vara den första som avslöjar hemligheten...

• viktualia

Ore - jag blir mest aggressiv mot folk som (mkt välformulerat av koko:) "verkar se prestige i att vara den första som avslöjar hemligheten" - gaaaaaaaaaaaa allt och inget kan gå fel.. och i 9 fall av 10 skulle de själva inte prata om så privata saker förrän det var uppenbart...

Jag har bara berättat för en kollega om mina missfall. Det är skönt att nån vet, men de andra skulle aldrig själva berätta om sina privata hemligheter - så varför skulle jag?!?

• Ore

Vickan och koko: Håller helt med er... Vet inte om det har något med prestige att göra eller inte, men det känns inte helt bekvämt att de spekulerar öppet. Jag vill ju gärna göra KUB/NUPP först, och få något slags hum ifall allt verkar vara okej... Annars ser jag ingen anledning att förklara för en hel massa människor vad som gått snett...

• Liten med Mindre

Vi har också en "vill vara först" här, i all välmening, men ändå. Senast gick det ju mest ut över henne själv när hon kom sättande för att jag inte ville äta sill och gravad fisk till lunch.

Förresten - nåt som "förgyllde" min helg - i all "elakhet". Mindre ville givetvis dricka ur mitt glas i fredags när vi påskfirade med familjen. Påskmust var helt klart en ny erfarenhet. Första slurpen åkte bara ut som ett vanligt "inte gott". Givetvis ska det drickas igen - och gång två sprutade det som en fontän. Lillskruttan! Önskar jag hade varit lika kvick som Sweet med filmkamera.

Nä, kommer inte på så mycket mer att göra idag. Undrar vad jag ska rättfärdiga min tidrapportering med?? Känner inte för att springa och snora folk i nacken för att få svar på frågor - men mejl funkar ju uppenbarligen inte.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare