BS - vad skönt att du fick en härlig eftermiddag; det var du väl värd!
Vad bevärligt att du och maken har så olika uppfattning om Iris uppfostran; ni kan inte ta något slags "samlat grepp" om ämnet, så att ni slipper gräla nu och då om det?
Lappis - åh, vad härligt med sol och 25 grader!
Fast jag ska absolut inte klaga; vi har haft sol och runt 15 grader varenda dag i påskhelgen, så det har varit jättebra. Det verkar som att det ska bli fint i den kommande veckan, så isåfall ska jag inviga Piff & Puff i picknickandets konst.
Muggles - vad skönt att ha fått ordning på balkongen! Just nu ockuperar Piff & Puff vår med den liggdel vi använder för deras sovstunder på dagtid, men jag funderar på hur vi ska kunna "samsas". Den är nog drygt 5 kvm, så det borde finnas plats för oss alla.
Bluebride - jo, jag är prematurmamma, för mina söner (tvillingar) föddes i v. 27+0. Dock föredrar jag att se mig själv som mamma; inte prematurmamma. Jag vet naturligtvis att det finns en del skillnader när barn fötts för tidigt och det är en tuff resa man varit med om, men jag vill hellre fokusera på det som är bra och positivt. Anledningen till att mina killar föddes för tidigt var att Puff var tillväxthämmad, precis som din dotter. Dock inte lika illa; vid födseln i 27+0 vägde han 650 g. Längden vet jag inte, för den kollades inte förrän senare, men strax över 30 cm tror jag att han var. Nu är han en pigg och glad kille på 11 månader (8 mån korrigerat) och är utvecklingsmässigt ungefär som en 8 månaders fullgången bebis, utom på ätandefronten.
Fast Puff har faktiskt gjort stora framsteg när det gäller mat nu under påskhelgen.
Nästan alla purémål har han ätit 3/4 burk, och det har aldrig hänt förut. Han har också gapat hyfsat, så det har funkat ganska smidigt. Gladast är jag för att mängden nu är helt OK; äter de 3/4 burk är jag mer än nöjd. Piff har idag ätit ett par skedar puré iallafall, och det är ett stort framsteg jämfört med den senaste veckan. Ni får ursäkta att jag tjatar så om mat och ätande, men det är verkligen ett stort problem för mig och det är så skönt att få skriva av sig.
Påskhelgen har annars varit lugn och skön; vi var på familjemiddag hos makens föräldrar i fredags och hos mina i lördags och sen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Jag shoppade ett par snygga vita sneakers idag och så köpte vi lite kläder i födelsedagspresent till Piff & Puff. Usch, det är livsfarligt för mig att gå in på PO.P - jag skulle kunna köpa hela affären!