• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Izzie

Muggles - Tack för tipsen! Ska genast kolla upp dem!
    Mysigt med lite vår på balkongen!
    Själva grillade vi korv och hade picknick på altanen idag - hur mysigt somhelst!

Välkommen Bluebride! Japp, Tinga är nog enda prematurmamman. Har för mig att killarna föddes i v 28, men jag är långt ifrån säker...
    Hur gammal är din lilla tjej?

Snaily - Meh, längtar inte du till våren??? Snö är ju kul ett tag, men så härligt det är med lite vår! Har plockat min första bukett vitsippor idag!

Nenne - Låter som en omväxlande påskhelg om inte annat
    Vad är det för katt som ni kikat på?
    Synd om P! Hoppas du slipper!

• muggles

Nenne: vitpeppar!!!

Izzie: jag håller med dig om våren. Älskar snö och skidåkning men nu får det banne mig vara bra! Det har börjat bli grönt på träden här i Götelaborg, härligt härligt.

Vi var ute och hälsade på kompisar som har hus idag; barnen fick leka på tomten på den nyinköpta rutschkanan (ssskana som Moa säger) och gunga (en urfinurlig bröllopspresent de fick). Faktum är att jag inte ens då längtar efter hus utan är helt nöjd med att bo i stan. Men inget fel i att "låna" kompisars tomt ibland

Moa har börjat med 3-ordsmeningar, skitkul. Och ibland kommer det långa haranger när man inte förstår ngnting. Men än så länge verkar hon inte frustrerad över detta - kanske för att hon ändå kan uttrycka rätt mkt. Jag har annars hört att barn kan bli otroligt frustrerade när de pratar och ingen förstår.

Jag känner mig otroligt utvilad och redo att jobba igen! Sedan älskar jag ju mitt jobb... Fast denna vecka ska jag gå en internkurs i ett jättetråkigt verktyg, urk vad totalt osexigt. Men hoppas kortveckan går fort så får jag börja med mina roliga grejer igen nästa vecka!

• Bluebride

viktualia skrev 2009-04-13 17:10:02 följande:

Bluebride - välkommen. Den enda "riktiga" prematurmamman här är väl Tinga som har tvillinggossar på 10 månader (minns ej hur mkt för tidigt de kom). Välkommen!
    [/citat]

Tackar. Jag funderar på att ha ett förmiddagsbröllop när man är småbarnsförälder. Jag kan inte dricka sprit heller, om jag inte vill åka in på akuten sen, så sen fest är ju inte något som verkar vara akutellt. vad tycker ni?
    nennesjuttioåtta skrev 2009-04-13 18:02:17 följande:
    [citat]
    Välkommen Bluebride.
    [/citat]

Tackar
    Izzie skrev 2009-04-13 19:10:51 följande:
    [citat]
    Muggles - Tack för tipsen! Ska genast kolla upp dem! Mysigt med lite vår på balkongen!Själva grillade vi korv och hade picknick på altanen idag - hur mysigt somhelst! Välkommen Bluebride! Japp, Tinga är nog enda prematurmamman. Har för mig att killarna föddes i v 28, men jag är långt ifrån säker...Hur gammal är din lilla tjej?Snaily - Meh, längtar inte du till våren??? Snö är ju kul ett tag, men så härligt det är med lite vår! Har plockat min första bukett vitsippor idag!Nenne - Låter som en omväxlande påskhelg om inte annat Vad är det för katt som ni kikat på?Synd om P! Hoppas du slipper!
    Min tjej föddes i vecka 28+6, men är kraftigt tillväxthämnad å då liten, hon var vid födseln 29 cm och 522g. Min lilla tjej blir den 19e 4 månader. Jag ligger ännu kvar på Neo med henne, då hon fortfarande kräver syrgas.
  • Bluebride
    muggles skrev 2009-04-13 20:09:34 följande:
    Välkommen Bluebride förresten!
    tackar
  • viktualia

Bluebride - oj! tungt värre! en av mina väninnor (som dock inte hänger här i tråden) fick sitt andra barn för ett år sedan. Båda barnen har kommit i v 28. Den äldsta fyller snart fyra och mår prima. den yngre har just fyllt 1 år och mår/funkar som en 5 månaders.... De fick stanna 3 månader andra gången tror jag. GRYMT tungt att som du vara inne på fjärde!! *styrkekramar*

• muggles

Bluebride: uj, vilken liten pyttebebis! Tittade just på gamla bilder av min dotter Moa och fascinerades av att hon en gång i tiden var så liten. Men inget mot din dotter...

• BrudSommar2006

Ah, massage och fotbehandling var precis vad jag behövde! Har dessutom fått tid hos en naprapat i Kalmar som ska vara så bra, han lät trevlig i alla fall, alltid en början. Ska dit på onsdag.

Sedan har jag funderingar på att träffa en tjej som kör viktminskningsprogram på onsdag eftermiddag, det enda är att hon kör någon slags soppdiet, vet inte om jag är så sugen på det så jag kan inte bestämma mig men hon ska ringa mig imorgon så jag måste bestämma mig ikväll.

Ja, en dietist kanske inte vore så dumt, har fått remiss att gå dit och prata om Iris, kanske ska be läkaren om två veckor om en remiss till mig också. Ska dessutom be om sköldkörtelprov.

Maken och jag grälar inte enbart på Öland tyvärr utan hemma också, det gäller i princip alltid Iris och hur vi har olika uppfattningar om hur vi hanterar henne/uppfostran osv.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare